Citat:
Håller med. Mycket få som vet vad som hänt Helena. BW har visst alibi men tippar på ett svagt sådant. Annars hade vi vetat detta i tråden. Tror inte på någon recondad bil. Här är det någon som lagt ut ett bete. Det är enkelt bara man ger betet till rätt person. Jag är av en helt annan åsikt. Tror inte folk i allmänhet bryr sej eller tror att ett olöst försvinnande skall påverka stadens anseende överhuvudtaget, efter så lång tid. Ser ingen sådan stadspatriotism någonstans, överdrivet tänk. Med åren växer ny generation upp och spåren blir enbart aktuella för de som fanns med vid tiden.
Ett gammaldags tänk. Idag händer mkt som kommer upp i ljuset med det snabba sociala media flödet. Händelser i sej förknippas inte med plats, där ofta just platsen faller i glömska.
Det jag däremot tycker utmärker sej är att detta fall har fått stor medial uppmärksamhet genom åren, jämförelsevis med övriga olösta försvinnanden....Kan bero på att programmet efterlyst hade just sitt genombrott vid tiden och GWs medverkan och inblandning just då...Parallellt med systrarnas engagemang att hålla fallet vid liv.
Tystnaden........
Betänk att det som allmänt kommit fram är enbart från anhöriga och nära..
Aldrig som annars vanligt förekommande, info kring Helena och hennes syster, från tillfälliga dåvarande vänner/bekanta, ytliga vänner, skolkamrater, arbetskamrater, och övriga fattas. Här finns inget genom alla år trots att fallet fick stor publicitet.
Det finner jag underligt, speciellt de första åren...efter.. Här kan det att spekuleras och kanske svaret finns i det att omgivningen faktiskt inget vet....eller ?
Ett gammaldags tänk. Idag händer mkt som kommer upp i ljuset med det snabba sociala media flödet. Händelser i sej förknippas inte med plats, där ofta just platsen faller i glömska.
Det jag däremot tycker utmärker sej är att detta fall har fått stor medial uppmärksamhet genom åren, jämförelsevis med övriga olösta försvinnanden....Kan bero på att programmet efterlyst hade just sitt genombrott vid tiden och GWs medverkan och inblandning just då...Parallellt med systrarnas engagemang att hålla fallet vid liv.
Tystnaden........
Betänk att det som allmänt kommit fram är enbart från anhöriga och nära..
Aldrig som annars vanligt förekommande, info kring Helena och hennes syster, från tillfälliga dåvarande vänner/bekanta, ytliga vänner, skolkamrater, arbetskamrater, och övriga fattas. Här finns inget genom alla år trots att fallet fick stor publicitet.
Det finner jag underligt, speciellt de första åren...efter.. Här kan det att spekuleras och kanske svaret finns i det att omgivningen faktiskt inget vet....eller ?
Har snokat men det ger inget förutom vad som står i tråden. Ni som var på festen släpp lite misstankar och skvaller. Kanske dyker motivet upp då.