2019-09-09, 22:52
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja, precis. Det ä så galet så man vet inte om man ska skratta eller gråta. Blir du skjuten i låret så kan du förblöda till döds om en större artär träffas, som någon påpekade tidigare. Och hur ska Karin bindas till dådet och bli fälld och inburad? Hur ska de lyckas plantera bevis för det? Ska skytten bli infångad och sen sitta och ljuga i rätten att det var Karins som betalade honom, sedan blir han dömd till mordförsök och får själv sitta rätt många år i fängelse. Vilken idiot skulle ställa upp på det?

Och om nu både skytten och HOL skulle sitta i rätten och säga att det var KL som beställt skjutningen, så skulle hon ändå inte bli fälld bara för att någon påstår det. Det var ju därför hon inte åkte dit 2015. Det räcker inte att någon säger att du beställt ett mord. Finns det ingen övertygande bevisning som mejlväxling, sms, inspelat samtal, kontoöverföringar mm som på allvar binder KL till skytten så blir hon inte fälld. Kan ni släppa det nu?
Citera
2019-09-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Låter som något man säger efter lite morfin på sjukhus. Men har du en källa till att han ska ha sagt det? Låter så konstigt.
Stod i media.
Citera
2019-09-09, 22:54
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
å andra sidan, om han mot förmodan skulle bli erbjuden livvaksskydd är det ett svek mot alla kvinnor som anmäler sina galna män som ger sig på dom och som utelämnas helt av samhället. Men som sagt, det hade behövts 50,000 poliser och inte 20 för att klara ut allt som samhället egentligen ska skydda.

Nja där drog du det lite långt. Han blev trots allt utsatt för ett mordförsök och finns uppgifter om att hon försökt leja en mördare förut också. Så om han skulle få personskydd ser jag det inte som något svek mot kvinnor.
Citera
2019-09-09, 22:55
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Stod i media.

Det duger inte riktigt. Jag har försökt leta men hittar ingen artikel där han säger så. Trådsanning?
Citera
2019-09-09, 22:58
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ja, precis. Det ä så galet så man vet inte om man ska skratta eller gråta. Blir du skjuten i låret så kan du förblöda till döds om en större artär träffas, som någon påpekade tidigare. Och hur ska Karin bindas till dådet och bli fälld och inburad? Hur ska de lyckas plantera bevis för det? Ska skytten bli infångad och sen sitta och ljuga i rätten att det var Karins som betalade honom, sedan blir han dömd till mordförsök och får själv sitta rätt många år i fängelse. Vilken idiot skulle ställa upp på det?

Det säger väl sig självt att det är galenskap att tro det, precis som jag skrev tidigare. Det är en så verklighetsfrånvänd teori så jag blev väldigt förvånad över att folk verkligen kan tro på den teorin.

Men men. Man slutar aldrig förvånas här.
Citera
2019-09-09, 22:58
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Håll bildskärmen runt 2 m ifrån dig och sänk till halvskumt ljus, klicka sen och kolla grannen....
https://imgur.com/I76TIew

En av dom bättre svar-på-tal jag sett på länge i forumet
Citera
2019-09-09, 22:59
Medlem
kristallklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibbing41
Förlåt mig, jag har följt tråden från början och jag har följt rapporteringen i media. Jag noterar att det finns både sakliga, respektfulla och mindre respektfulla kommentarer. Jag har naturligtvis min egen åsikt om händelseförloppet. Men det känns irrelevant att dela här som ny nyreggad för det är ju jag också. Man blir bara påhoppad och får höra skällsord som sopa och värre saker. Men det jag faktiskt just nu reagerar på är påhoppet att någon som är nyreggad på FB.....inte får säga sin mening. När alla med flera tusen inlägg får göra det. Är man mer "seriös" då? Därför vågar jag inte säga vad jag tror eller tänker eftersom jag, utan att känna HOL eller KL alls, känner igen mig väldigt mycket i det som beskrivs. Men dock på emfas på icke-våld. En separation kan vara väldigt uppslitande ffa när den ena parten "tar" besittning över alla pengarna som gemensamt sparats och intjänats.

P.S. Jag avundas alla de som håller sitt privatliv inkl. foton borta från nätet. I min bekantskapskrets är det många som gör det så i min värld är det inte alls konstigt.

I känsliga frågor finns en uppenbar risk/möjlighet att berörda parter och deras närmaste krets försöker styra nätsamtalet, även här på flashback. Dessa måste då, ofta, regga ett nytt konto. Därför bör man vara lite uppmärksam på nyregistrerade konton som tycks ha en agenda. Låt säga att du var Soran Ismail, och alltså hade lyckats undvika att bli uthängd med bild eller namn i media, men det på flashback pågår ett helt öppet samtal om dig och dina sexualbrott – skulle du inte vilja styra det samtalet och bilden av dig? Kanske skulle du rentav registrera sju konton och anstränga dig att skriva lite i andra forumtrådar för att öka din trovärdighet etc? Man bör nog hålla för sannolikt att KL och/eller HOLs barn, samt ett mycket stort antal vänner, släktingar, grannar och kollegor till dem läser denna tråd.
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Och om nu både skytten och HOL skulle sitta i rätten och säga att det var KL som beställt skjutningen, så skulle hon ändå inte bli fälld bara för att någon påstår det. Det var ju därför hon inte åkte dit 2015. Det räcker inte att någon säger att du beställt ett mord. Finns det ingen övertygande bevisning som mejlväxling, sms, inspelat samtal, kontoöverföringar mm som på allvar binder KL till skytten så blir hon inte fälld. Kan ni släppa det nu?
Kom ihåg att Karin nog kan vartenda knep som kriminella har använt då hon är jurist och har suttit domare i många mål.
Hon vet säkert hur hon ska dölja sitt deltagande och kontant betalning kan inte spåras.

En lärdom är när du blir anhållen... håll käften och säg ingenting.
Det är inte din sak att bevisa att du är oskyldig, det är polisens sak att bevisa att du är skyldig.
Det där kan Karin väl då hon vägrade samarbeta och höll käft. Då går man lös...
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Låter som något man säger efter lite morfin på sjukhus. Men har du en källa till att han ska ha sagt det? Låter så konstigt.

Firman skrev något sådant på sin egna facebook-sida.
Det lär ju finnas några läkaruttal i botten av det där gissar jag.

Eller här:
https://www.expressen.se/nyheter/kanda-advokaten-pa-vag-tillbaka-till-jobbet/
Senast redigerad av rotesau 2019-09-09 kl. 23:04.
Citera
2019-09-09, 23:04
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Firman skrev något sådant på sin egna facebook-sida.
Det lär ju finnas några läkaruttal i botten av det där gissar jag.

Nä, dom skrev ordagrant "Hans ambition är att komma tillbaka helt återställd inom en snar framtid”.

Fattar inte var detta med 10 dagar kommer ifrån. Har det blivit en trådsanning? Dom är inte ovanliga.
Citera
2019-09-09, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Åtalet för brott mot åklagaren ocv fup för misshandeln av Caroline

https://minfil.com/X7j2s053n7/Stockholms_TR_B7489-18_Aktbil_18_pdf

https://minfil.com/x4jcsb51na/Stockholms_TR_B7489-18_Aktbil_23_pdf

Säger inte att det är han utan jag tror att det kan vara han. Passar in på beskrivningen som vittnena gett.
De här länkarna funkar inte va?
Citera
2019-09-09, 23:07
Medlem
Citat:
Nä, dom skrev ordagrant "Hans ambition är att komma tillbaka helt återställd inom en snar framtid”.

Fattar inte var detta med 10 dagar kommer ifrån. Har det blivit en trådsanning? Dom är inte ovanliga.
Nej. Ingen trådsanning. Faktum är att det står på flera ställen i medierna. Du får väl leta bland de 80-tal artiklar som skrivits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in