2019-09-08, 10:17
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Som alla vet så är det det ett helvete att göra bilaffärer i dagens Sverige.
Jag måste pga. ekonomiska problem sälja min bil och det verkar bli så att det är en ghetto-arab som ska köpa den. Alla svenskar som har varit intresserade har prutat järnet och velat på hit och dit så jag orkar inte med det längre. Måste få bilen sålt fort till ett vettigt pris.

Bilen är i bra skick men jag är ändå lite orolig att något ska gå sönder inom en snar framtid och att blatten vill häva köpet(har nämligen hört om skräckhistorier) Ett hävande av köpet kommer jag såklart vägra att gå med på men händer nått så kan jag ju förvänta mig att han och hans bruschor kommer förbi och för att hämnas med vapen eller nått.

Behöver tips på hur man skyddar sig mot detta? Har funderat på att dumpa mitt mobilnummer och göra affären långt ifrån min hemadress. Vad mer kan man göra?

Detta är en seriös fråga.

Som säljare förbehåller man sig rätten att sälja till dessa man finner mest lämpliga, din egen post talar ju om för dig att INTE göra affärer med dessa, varningsflaggorna vajar enormt!
Citera
2019-09-08, 10:30
Medlem
Låter märkligt med prutande svenskar! Själv har jag bara problem med bruuuschor som helst ska ha bilen näst in till gratis! Jävla pack att göra affärer med! Kan nästan garantera, att du får mer pengar av en svensk! Blattar gör allt för att lura dig! Sälj bilen till en svensk, med gott samvete!
Citera
2019-09-08, 10:33
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loeptik
Som säljare förbehåller man sig rätten att sälja till dessa man finner mest lämpliga, din egen post talar ju om för dig att INTE göra affärer med dessa, varningsflaggorna vajar enormt!

Precis, 'tyvärr den är såld' ges till de man inte önskar göra affärer med.
Citera
2019-09-08, 10:35
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Precis, 'tyvärr den är såld' ges till de man inte önskar göra affärer med.

Japp, man får lita på sin magkänsla
Citera
2019-09-08, 10:40
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regatt
3 babbar i rad har försökt gjort dåliga affärer med mig, men jag har alltid kommit förberedd.
De har fått tagit svansen mellan benen varje gång dessa jävla horungar.

Dålig affär för vem?
Citera
2019-09-08, 10:53
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Sjoberg
Skaffa stake. Såna som dig är orsaken för Sveriges nedfall mot muslimer. Du är så jävla feg. Svensken är riktigt riktigt feg och du som många andra bevisar det.

Jaja. Vi fattar att du är en alfa med rejäl stake som hade tagit ett skott i pannan som en riktig man.

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Låter som TS vill sälja bilen för mer än den är värd pga att han behöver pengarna. Han vet med sig att den har en massa fel som han mörkar.

Din skuld är helt irrelevant för bilens värde. Självcentrerat och korkat tankesätt.

Du bara sitter och förutsätter att jag döljer problem med bilen? Har jag ett självcentrerat och korkat tankesätt bara för att alla ska hålla på att skambuda järnet. Bilen är kanonfräsch och ligger redan lågt i pris. Skulle vilja säga att det är snarare du som tänker korkat.
Citera
2019-09-08, 11:35
Medlem
KreugerGulds avatar
Du har väl noterat samhällskontraktet har upphört i Sverige, införskaffa dig ett vapen.( Pistol)
Citera
2019-09-08, 11:48
Medlem
RickRozays avatar
Fan va ni är korkade i tråden. Man får ju vara öppen med bilens problem. Du kan ju inte sälja den som om den vore felfri men något "ska" paja, som du uttrycker det inom snar framtid.
Sälj till lite billigare pris och säg att efter det är dealen klar. "Challas" som araberna säger (klart).
Dom brukar respektera det.

Jag sålde förresten min Seat Ibiza till irakier och det var inte så jävla farligt. Skiten var ju avställd så servomotorn hade pajjat utan att någon kört den. Dom drog av lite pengar på priset så sålde vi den. Du kanske inte får ett drömpris från utomvästliga invandrare, eftersom dom är fattigare än dig, men dom ska inte vara skitjobbiga.
Citera
2019-09-08, 12:29
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Du kan ju börja med att ändra attityd för hade inte blattarna funnits hade alternativet uppenbarligen varit att köra den till skroten eftersom ingen svensk ville köpa den.

Lögn och skitsnack. Så länge som bilen funnits i Sverige har det funnits en begagnatmarknad för bilar bland svenskar. Det är just kaosblattarnas idiotbeteende och kaosprutande med hot, krångel och lurendrejerier som har gallrat bort i princip samtliga svenskar från begagnatmarknaden. Man orkar inte med skiten bara för att bli av med sitt gamla härke. De flesta skrotar eller byter in sin begagnade bil när man köper nytt - och går längre hellre back 25k än att behöva tampas med svartmuskingar från Blocket.

Har en bekant som arbetar på en av de större svenska nybilskedjorna - och de börjar få problem just med det faktum att så många nybilsköpare helt enkelt dumpar sina gamla bilar hos handlaren "ta skiten, jag vill bara bli av med den", de har helt enkelt ingen fysisk plats att ställa alla av gamla begbilar i 20-40k klassen de får in.

Samma sak med bilskrotar. Du skulle bara veta hur pass många fullt fungerande bilar i 10-20k prisklassen som plattas varje år - just för att folk hellre skrotar skiten rakt av för att bli av med den istället för att handskas med Jihadachmeds kusiner över en bil för 14k....

Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Skriv i annonsen "prutar du på telefon,så höjer jag priset!"
🙂👍

Problemet är ju att svartingarna inte ens läser annonsen. Har du försökt sälja ett havererat as som reservdelsbil och klart och tydligt skrivit det i annonsen och visat på bilder, att skiten måste hämtas med kärra - så vet du hur svartingarna brukar låta när de kommer där "vaddå vafan varför den inte går att köra med?!? vad dooo lurar på mig!!! knollar ditt mama".
Senast redigerad av frange 2019-09-08 kl. 12:34.
Citera
2019-09-08, 12:41
Medlem
TattooedFuckers avatar
Säg du precis fått handpenning när varje Mohammed ringer och att du tar bort annonsen när köparen varit o hämtat. brukar ja köra med
Citera
2019-09-08, 12:42
Moderator
Tystnads avatar
Sälj bilen genom tex en bilförmedling som tar ansvaret för försäljningen.
visst du förlorar förmedlingsavgift men anser det är värt detta.

Ja det är ett helvete med dessa Arab blattar och bilförsäljning. Bara problem och hot.
Nya Sverige Tyvärr...
Citera
2019-09-08, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Enkelt, sälj inte till blattar (eller andra idioter).
Det sämre pris du kan gå av en riktig människa får du se som en försäkringspremie.

+1 På den.
Jag gör likadant vid liknande störningsmoment, betalar några kr extra för att få lugn och ro.
Vill du inte ha problem med blattar, undvik dom.
Visst du kanske förlorar lite pengar men det är jävligt gött och slippa struliga människor.
Särskilt blattar som alltid ska skrika o härja när dom strular.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in