2019-09-08, 17:48
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
För helvete, sälj ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG till en blatte. A L D R I G !

Det finns ingenting, INGENTING, inte ens dubbel betalning, som utgör undantag mot ovanstående regel.

Tro mig. Låt de ”goda” i denna tråd som inte förstår sig på babianernas hjärndöda kultur få göra ”affärer” med livet som insats, annars kommer du personligen stå som garant för att bilen ska fungera för all framtid.

Exakt detta jag menar. Jag befarar att jag kommer att få stå garant för att den ska hålla enda tills den dag han säljer den. Kanske värt att droppa de 15% av bilens värde och ta skambudet som svensken gav mig.
Citera
2019-09-08, 17:56
Medlem
Lagerthas avatar
Har du redan sålt bilen så stå på dig. Det är tomma hot och de är bara kaxiga så länge motparten är kuvad.

Annars är grundregeln som alla andra säger, gör inga som helst affärer med MENA, inga.

#segregeramera

#nobusinessforyoumena
Citera
2019-09-08, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Som alla vet så är det det ett helvete att göra bilaffärer i dagens Sverige.
Jag måste pga. ekonomiska problem sälja min bil och det verkar bli så att det är en ghetto-arab som ska köpa den. Alla svenskar som har varit intresserade har prutat järnet och velat på hit och dit så jag orkar inte med det längre. Måste få bilen sålt fort till ett vettigt pris.

Bilen är i bra skick men jag är ändå lite orolig att något ska gå sönder inom en snar framtid och att blatten vill häva köpet(har nämligen hört om skräckhistorier) Ett hävande av köpet kommer jag såklart vägra att gå med på men händer nått så kan jag ju förvänta mig att han och hans bruschor kommer förbi och för att hämnas med vapen eller nått.

Behöver tips på hur man skyddar sig mot detta? Har funderat på att dumpa mitt mobilnummer och göra affären långt ifrån min hemadress. Vad mer kan man göra?

Detta är en seriös fråga.

Det är mycket enkelt - Affär är Affär - o är Du inte nöjd rekommenderar jag dig att stämma mig i domstol - vinner du får du nedsättning av priset eller pengarna tillbaka - det är så svenska samhället fungerar - har du inte lärt dig det än - vill du inte ha det så - varför flyttade i så fall du/dina föräldrar hit
Citera
2019-09-08, 18:04
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
För helvete, sälj ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG till en blatte. A L D R I G !

Det finns ingenting, INGENTING, inte ens dubbel betalning, som utgör undantag mot ovanstående regel.

Tro mig. Låt de ”goda” i denna tråd som inte förstår sig på babianernas hjärndöda kultur få göra ”affärer” med livet som insats, annars kommer du personligen stå som garant för att bilen ska fungera för all framtid.

Det verkar ju vara ett rent under att jag inte har blivit dödad då jag förmodligen har gjort flera hundra bilaffärer åt båda hållen med invandrare dom senaste 25 åren...

Senast idag körde jag 60 mil med biltrailer för att köpa en begagnad Mazda av en invandrarkille. Smidig affär. 👍
Citera
2019-09-08, 18:04
Medlem
Tillägg - även om blattar/negrer är synnerligen prutsamma så fattar de ingenting om bilar.
Indier vilel fylla på vatten/eller var det olja i bromsvätskebehållaren (förklarade för honom
på macken - no joke)

Vi har sett negrer i plus eller uppdrag granskning som köpt bilar o varit besvikna - hade man
fattat något om bilar hade man inte köpt dessa bilar ö h t (jo för avsevärt lääägree pris om man
kan skruva - annars inte)

Kvinnor skall vi inte tala om
Citera
2019-09-08, 18:28
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det är mycket enkelt - Affär är Affär - o är Du inte nöjd rekommenderar jag dig att stämma mig i domstol - vinner du får du nedsättning av priset eller pengarna tillbaka - det är så svenska samhället fungerar - har du inte lärt dig det än - vill du inte ha det så - varför flyttade i så fall du/dina föräldrar hit

Du menar att detta är saker jag ska kontra köparen med ifall han börjar jävlas?
Citera
2019-09-08, 18:29
Medlem
Exactly
Citera
2019-09-08, 18:37
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Exactly
Problematiken är ju inte det juridiska utan mer deras aggressiva agerande. Är Alibaba inte nöjd så vill han hämnas genom att göra en hemvisit. Givetvis med kusiner medhavande vapen.
Citera
2019-09-08, 18:57
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
Nja, definitionen på rasism är väl att man dömmer en person utifrån hudfärg innan man ens träffat eller ens vet något om personen. Exempelvis genom att sålla bort vissa namn vid anställningsintervjuer och liknande. Det är rasism.

För mig betyder "att vara rädd för invandrare" att man tagit del av Flashback, alternativ media, mm och blivit uppskrämd. Det betyder inte att man avskyr invandrare eller att man är rasist. Det betyder att man agerar utifrån de "fakta" man har. Ett botemedel kan vara att gå med i en idrottsförening och träffa lite blandat med folk.
☺️.
Citera
2019-09-08, 19:26
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Problematiken är ju inte det juridiska utan mer deras aggressiva agerande. Är Alibaba inte nöjd så vill han hämnas genom att göra en hemvisit. Givetvis med kusiner medhavande vapen.

Vilken prisklass?
Senast redigerad av TattooedFucker 2019-09-08 kl. 19:45.
Citera
2019-09-08, 19:41
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ha ha, fy fan vad jag garvade när jag läste detta!! Vilken jävla idiot!

Tittar hellre på bilder än o läser annonsen . va rostfri o allt sånt men motorn hade rasat totalt så var urplockad med lådan o låg vid sidan av. några veckor senare dök de upp en icke prutande svensk som skulle bygga driftbil så han vart nöjd . han behövde bara lägga ner 100.000 på motorn
Citera
2019-09-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Grejen är att på marknaden i Marrakesh så är allt en förhandling. När du skall sälja till en invandrare skall du därför begära ett hutlöst högt pris från början och så får han pruta ned den till där du vill att den skall vara. Då tror han att han har gjort en bra affär. Men de kan inte bara köpa utan att pruta, det är så de är uppvuxna.

ok då sätter jag ut en gammal skruttig bil för tio gånger värdet nästa gång då... logik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in