2019-08-05, 13:24
Medlem
Enmansdemos avatar
Vilket trist minne du förbättrat, minnen som man int! behöv

Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Missförstod din fråga Ang vågen 😁.

Har inte märkt av någon viktuppgång men tränar inte heller aktivt.

Minskad stress har jag definitivt märkt av. Vet inte riktigt hur jag ska förklara, stressen är där men jag bryr mig inte om den på samma sätt, "låter det bara vara " kan ju vara placebo svårt för mig att förklara känslan.

Med minnesförbättring så menar jag tex sifferkombinationer, datum, om mjölkjäveln tog slut imorse eller inte, sådana saker.

Jag tar endast ginseng magnesium och vitaminer.

Sperman har ökat rejält i jämförelse med när jag inte tog aswghanda!
Men varför tror du att effekten ökar ifall du skulle öka dosen och gå över rekommendendation?
Brukar det verkligen funka så med kosttillskott enligt din mening!

Du får väl helt enkelt empiriskt testa ifall högre doser ger bättre minne och sedan återkomma till tråden och kräkas lite, för vad jag vet så har aswaganda inga allvarliga biverkningar, du ska bli illamående om du tar för nycker står det

Angående vågen så blir det mycket mer komplicerat än du låter göra gällande, så å jag skiter i den tror jag

Vad gäller viktuppgång, så syftar jag inte jag positiv muskelvikuppgång , utan jag påstår att du ska kunna bli fetare utav ashwaganda ifall du inte motionerar snarare, men detta har du inte märkt av eller hur?

Jag minns på min ashwaganda från solgar att det efter 2 tabletter ledde till att det pumpades ut ett vattnigt utspätt sekret (ryggmärgsvätska!) ur min dirrigentpinne

Har du samma erfarenhet? eller är den fast å fin som en annan avföring?
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-08-05 kl. 14:16.
Citera
2019-08-08, 14:29
Medlem
Jag har följt denna tråden lite grann med ökat intresse. Har därför köpt detta - https://www.svensktkosttillskott.se/...pslar?da=14-54.

Köpet är ett testköp, det finns nog bättre produkter/mängder/priser än detta men som sagt, testköp. Lagom mängd och pris tänkte jag. Tipsa gärna om bättre!

Effekten jag är ute efter är att bli lite piggare, energiskare, samt att lindra ångest/stress.

Hur funkar det med alkohol, blir det negativa eller positiva effekter. Jag vill ju kunna ta en öl, eller ett par, då och då.
Citera
2019-08-08, 21:20
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Jag har följt denna tråden lite grann med ökat intresse. Har därför köpt detta - https://www.svensktkosttillskott.se/...pslar?da=14-54.

Köpet är ett testköp, det finns nog bättre produkter/mängder/priser än detta men som sagt, testköp. Lagom mängd och pris tänkte jag. Tipsa gärna om bättre!

Effekten jag är ute efter är att bli lite piggare, energiskare, samt att lindra ångest/stress.

Hur funkar det med alkohol, blir det negativa eller positiva effekter. Jag vill ju kunna ta en öl, eller ett par, då och då.

KSM-66 är att föredra. Det är den enda ashwadandha som har använts i studier på ashwagandha, så det finns inga bevis för att andra sorter ens fungerar.

Man kan bli känsligare för alkohol när man tar ashwagandhar regelbundet, men om du inte tänkt supa dig full så är det nog lugnt.
Citera
2019-08-11, 10:34
Medlem
ZugMaskins avatar
Det är bara en av Ayurvediska naturläkemedel som har märkbar effekt. Energigivande, antidepressivt, prestationshöjande. Tar lite högre doser av denna ibland och då blir jag kåt. Nån annan som märkt detta?
Citera
2019-08-11, 10:36
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pakkocool
Ashwagandha är en vintergrön buske som växer i Indien, Mellanöstern och delar av Afrika. Dess rötter och orange-röd frukt har använts i hundratals år för medicinska ändamål. Örten kallas också indisk ginseng eller vinterkörsbär.

Du hittar den på denna webbplats med de bästa priserna, bästa varumärkena och de bästa webbutikerna med denna produkt i Sverige:

https://www.prisify.se/page/1/?s=Ash...t_type=product
eller
https://www.prisify.se

Organic India är ett kvalitetsmärke, men de är dyrare. Jag kör mest på det.
Citera
2019-08-11, 11:46
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pakkocool
Visst, det tror jag också ... men det finns ekologiska produkter i Sverige också, till exempel:

https://www.prisify.se/produkt/ekolo...apulver-125-g/

https://www.prisify.se/produkt/ashwa...-250g-spireco/

Ja absolut, det finns en del organiskt odlade produkter i pulverform som funkar utmärkt. Just ashwaganda kör jag på pulver och billigare alternativ.
Citera
2019-08-14, 18:38
Medlem
Jag har ätit KSM66 under en längre tid o kan skriva under på att det verkligen fungerar bra för mig.

Jag sover tokbra o djupt, för att sen vakna pigg o utvilad på morgonen med ett lugn som hänger kvar under dagen.

Jag har svårt att ta en kapsel på morgonen utan att bli så sömnig att jag i princip däckar...

Den hjälper även vid utsättningssymptom på GABA relaterade droger.

Jag blir lugnare, gladare, en aning kåtare och hungrigare med dessa kapslar...
Citera
2019-08-15, 01:16
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blazaren
Jag har ätit KSM66 under en längre tid o kan skriva under på att det verkligen fungerar bra för mig.

Jag sover tokbra o djupt, för att sen vakna pigg o utvilad på morgonen med ett lugn som hänger kvar under dagen.

Jag har svårt att ta en kapsel på morgonen utan att bli så sömnig att jag i princip däckar...

Den hjälper även vid utsättningssymptom på GABA relaterade droger.

Jag blir lugnare, gladare, en aning kåtare och hungrigare med dessa kapslar...

Vad är ksm66?

Ashwaganda gör så att mina tankar slutar att fara omkring i huvudet. Det blir alldeles stilla,, som ett blank papper.
Citera
2019-08-15, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Vad är ksm66?

Ashwaganda gör så att mina tankar slutar att fara omkring i huvudet. Det blir alldeles stilla,, som ett blank papper.
Om jag förstått det rätt så är det ett patenterat märke av ashwaganda. Och det är just den varianten man gjort forskning på....
Citera
2019-08-19, 19:41
Medlem
Har nu ätit Ashwagandha i en vecka utan någon som helst kännbar effekt.

Köpte idag KSM66, vilket var det jag skulle köpt ifrån början, gjorde ett felköp. Hursom, hoppas det ger de resultat som många upplever. D.v.s att det hjälper till med mental balans.
Citera
2019-08-21, 20:40
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blazaren
Om jag förstått det rätt så är det ett patenterat märke av ashwaganda. Och det är just den varianten man gjort forskning på....

KSM-66 är inte ett specifikt märke av ashwagandha, utan and specifik beredningsform. Den är filtreras genom mjölk eller något liknande.

Det finns många olika märken som har KSM-66, men jag gissar på att det bara finns en tillverkare som alla köper exakt samma substans ifrån.
Citera
2019-08-22, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Men varför tror du att effekten ökar ifall du skulle öka dosen och gå över rekommendendation?
Brukar det verkligen funka så med kosttillskott enligt din mening!

Du får väl helt enkelt empiriskt testa ifall högre doser ger bättre minne och sedan återkomma till tråden och kräkas lite, för vad jag vet så har aswaganda inga allvarliga biverkningar, du ska bli illamående om du tar för nycker står det

Angående vågen så blir det mycket mer komplicerat än du låter göra gällande, så å jag skiter i den tror jag

Vad gäller viktuppgång, så syftar jag inte jag positiv muskelvikuppgång , utan jag påstår att du ska kunna bli fetare utav ashwaganda ifall du inte motionerar snarare, men detta har du inte märkt av eller hur?

Jag minns på min ashwaganda från solgar att det efter 2 tabletter ledde till att det pumpades ut ett vattnigt utspätt sekret (ryggmärgsvätska!) ur min dirrigentpinne

Har du samma erfarenhet? eller är den fast å fin som en annan avföring?

Ditt sätt att skriva får mig att sätta morgonkaffet i halsen😁

Har nu slut på mitt pulver , tips på andra bra billiga tillverkare ?

Har faktiskt lagt på mig några extrakilon sen jag började men kan inte vara 100% säker om det beror på ashwaghanda.

Sperman har faktiskt blivit vattnigare med klumpar ! Ser konstigt ut men kärringen klagar inte !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in