2019-09-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paulabraun
Följt familjen ett tag nu börjar bli riktigt trött på dom. Nu påstår Oliver att både han och mamman är allergiska mot utsläppen i orten där dom bor. Vilka diagnoser, sjukdommar och allergier har dom inte just nu?

O vem är du att sätta någon som slags värdering i deras diagnoser och problem? Påverkar de dig? Stör de dig? Nä, så låt dem vara då. Sitta och spekulera och värdera andras diagnoser och allergier som om man skulle haft någon som helst kompetens inom detta ämne, sjukt.
Citera
2019-09-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liten.kvist22
Oj försvarsadvokaten har talat. Vad har du för utbildning om jag får fråga? Vad har du för kompetens inom detta ämne? Har du någon relation till ovanstående familj? Nej, precis skulle inte tro det. Lämna dem ifred då.

Om du inte själv tycker att Jewels behöver avlastning funderar jag på om du ens känner till situationen öht.
Citera
2019-09-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmagirl
Hm varför fortsätter de med youtube?

För att de vill och kan. För att de blir glada av det. Det skänker dem innerlig glädje. De mår bra av YouTube. Det är deras passion. Det livnär sig bland annat på det. Det är deras sätt att uttrycka sin kreativa förmåga på.

Ska jag fortsätta?
Citera
2019-09-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Om du inte själv tycker att Jewels behöver avlastning funderar jag på om du ens känner till situationen öht.

Jag känner till situationen gott och väl. Det jag också känner till är att du som vuxen individ kan fundera på att sluta lägga sig in i andras liv. Kanske behöver du en avlastning i form av beteendekunskap, där någon kan lära dig att inte lägga sig i, i andras liv.
Citera
2019-09-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Nej gör inte det. Du låter bitter och aggressiv. Ta paus.

Jag är inte aggressiv, jag är bara ärlig.
Citera
2019-09-09, 22:15
Medlem
Citat:
Jag känner till situationen gott och väl. Det jag också känner till är att du som vuxen individ kan fundera på att sluta lägga sig in i andras liv. Kanske behöver du en avlastning i form av beteendekunskap, där någon kan lära dig att inte lägga sig i, i andras liv.

Om du tror att du hjälper till nu så har du fel.
Citera
2019-09-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
ok so remove this thread and rask should delete his video.....then what??....what does jewels think will happen??.that their lives and channel will magically improve??....someone will just start another discussion somewhere.....thats how it works when you put yourself on youtube for all to see...

the game is up ida...you had your chance to make it but you blew it once you slipped up and that recording of how you speak to issy was revealed....

get an education and help issy get one too.....its the only way out of the hole you have created

No, that's not how it works. THATS HOW YOU THINK IT WORKS. You need to solve your personal problem outside a forum, how old are you, 12? Who SOLVES THEIR PROBLEMS ON THE FKN INTERNET??!! You need an eduacation, as well as, seeing a psychologist. Clearly you're NOT a good father suck it up.

AND NO IM NOT JEWELS im just a genuine follower since their beginning of YouTube!
Citera
2019-09-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Om du tror att du hjälper till nu så har du fel.

Jag hjälper inte till, jag säger min åsikt. Om du anser det som att vara till en hjälp då är det din personliga åsikt och jag respekterar det.
Citera
2019-09-09, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkqueen
Wow vilken bra teori... No shit att Oliver har ångest, vem som helst i hans situation hade haft det.

wow psykologen har talat. Bravo ((((:
Citera
2019-09-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Tror de har två luftrenare, nästan säker på en men antagligen två. Pappan donerade väl pengar för att köpa en luftrenare.

O hur f*n vet du om detta. Är du nån jäkla stalker eller. VAD är din källa? Vad har du för underlag för att kunna stödja ditt yttrande om jag får fråga.
Citera
2019-09-09, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Tyckte så men..

På FB raderas inget som inte bryter mot FBs regelverk vilket tråden inte gör.

Dessa personer har valt att ha öppna sociala media och då är en av konsekvenserna att man inte längre är anonym och därför diskuteras de i en tråd på FB. Mår nu personen i videon så dåligt av detta så är lösningen att inte vara offentlig och lägga ut material öppet som alla kan ta del av. Det är lösningen, inte att tråden på FB raderas.

Hade du gått på gatan och sagt till en människa rätt ut vad du tycker och känner med en hatisk underton? Skulle inte tro det. Så vem ger en rätten att hata och skriva diskriminerande saker bakom en skärm? Jag förbryllas av dagens individer som gör detta till en norm "är man offentlig då får man ta skit" Men offentliga människor är minst lika mänskliga som någon annan. De har också en gränspunkt, speciellt om man väljer att gå så långt att sparka på någon som redan ligger ner, för att inte prata om det värsta, man vet inte ens vilka de offentliga personerna är. Man har enbart "hört" eller "sett" 1-2 videor. Hur ska man kunna bilda sig en reell uppfattning på så lite information?!

Det är skillnad på HAT och KONSTRUKTIV KRITIK. NORMALISERA INTE HAT MOT OFFENTLIGA PERSONER - MÄNNISKA SOM MÄNNISKA.
Citera
2019-09-09, 22:27
Medlem
Citat:

Öh dom läger ju ut grejerna offentligt på nätet trotts allt. Det är ju inte en familj som gör lite udda saker på en camping eller på ett tåg och du råkar vara i närheten och sen går vidare med ditt liv.

Det är ju det valet som själva gör trotts allt och dom är ju trasiga... tro fan att halvtaskigt folk och egenutnämnda experter och förståsigpåare och folk i liknade situationer kommer snacka om dom här i evigheter. tror inte allt för många sakkunniga kommer uttala sig här när som har att göra med sånt här folk och ännu värre(ursäktas uttrycket) hela dagarna.

Det spelar knappast någon roll alls vad du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in