2019-09-09, 23:08
Medlem
tyskakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Ägde, när bildades BRF?

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
1985, enligt registren.

Men

Det var först 2003 som fastigheten såldes från Länsförsäkringar till Bostadsrättsföreningen Jaktvarvet 7, enligt denna bostadsrättsförening själv. Först 2003 kunde man alltså äga bostadsrätt till en lägenhet i denna fastighet, vilket egentligen var det rettod1 ville veta. Att hyresgäster gick ihop o bildade en förening 1985 spelar ingen roll för ägandet.
Citera
2019-09-09, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Håll bildskärmen runt 2 m ifrån dig och sänk till halvskumt ljus, klicka sen och kolla grannen....
https://imgur.com/I76TIew

Jo dessa två kan man lätt blanda ihop men Henrik har som jag förstår det blivit skjuten på en plats där Henrik kunde förväntas vara. Om Henrik blivit skjuten på väg ut ur den högra personens lägenhet hade sannolikheten för ett misstag varit högre.
Citera
2019-09-09, 23:15
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Kom ihåg att Karin nog kan vartenda knep som kriminella har använt då hon är jurist och har suttit domare i många mål.
Hon vet säkert hur hon ska dölja sitt deltagande och kontant betalning kan inte spåras.

En lärdom är när du blir anhållen... håll käften och säg ingenting.
Det är inte din sak att bevisa att du är oskyldig, det är polisens sak att bevisa att du är skyldig.
Det där kan Karin väl då hon vägrade samarbeta och höll käft. Då går man lös...

Ja man börjar ju lära sig knep själv om man skulle vilja röja någon ur vägen. Nummer ett är att skaffa en kontantkortstelefon. Nummer två är att enbart använda den på en plats du normalt inte vistas på eller en offentlig plats alla vistas på, t ex åka in till stan och sms:a från Drottninggatan. Aldrig använda den från din hemadress, eller arbetsplats osv. Det var så Kapten Klänning avslöjades. De kunde spåra ett nummer som både var använt från hans hemadress och från hans fritidshus och från hans arbetsplats.
Citera
2019-09-09, 23:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nja där drog du det lite långt. Han blev trots allt utsatt för ett mordförsök och finns uppgifter om att hon försökt leja en mördare förut också. Så om han skulle få personskydd ser jag det inte som något svek mot kvinnor.

Tja, fast kvinnor som utsatts för mordförsök eller grov misshandel får inte särskilt ofta livvakt. De erbjuds skyddade personuppgifter, får flytta till annan adress och hålla sig undan offentlighet och platser där den illvilliga parten kan tänkas hitta dem. Vilket kanske är svårt om man är känd advokat, men det är den dealen som typiskt står till buds.
Citera
2019-09-09, 23:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Nä, dom skrev ordagrant "Hans ambition är att komma tillbaka helt återställd inom en snar framtid”.

Fattar inte var detta med 10 dagar kommer ifrån. Har det blivit en trådsanning? Dom är inte ovanliga.

Ja, byrån skrev "inom en snar framtid" men media har faktiskt skrivit 10 dagar.
Inte första gången verkligheten skiljer sig från medias uppgifter.
Citera
2019-09-09, 23:20
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
De här länkarna funkar inte va?
Fungerade för mig, prova flera ggr minfil strular ofta. Klicka på ladda ner, klicka bort det nya pop up fönstret sen tillbaks till filsidan å ladda ner.
Citera
2019-09-09, 23:23
Medlem
Citat:
Blir man skjuten i huvudet eller ens mot huvudet har du tur om du överlever.

Var kommer förresten detta svammel om 10 dagar ifrån?

Jag har förstått det. Likaså har du tur om du träffas i levern och överlever.

Gubben blev träffad 3 ggr på strategiska ställen i kroppen - men överlevde. En turgubbe helt enkelt.

Tur i överlevnad - otur i kärleken?

Expressen skrev att turgubben planerade att vara tillbaka på jobbet inom 10 dagar. Vet ej om de svamlade eller ej.
Citera
2019-09-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Fungerade för mig, prova flera ggr minfil strular ofta. Klicka på ladda ner, klicka bort det nya pop up fönstret sen tillbaks till filsidan å ladda ner.
Försökt flera gånger så som du föreslår, men får varje gång "Filen du söker kunde inte hittas.".
Om någon annan eller du har vänligheten att ladda upp dom igen vore jag tacksam.
Citera
2019-09-09, 23:37
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Försökt flera gånger så som du föreslår, men får varje gång "Filen du söker kunde inte hittas.".
Om någon annan eller du har vänligheten att ladda upp dom igen vore jag tacksam.
Jag sitter vid en dator och har försökt på alla sätt och får samma svar.
Filen du söker existerar inte!
Filen du söker kunde inte hittas.
Citera
2019-09-09, 23:39
Medlem
Citat:
Japp, samma här. Då är det något fel på uppladdningen.
Nån annan please?
Citera
2019-09-09, 23:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

De funkar inte för mig heller.
Citera
2019-09-09, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
De funkar inte för mig heller.

Samma här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera