Citat:
Ursprungligen postat av
tigerwolf
Tycker du ska läsa en ggn till, i tex lägenheten där hon påstås bita HOLs kompis, är det endast en av poliserna som vittnar om alkoholdoft, och själva gärningen som hon anklagas för har ingen sett.
Ingen varken fotar eller tittar på skadan som personen ifråga påstår sig ha fått ?
Ja hon kanske gjorde motstånd och var påverkad, men jag tror inte du träffat personer med hjärnskador och sett hur de kan reagera och agera vid stresspåslag eller rädsla i en situation när de inte kan göra sig helt förstådda och blir angripna och fasthållna.
Den påstådda hjärnskadan används tydligen som någon slags frisedel
Men ingen kan verifiera om den finns på riktigt eller är ett påhitt från Karin för att ursäkta hennes beteende när hon är full.
Den finns absolut inte verifierad i några domar.
Det är nog du som ska läsa på bättre.
När hon bet A L 2013 så var hon full och det finns foton på skadan som togs av hans fru för dom slöa poliserna gjorde det inte.
Har man varit domare så vet man vem man ska kalla in som läkare för att avge vittnesmål.
Det var två läkare som bedömde foton på bitskadan, den ena var kallad av försvaret, och dom två kom till olika slutsatser av bilderna. En bedömde bilden som en färsk skada, försvarets som en gammal. Oeniga och det blev dömt efter det.
När man har varit en högt ansedd domare så är nog inte rätten allt för villig att döma till hennes nackdel.
Ska man skylla på en eventuell hjärnskada att hon vägrade att lämna HOL:s lägenhet också eller?
Blir man ombedd att lämna någon annans lägenhet då går man frivilligt, speciellt om polis är på plats och ber henne gå också! 4 personer vill att hon ska lämna lägenheten och hon går inte i alla fall frivilligt.
I övrigt beskrivs hon ju av sin "hejarklack" som osedvanligt klok och mild, en underbar människa
Mig veterligt luktar man inte sprit vid hjärnskador och jag tror nog att poliser som är vana vid att ta hand om fyllon kan avgöra om en person är berusad eller inte.
Jag har domarna öppna på min dator om händelsen i Henriks lägenhet.
Polis 1
Han åkte tillsammans med sin kollega till den adress som Henrik gav till dem. Där var Karin och ytterligare en person, A L. Karin var ganska berusad. Talet var sluddrigt och hon var inte stabil. Han minns inte om hon luktade alkohol. Henrik hade sagt att han inte ville att Karin skulle vara kvar i lägenheten. A L ville inte heller att hon skulle vara kvar. Karin uppmanades att lämna lägenheten men gjorde inte det. Han gick åt sidan med sin kollega för att resonera om hur de skulle agera.
Karin överlämnade i samband härmed sin mobiltelefon. Han hörde A skrika ”aj”. Han sa att han blev biten eller liknande. De kände att gränsen var nådd och beslutade att omhänderta Karin.
Polis 2
Det var A L som öppnade när de kom dit. Karin ifrågasatte deras närvaro. Hon ville inte lyssna eller ha med dem att göra. Han uppfattade henne som berusad.
Hon luktade alkohol och talade osammanhängande. Hon började ringa telefonsamtal och överlämnade sin telefon till dem. Karin gick in mot köket och A L gick efter henne. Han hörde att A L sa ”aj”. De gick dit och A L berättade då att han hade blivit biten. Han minns inte om han såg någon skada. Karin fördes ut ur lägenheten. Utanför beslutades att hon skulle omhändertas enligt LOB. Han minns inte vem som upprättade protokollet.