2019-09-09, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Btw if you really have been in contact with social services before, the law in Sweden kind of says that you should receive a response within 24 hrs. Now, this is allowed to be a very vague response like "thanks for your email, we wil look into the matter in due course" but if you really received NO response at all, that is more or less in violation of the law.

It's probably a good idea if you communicate with the social services in writing, and any phone calls you make, follow up with an e-mail, so that there's paper trail. That would keep the bureaucrats on their toes.

Soc har för mycket att göra. I min stad är det svårt att få snabb hjälp om du inte vänder dig till jouren.
Citera
2019-09-09, 17:55
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Varför fejkgråter Oliver för genom videon?
Och vilket skitsnack Oliver. Din pappa har dels kämpat för vårdnad om dig bak i tiden. Nu senare har han gett er pengar vid sista flytten till HYRAN bland annat. Han skulle åka till Sverige och bo i en ANNAN stad för din skull och bjuda er på gröna lund och allt möjligt.

Finns många som har föräldrar som på riktigt hatar dem, som inte hör av sig eller bryr sig det minsta om dem. Din pappa bryr sig, han kanske inte alltid gör det på rätt sätt men hans engagemang visar att han bryr sig. Hade varit lätt för han att skita i dig fullständigt om han inte gillade dig.

Din pappa är beredd att åka till andra sidan jorden för din skull. Bli påtvingad att umgås med sitt ex han inte gillar, för att få umgås några dagar med dig.
Du behöver inte gå med på det, men det är inte att hata någon. Det är motsatsen till att hata någon.

Dags att växa upp och sluta lipa nu, du beter dig som en snorunge.

Det här är det bästa som skrivits i tråden. Även jag uppmärksammade att det inte var äkta.

Det är den här tråden som håller deras kanal vid liv för övrigt.
Citera
2019-09-09, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
oh yes i did get the usual automated response....i think because i do not have shared legal custody then there is no obligation on their part to inform me of anything...but anyway i will try again and if no response then i will try your suggestion...there is an english online form i can fill out on the english part of the page

I even think, but I'm not sure, that the law forbidd them to update you, all actions in the social service is under secrecy. It may be diffrent because of that you are the father, but don't think so.
Citera
2019-09-09, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegardig
Och det är ironiskt hur då Oliver säger "Ni vet inte hur jag mår bäst av" Igenom att sitta uppe hela nätter. INGEN mår bättre för det vad är det så speciellt med Oliver? Oliver mår ju självklart inte bättre för det. Som min familje medlem gjorde för mig dra ut internet kabeln man blir ireterande men man går ju till sängs

Internet och spelande blir ofta en barnvakt. Ungdomar idag är inte bara hemmasittare pga Internet, men visst fan måste Internet underlätta livet radikalt för en modern hemmasittare. Hur många föräldrar till hemmasittare har testat att strypa tillgången till Internet? Typ noll procent. Klart att Issys liv vore helt annorlunda utan en dator. Det skulle bli tråkigt att vara hemma, oavsett tid på dygnet.
Citera
2019-09-09, 20:41
Medlem
https://youtu.be/nQ0e9R89mPg
Kollade precis på den här. Sen på bollen. Men en vuxen kvinna sitter alltså och lipar för att någon hon inte gillar kollar på hennes OFFENTLIGA videos och streams?
De lägger ju upp videos själva där de förtalar pappan, vad är då problemet med att han gör samma sak mot morsan?
Att det inte hjälper hans relation med ungen fattar alla, men det är ju hans problem. Fan lipar hon om det för när hon gör samma sak själv?

Och folk i tråden tycker att hon är en vettig person.
Citera
2019-09-09, 21:47
Medlem
N får det f*n i mig vara nog. Att vita medelålders män ska sitta och hacka på en redan nedbruten familj utan att ha någon som helst relation eller koppling till dem, whatsoever. Vad f*n! Har du inget eget liv att lägga din energi och fokus på?! Varför sitta på ett jäkla forum och spekulera och lägga sin näsa i blöt, hade du tyckt om någon la sin näsa i blöt gällande ditt liv, nej! Tragiskt att dagens individer kan sitta och kolla på 10 videor av en familj för att sedan tyckas veta ALLT om familjen.

Jag hade aldrig som vuxen människa tagit mig an tiden och för att sitta bakom datorn och diskutera om någons annan liv utan någon som helst vetskap. Det spelar ingen roll om personen är offentlig eller ej, LÄGG ER INTE I. Hur f*an kan man gå och lägga sig och sova om nätterna och må bra i kroppen med vetskapen om att man förstör för någon annan psykiskt?! Vet ni hur dåligt den här familjen mår pga. den här tråden eller? Är ni några j*vla psykologer? Jobbar ni inom socialtjänsten? Är ni någon slags guru för att förutspå eller lägga en slags värdering i någons annan liv du inte har någon som helst vetskap av?! Det NI ser på internet är cirka 5% av någons fullständiga liv (om ens det), det man väljer att visa upp är ens egen ensak!

Jag förstår inte hur man som vuxen människa kan hacka på någon som redan ligger ner, ingen j*vla skam i kroppen. Jag hoppas innerligt att alla ni som skriver och sprider hat själva får uppleva detsamma så att ni får någon som helst vett i kroppen.

Inte för att tala om Issy's nuvarande Oliver's "pappa" som dyker upp från ingenstans och ska leka hero och samla sig en armé med medelålders män på hans sida. Ett mynt har alltid två sidor och hur f*n enkelt är det inte att vrida och vända på en historia om att man har varit den gode föräldern eller att man vill försöka hjälpa, det ENDA han gör är att stjälpa. Om någon ska vara tyst så är det han.

OM man är VUXEN samt en MOGEN människa då tar man och diskuterar sina personliga familjerelaterade problem inom familjen, eller tar hjälp av en jurist eller något liknande. Att starta en j*vla tråd på flashback eller att skriva av sig på forum visar bara på vilken sjukt låg nivå man ligger på. Det verkar som han har tagit på sig offerkoftan och vill visa sig som den smarta, när det tydligt med hjälp av barnets handlingar påvisar att han innefattar stora problem. Att han väljer att diskutera sina problem öppet på flashback påvisar bara på en osäker individ som kräver andras åsikter för att styrka sina egna. Är man mogen då löser man sina problem privat, jag skiter fullständigt i om man tidigare redan har gjort det 1000 gånger och det inte har hjälpt, då tar man till ANDRA ÅTGÄRDER. Lämna den stackars familjen ifred, både pappan och alla flashback hatare, vad f*n vill ni?! Alla som hatar har uppenbarligen underliggande psykologiska problem som grundar sig i att man vill ta ut sin ilska och frustration på andra - att finna en slags skadeglädje i det hela påvisar att man helt enkelt har varit med om något som traumatiskt som gör att man vill ta ut det på andra.

Det spelar ingen roll om man vill vara medmänsklig och hjälpa en annan familj, har du ingen som helst relation till dem, låt dem vara och låt dem få göra sin j*vla grej. De påverkar ingen. Jag kommer aldrig förstå mig på dagens samhälle och hur en del individer väljer att sitta på ett form och diskutera om andras liv som man inte har någon som helst koppling till - ta tag i ditt egna liv FÖRST för uppenbarligen om du sitter på flashback så är det något som inte stämmer, tänk på det du.
Senast redigerad av liten.kvist22 2019-09-09 kl. 21:49.
Citera
2019-09-09, 21:51
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.kvist22
N får det f*n i mig vara nog. Att vita medelålders män ska sitta och hacka på en redan nedbruten familj utan att ha någon som helst relation eller koppling till dem, whatsoever. Vad f*n! Har du inget eget liv att lägga din energi och fokus på?! Varför sitta på ett jäkla forum och spekulera och lägga sin näsa i blöt, hade du tyckt om någon la sin näsa i blöt gällande ditt liv, nej! Tragiskt att dagens individer kan sitta och kolla på 10 videor av en familj för att sedan tyckas veta ALLT om familjen.

Jag hade aldrig som vuxen människa tagit mig an tiden och för att sitta bakom datorn och diskutera om någons annan liv utan någon som helst vetskap. Det spelar ingen roll om personen är offentlig eller ej, LÄGG ER INTE I. Hur f*an kan man gå och lägga sig och sova om nätterna och må bra i kroppen med vetskapen om att man förstör för någon annan psykiskt?! Vet ni hur dåligt den här familjen mår pga. den här tråden eller? Är ni några j*vla psykologer? Jobbar ni inom socialtjänsten? Är ni någon slags guru för att förutspå eller lägga en slags värdering i någons annan liv du inte har någon som helst vetskap av?! Det NI ser på internet är cirka 5% av någons fullständiga liv (om ens det), det man väljer att visa upp är ens egen ensak!

Jag förstår inte hur man som vuxen människa kan hacka på någon som redan ligger ner, ingen j*vla skam i kroppen. Jag hoppas innerligt att alla ni som skriver och sprider hat själva får uppleva detsamma så att ni får någon som helst vett i kroppen.

Inte för att tala om Issy's nuvarande Oliver's "pappa" som dyker upp från ingenstans och ska leka hero och samla sig en armé med medelålders män på hans sida. Ett mynt har alltid två sidor och hur f*n enkelt är det inte att vrida och vända på en historia om att man har varit den gode föräldern eller att man vill försöka hjälpa, det ENDA han gör är att stjälpa. Om någon ska vara tyst så är det han.

OM man är VUXEN samt en MOGEN människa då tar man och diskuterar sina personliga familjerelaterade problem inom familjen, eller tar hjälp av en jurist eller något liknande. Att starta en j*vla tråd på flashback eller att skriva av sig på forum visar bara på vilken sjukt låg nivå man ligger på. Det verkar som han har tagit på sig offerkoftan och vill visa sig som den smarta, när det tydligt med hjälp av barnets handlingar påvisar att han innefattar stora problem. Att han väljer att diskutera sina problem öppet på flashback påvisar bara på en osäker individ som kräver andras åsikter för att styrka sina egna. Är man mogen då löser man sina problem privat, jag skiter fullständigt i om man tidigare redan har gjort det 1000 gånger och det inte har hjälpt, då tar man till ANDRA ÅTGÄRDER. Lämna den stackars familjen ifred, både pappan och alla flashback hatare, vad f*n vill ni?! Alla som hatar har uppenbarligen underliggande psykologiska problem som grundar sig i att man vill ta ut sin ilska och frustration på andra - att finna en slags skadeglädje i det hela påvisar att man helt enkelt har varit med om något som traumatiskt som gör att man vill ta ut det på andra.

Det spelar ingen roll om man vill vara medmänsklig och hjälpa en annan familj, har du ingen som helst relation till dem, låt dem vara och låt dem få göra sin j*vla grej. De påverkar ingen. Jag kommer aldrig förstå mig på dagens samhälle och hur en del individer väljer att sitta på ett form och diskutera om andras liv som man inte har någon som helst koppling till - ta tag i ditt egna liv FÖRST för uppenbarligen om du sitter på flashback så är det något som inte stämmer, tänk på det du.

Lugn nu, andas lilla snöflinga. Offentliga personer som lägger ut sina liv för alla att se får acceptera att få kritik. De är fair game.
Så är det!
Citera
2019-09-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
i do agree with you here......i want to make sure they are getting help thats all

And who are you if not Oliver's dad, a f*cking hero. If you want to help do it on a mature level, don't sit here trying to "help". Idi*t
Citera
2019-09-09, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Lugn nu, andas lilla snöflinga. Offentliga personer som lägger ut sina liv för alla att se får acceptera att få kritik. De är fair game.
Så är det!

J*kla medelåldersman om inte en finnig pojke i ett äckligt pojkrum. Det är ett helt korrekt att offentliga människor få ta del av kritik, med det är skillnad på konstruktiv kritik och hat. Det ni håller på med är fullkomligt rent hart, o vad f*n har du ens med saken att göra, du är inte ens en subscriber bara en ren hatare som inte har något liv. Du bör ta kritik om någon.
Citera
2019-09-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
https://youtu.be/nQ0e9R89mPg
Kollade precis på den här. Sen på bollen. Men en vuxen kvinna sitter alltså och lipar för att någon hon inte gillar kollar på hennes OFFENTLIGA videos och streams?
De lägger ju upp videos själva där de förtalar pappan, vad är då problemet med att han gör samma sak mot morsan?
Att det inte hjälper hans relation med ungen fattar alla, men det är ju hans problem. Fan lipar hon om det för när hon gör samma sak själv?

Och folk i tråden tycker att hon är en vettig person.

De dem gör är deras ensak, varför ska du lägga en värdering i det hela, har du inget bättre för dig. O vem säger att man inte får "lipa" när man är vuxen pga. en legitim anledning. Visste inte att det fanns ett åldersspann för när man får grina och inte. Låt dem sköta sitt. Punkt slut.
Citera
2019-09-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Det här är det bästa som skrivits i tråden. Även jag uppmärksammade att det inte var äkta.

Det är den här tråden som håller deras kanal vid liv för övrigt.

O vem f*n är du. Är du Olivers pappa personliga assistent eller kanske översättare? Håll bara k*ft. Vad f*n tror du på riktigt att man som förälder kan dyka titt som tätt och bara "tja, här får du lite godis och vi ska dra till Gröna Lund". Som att indirekt köpa barnets tillit. Var f*n höll han hus under hela barnets barndom. Tror du på riktigt att han bara kan dyka upp som jultomten och tro att han ska bli dyrkad "men andra föräldrar hatar ju på riktigt" Är DU PÅ RIKTIGT???? Det du skriver är så skevt att jag inte ens vet vad för ordval jag ska välja, har du gått i barnets skor? Är du Oliver? Vet du om hur det är att befinna sig i en sådan situation? Är du psykolog? NEJ, NEJ, NEJ OCH NEJ. Så håll bara tyst och låt dem sköta sitt. Patetiskt.
Citera
2019-09-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Avlastningsfamilj vore något att börja med. På sikt kanske kontakten med pappan kan tas upp men just nu känns det lite som beating a dead horse.

Oj försvarsadvokaten har talat. Vad har du för utbildning om jag får fråga? Vad har du för kompetens inom detta ämne? Har du någon relation till ovanstående familj? Nej, precis skulle inte tro det. Lämna dem ifred då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in