2019-09-08, 16:37
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Grejen är att på marknaden i Marrakesh så är allt en förhandling. När du skall sälja till en invandrare skall du därför begära ett hutlöst högt pris från början och så får han pruta ned den till där du vill att den skall vara. Då tror han att han har gjort en bra affär. Men de kan inte bara köpa utan att pruta, det är så de är uppvuxna.
Ja men när de går o handlar mat i Sverige prutar dom inte .. så de väljer sina tillfällen
Citera
2019-09-08, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Ja men när de går o handlar mat i Sverige prutar dom inte .. så de väljer sina tillfällen

Just vid bilköp är ju ett tillfälle då man prutar i många länder, även i t.ex. england.

Men kan tänka mig att blattarna prutar även när de handlar frukt av sina bruschor på marknaden.
Citera
2019-09-08, 16:41
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Just vid bilköp är ju ett tillfälle då man prutar i många länder, även i t.ex. england.

Men kan tänka mig att blattarna prutar även när de handlar frukt av sina bruschor på marknaden.

Men att pruta till mindre en halva priset utan att ha sett de gör man inte .
Citera
2019-09-08, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Som alla vet så är det det ett helvete att göra bilaffärer i dagens Sverige.
Jag måste pga. ekonomiska problem sälja min bil och det verkar bli så att det är en ghetto-arab som ska köpa den. Alla svenskar som har varit intresserade har prutat järnet och velat på hit och dit så jag orkar inte med det längre. Måste få bilen sålt fort till ett vettigt pris.

Bilen är i bra skick men jag är ändå lite orolig att något ska gå sönder inom en snar framtid och att blatten vill häva köpet(har nämligen hört om skräckhistorier) Ett hävande av köpet kommer jag såklart vägra att gå med på men händer nått så kan jag ju förvänta mig att han och hans bruschor kommer förbi och för att hämnas med vapen eller nått.

Behöver tips på hur man skyddar sig mot detta? Har funderat på att dumpa mitt mobilnummer och göra affären långt ifrån min hemadress. Vad mer kan man göra?

Detta är en seriös fråga.
Med all respekt MEN om din bil är värd namnet "bil" så tycker jag du ska sälja den till en "prutande svensk" ändå. Är den en skrothög så är du en skitstövel om du lurar den på ngn oavsett etnicitet.......tänker lilla jag då. Men KRAM och lycka till med bilaffären:-)
Citera
2019-09-08, 16:53
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Med all respekt MEN om din bil är värd namnet "bil" så tycker jag du ska sälja den till en "prutande svensk" ändå. Är den en skrothög så är du en skitstövel om du lurar den på ngn oavsett etnicitet.......tänker lilla jag då. Men KRAM och lycka till med bilaffären:-)
Nej jag lurar ingen. Alla slitna delar och skavanker vet köparen om. Tack för det!
Citera
2019-09-08, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
"Du verkar vara rädd för invandrare. Det är ju lite märkligt att dra alla dessa över samma kam"
Du använder dig av själva definitionen av rasism som liberaler brukar använda.

Nja, definitionen på rasism är väl att man dömmer en person utifrån hudfärg innan man ens träffat eller ens vet något om personen. Exempelvis genom att sålla bort vissa namn vid anställningsintervjuer och liknande. Det är rasism.

För mig betyder "att vara rädd för invandrare" att man tagit del av Flashback, alternativ media, mm och blivit uppskrämd. Det betyder inte att man avskyr invandrare eller att man är rasist. Det betyder att man agerar utifrån de "fakta" man har. Ett botemedel kan vara att gå med i en idrottsförening och träffa lite blandat med folk.
Citera
2019-09-08, 16:56
Medlem
Citat:
Nej jag lurar ingen. Alla slitna delar och skavanker vet köparen om. Tack för det!
Och VARFÖR då sälja till en "blatte"? Ursäkta men kan du förklara?
Citera
2019-09-08, 16:58
Medlem
mystikernsmystiks avatar
Ja man släpper inte in de i landet, enklare än så är det inte.
Citera
2019-09-08, 17:00
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Och VARFÖR då sälja till en "blatte"? Ursäkta men kan du förklara?

Har nog skrivit det tre gånger i tråden redan. Men men, just denna snubbe var den enda som inte skambjöd på bilen. Och du behöver inte ursäkta dig
Citera
2019-09-08, 17:17
Medlem
Citat:
Har nog skrivit det tre gånger i tråden redan. Men men, just denna snubbe var den enda som inte skambjöd på bilen. Och du behöver inte ursäkta dig
Jag ber om ursäkt för att varje gång jag reagerar i en tråd som har det allra minsta med ursäkta uttrycket "invandrare" (eller vad de kan kallas) att göra så blir jag avstängd flera dar! Spelar väl inte så stor roll men liksom ändå. Pinsamt:-) Lycka till med bilaffären.
Citera
2019-09-08, 17:28
Medlem
Citat:
Som alla vet så är det det ett helvete att göra bilaffärer i dagens Sverige.
Jag måste pga. ekonomiska problem sälja min bil och det verkar bli så att det är en ghetto-arab som ska köpa den. Alla svenskar som har varit intresserade har prutat järnet och velat på hit och dit så jag orkar inte med det längre. Måste få bilen sålt fort till ett vettigt pris.

Bilen är i bra skick men jag är ändå lite orolig att något ska gå sönder inom en snar framtid och att blatten vill häva köpet(har nämligen hört om skräckhistorier) Ett hävande av köpet kommer jag såklart vägra att gå med på men händer nått så kan jag ju förvänta mig att han och hans bruschor kommer förbi och för att hämnas med vapen eller nått.

Behöver tips på hur man skyddar sig mot detta? Har funderat på att dumpa mitt mobilnummer och göra affären långt ifrån min hemadress. Vad mer kan man göra?

Detta är en seriös fråga.

För helvete, sälj ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG till en blatte. A L D R I G !

Det finns ingenting, INGENTING, inte ens dubbel betalning, som utgör undantag mot ovanstående regel.

Tro mig. Låt de ”goda” i denna tråd som inte förstår sig på babianernas hjärndöda kultur få göra ”affärer” med livet som insats, annars kommer du personligen stå som garant för att bilen ska fungera för all framtid.
Citera
2019-09-08, 17:47
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Bilar under 40000 kr har skavanker ... inget man kan göra nåt åt när de är bruksbilar

Ett tips är o skaffa bilar som är totalt oatttraktiva för invandrare och v8or som slukar bensin och amerikanskt håller dem i många fall borta än att försöka annonsera en tysk premium bil med 30000 mil på mätarn

Sålde en BMW m3 e46 innan utan motor o låda varav en snubbe kom med halva släkten o kolla på bilen o han undra varför den inte starta o bad han kolla under huven .... och läsa annonsen .... han åkte hem förbannad o tomhänt

Begärde 45000 kr

han bjöd 5000 kr ...
Ha ha, fy fan vad jag garvade när jag läste detta!! Vilken jävla idiot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in