2019-09-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
Nja, definitionen på rasism är väl att man dömmer en person utifrån hudfärg innan man ens träffat eller ens vet något om personen. Exempelvis genom att sålla bort vissa namn vid anställningsintervjuer och liknande. Det är rasism.

För mig betyder "att vara rädd för invandrare" att man tagit del av Flashback, alternativ media, mm och blivit uppskrämd. Det betyder inte att man avskyr invandrare eller att man är rasist. Det betyder att man agerar utifrån de "fakta" man har. Ett botemedel kan vara att gå med i en idrottsförening och träffa lite blandat med folk.

Ett botemedel för dig är ju kanske att du ska sälja en bil i Göteborg, återkom gärna när du haft tjugofem prutande idioter och telefonen har ett ständigt ringande... öy brochan...
Gompois... bla bla bla.
Sen får vi ju se vad du tycker om det.
Citera
2019-09-08, 20:32
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Lögn och skitsnack. Så länge som bilen funnits i Sverige har det funnits en begagnatmarknad för bilar bland svenskar. Det är just kaosblattarnas idiotbeteende och kaosprutande med hot, krångel och lurendrejerier som har gallrat bort i princip samtliga svenskar från begagnatmarknaden. Man orkar inte med skiten bara för att bli av med sitt gamla härke. De flesta skrotar eller byter in sin begagnade bil när man köper nytt - och går längre hellre back 25k än att behöva tampas med svartmuskingar från Blocket.

Har en bekant som arbetar på en av de större svenska nybilskedjorna - och de börjar få problem just med det faktum att så många nybilsköpare helt enkelt dumpar sina gamla bilar hos handlaren "ta skiten, jag vill bara bli av med den", de har helt enkelt ingen fysisk plats att ställa alla av gamla begbilar i 20-40k klassen de får in.

Samma sak med bilskrotar. Du skulle bara veta hur pass många fullt fungerande bilar i 10-20k prisklassen som plattas varje år - just för att folk hellre skrotar skiten rakt av för att bli av med den istället för att handskas med Jihadachmeds kusiner över en bil för 14k....

Problemet är ju att svartingarna inte ens läser annonsen. Har du försökt sälja ett havererat as som reservdelsbil och klart och tydligt skrivit det i annonsen och visat på bilder, att skiten måste hämtas med kärra - så vet du hur svartingarna brukar låta när de kommer där "vaddå vafan varför den inte går att köra med?!? vad dooo lurar på mig!!! knollar ditt mama".
This! Hade inte kunnat uttryckt mig bättre själv. Detta stämmer helt perfekt med hur bilaffärer med blattar fungerar idag. Jag sålde min första Audi S3 2005 utan några hot och hetsmejl i mailboxen. Efter det har det bara gått utför.
Citera
2019-09-08, 22:55
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
ok då sätter jag ut en gammal skruttig bil för tio gånger värdet nästa gång då... logik?
Lägger alltid till en prutmån när jag sätter ut en annons, själv har jag aldrig köpt någon bil på annons utan att pruta. Det gäller att ha gjort sin läxa och kollat upp värdet så man vet vad som är rimligt.
Citera
2019-09-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Lägger alltid till en prutmån när jag sätter ut en annons, själv har jag aldrig köpt någon bil på annons utan att pruta. Det gäller att ha gjort sin läxa och kollat upp värdet så man vet vad som är rimligt.

Så vill inte jag göra... jag sätter ut ett pris och ringer ingen så sänker jag priset men tusenlappar tills folk börjar ringa.

Börjar nån puta för tidigt så stryper man bara kontakten, särskilt som om nån inte ens kommit och tittat på bilen. vissa ringer och prutar direkt innan man ens sagt hej typ.
Citera
2019-09-09, 20:16
Medlem
Det är därför jag ALDRIG kör bil. Då slipper man sånt tjafs! Åker bara buss eller Pågatåget

//älska bilfritt
Citera
2019-09-09, 22:18
Medlem
MrAndress avatar
Man ringer polisen, dom är vana vid detta. Det fick jag höra iaf.

Sen meddelar man blatten att man ringt polisen och då försvinner dom jävligt fort sen hör man aldrig mer något.
Citera
2019-09-09, 22:56
Medlem
killawifes avatar
Jag vet inte hur folk gör i allmänhet men när jag säljer en bil så svarar jag bara de som är seriösa. De andra får bara ett Nej eller ingenting alls. Och det har nog gått fem år sen jag hade en problematisk fordonsaffär och den gången var det en vanlig WT-kille som strulade.

Detta är ju otroligt överdrivet. Visst, när jag bodde i Gbg så var det väldigt mycket invandrare som svarade på ens bilannonser och en del kunde tydligen inte läsa så det är säkert vanligare i storstäder än där jag bo men det är ju så otroligt enkelt att undvika detta om man nu vill det.

Senaste bilen köpte jag av en invandrarkille. Bra affär. Inga problems. Mycket nötskal i bilen bara.
Citera
2019-09-10, 00:55
Medlem
Han kommer ju få veta vem du är så bäst är att du är ärlig.
Citera
2019-09-13, 00:17
Medlem
Blanda inte in kebaber i annons svar eller i bilaffärer. Eller inga affärer alls igentligen!
Aldrig nånsin att en blatte ska få köpa eller ta över nåt som jag putsat och renoverat iaf.. aldrig!
Skrotar hellre.
Citera
2019-09-13, 17:24
Medlem
Dille24s avatar
Jag har sålt mina senaste bilar till invandrare, de har varit överjävliga på att pruta de med.

Inga andra problem i övrigt.

Prutat själv aldrig på något och tycker egentligen att det är ett jävla sätt. Det är dock trist att inte få saker sålda heller.. man vill ju inte ha ett skrotupplag på tomten. Säljer alltid till den första som dyker upp med körkort, pengar och vilja att stå som ägare. Skriver alltid kontrakt i vilket jag understryker att köpet sker i befintligt skick och att inga garantier kan åläggas säljaren.
Citera
2019-09-13, 20:43
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
För helvete, sälj ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG till en blatte. A L D R I G !

Det finns ingenting, INGENTING, inte ens dubbel betalning, som utgör undantag mot ovanstående regel.

Tro mig. Låt de ”goda” i denna tråd som inte förstår sig på babianernas hjärndöda kultur få göra ”affärer” med livet som insats, annars kommer du personligen stå som garant för att bilen ska fungera för all framtid.
Håller med och har inga problem att köpa och sälja begagnade bilar. Utlänningar får luren i örat och blockerat nummer.
Citera
2019-09-15, 03:51
Medlem
Mullrets avatar
Vill en blatte häva köpet så går han först runda hunden, tillika en ovcharka. Brukar inte gå så bra.

Funkar även utmärkt på zigenare eller andra som stör husfriden. Exempel, irländska tak eller asfaltläggare, scientologer, livets ord, jultidningsförsäljare eller vanliga nasare.
Senast redigerad av Mullret 2019-09-15 kl. 03:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in