Citat:
Ursprungligen postat av
adddict
Som alla vet så är det det ett helvete att göra bilaffärer i dagens Sverige.
Jag måste pga. ekonomiska problem sälja min bil och det verkar bli så att det är en ghetto-arab som ska köpa den. Alla svenskar som har varit intresserade har prutat järnet och velat på hit och dit så jag orkar inte med det längre. Måste få bilen sålt fort till ett vettigt pris.
Bilen är i bra skick men jag är ändå lite orolig att något ska gå sönder inom en snar framtid och att blatten vill häva köpet(har nämligen hört om skräckhistorier) Ett hävande av köpet kommer jag såklart vägra att gå med på men händer nått så kan jag ju förvänta mig att han och hans bruschor kommer förbi och för att hämnas med vapen eller nått.
Behöver tips på hur man skyddar sig mot detta? Har funderat på att dumpa mitt mobilnummer och göra affären långt ifrån min hemadress. Vad mer kan man göra?
Detta är en seriös fråga.
För helvete, sälj ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG till en blatte. A L D R I G !
Det finns ingenting, INGENTING, inte ens dubbel betalning, som utgör undantag mot ovanstående regel.
Tro mig. Låt de ”goda” i denna tråd som inte förstår sig på babianernas hjärndöda kultur få göra ”affärer” med livet som insats, annars kommer du personligen stå som garant för att bilen ska fungera för all framtid.