2019-09-06, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Har TS vid tillfälle studerat på samma ställe som GA i Göteborg?

Vet inte men bör gå att reda ut. Även om jag är en av dem som fått till mig att KM=Pilot har jag svårt att släppa herr T*mmas St*enberg faktiskt. Det är något skumt där och dessutom envisa rykten om att han skulle gjort HA gravid. Kan någon kommentera detta mer, tro? Bland andra skulle ju Micke R kunna kommentera det här, du pratade ju med T sommaren 2017, vad sa han då och varför är ni inte längre kompisar på fb? (med all respekt för att du inte vill kasta ut din info om pilot så kanske du ändå kunde dementera T:s inblandning i det här, om du kan).
Senast redigerad av lubbe75 2019-09-06 kl. 19:26.
Citera
2019-09-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Som framgår av citaten ovan så kände Kräm*r o BW varandra sedan barnsben o är dessutom nästan jämngamla, födda -67 resp. -68. Sannolikheten får väl då bedömas som ganska stor att PU under den tid han umgicks intensivt med Kräm*r vid x antal tillfällen hört talas om o stött på BW i olika sammanhang, i lilla M-stad.

Kan det vara så att PK använder PU som "slagträd" för att dölja kompisen BW's agerande denna kväll. PK du får gärna hoppa in i tråden...Tror ju ändå PU gjort något olagligt denna kväll - PK har minst en hållhake på PU. Sedan är det väl så bland dessa 3 så "skvallrar" man inte. PK vad tror du om BW?
Citera
2019-09-06, 21:06
Medlem
Pajosvs avatar
Vet någon i tråden var BW bodde 1992, och hur nära han bodde Familjen Andersson vid samma tid, dvs 1992?
Citera
2019-09-06, 21:43
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Vet någon i tråden var BW bodde 1992, och hur nära han bodde Familjen Andersson vid samma tid, dvs 1992?
Då skriven på Gärdesgatan, tror längst ner mot Götebotgsvägen till. Familjen hade även hus på Torsö, någon påstår Dillö.
Citera
2019-09-06, 21:56
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Då skriven på Gärdesgatan, tror längst ner mot Götebotgsvägen till. Familjen hade även hus på Torsö, någon påstår Dillö.

Tackar för detta...
Citera
2019-09-06, 22:39
Medlem
lugnåss avatar
Hej.

Ja du MR, du bör nog svara med vad du vet och ej tror, vad jag hört/fått fram så vet du mer än vad du skriver här.

Vilka jobbade åt din firma denna aktuella kväll ?
Skriv nu inte någon ,för det fanns personal från din firma denna kväll.

Jo**an. Fre***sson, eller ?

Även så är det intressant om BW var med dig i uppstarten av eftersök av HA.

//lugnås
Senast redigerad av lugnås 2019-09-06 kl. 22:41.
Citera
2019-09-06, 23:26
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Hej.

Ja du MR, du bör nog svara med vad du vet och ej tror, vad jag hört/fått fram så vet du mer än vad du skriver här.

Vilka jobbade åt din firma denna aktuella kväll ?
Skriv nu inte någon ,för det fanns personal från din firma denna kväll.

Jo**an. Fre***sson, eller ?

Även så är det intressant om BW var med dig i uppstarten av eftersök av HA.

//lugnås

Det här ska bli spännande - lika spännande som att få höra vad Bulldozzer svarar.

Menar du att det fanns personal från MRö:s firma på plats på Stadt? Att MRö:s firma var kontrakterad just denna kväll? Och att den i tråden diskuterade J*han Fr*driksson jobbade då?

Det blir hetare och hetare. Gruppen av namn som passar in i Helenas försvinnande kokas sakta ner!
Senast redigerad av Ugglan. 2019-09-06 kl. 23:40.
Citera
2019-09-07, 11:55
Medlem
De här två "GWs gubbar", lämnas det något utrymme för att en av dem kan vara bortgången eller är känslan att båda fortfarande lever?
Citera
2019-09-07, 13:10
Medlem
Pajosvs avatar
Helena bodde på Hällristningsvägen 9 i Mariestad och BW ska ha bott på Gärdesgatan 17 i Mariestad.

Avstånd med bil mellan Hällristningsvägen Mariestad och Gärdesgatan Mariestad är 2,5 km. Körtiden är ca 5 min.

Jag utgår från att BW visste var Helena bodde. Om BW hade tillgång till bil är det en enkel match att förflytta sig snabbt mellan Hällristningsvägen och Gärdesvägen. BW kan ju mycket väl haft tillgång till en bil vid den tiden.

Majoriteten i tråden vill väl lösa fallet, antar jag. Och Majoriteten i tråden tror väl att gärningsmännen kände Helena väl.

Fyller man sedan på med lite geografisk profilering kan det kanske leda till något bra...

Det är ett faktum att det är svårt att begå brott där man aldrig varit förut, men BW lär ha träffat Helena mer än en gång antar jag. Och när det till exempel gäller överfallsvåldtäkter sker 70 procent inom en radie på 2 000 meter från gärningsmannens fasta punkt.

Som jag skrivit några gånger tidigare, den cyklande Örebromannen Niklas Eliasson, Hagamannen och Peter Mangs kunde gripas med hjälp av geografisk profilering, och det finns många fler exempel på detta.

Gärningsmännen agerar ofta i sitt trygga närområde som de känner väl sedan tidigare.

Detta behöver dock inte betyda att BW skulle vara gärningsmannen, men det skulle kunna vara så.
Citera
2019-09-07, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Vet inte men bör gå att reda ut. Även om jag är en av dem som fått till mig att KM=Pilot har jag svårt att släppa herr T*mmas St*enberg faktiskt. Det är något skumt där och dessutom envisa rykten om att han skulle gjort HA gravid. Kan någon kommentera detta mer, tro? Bland andra skulle ju Micke R kunna kommentera det här, du pratade ju med T sommaren 2017, vad sa han då och varför är ni inte längre kompisar på fb? (med all respekt för att du inte vill kasta ut din info om pilot så kanske du ändå kunde dementera T:s inblandning i det här, om du kan).

Jag kan självklart inte styrka eller dementera någons inblandning i detta, då bara de inblandade vet vad dom hänt.

Att TS skulle vara mmpg har ju bl.a PW dementerat och förutsatt att hon inte ljuger, så är TS inte mmpg.

De övriga ryktena har jag ingen aning om, utan misstänker att det bara är just rykten.

Varför jag inte är FB-vän med TS längre kan bero på att han flyttat och rensat kraftigt i sin vänlista. Från att tidigare haft mängder av gemensamma vänner, så har vi bara två idag.
Citera
2019-09-07, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det här ska bli spännande - lika spännande som att få höra vad Bulldozzer svarar.

Menar du att det fanns personal från MRö:s firma på plats på Stadt? Att MRö:s firma var kontrakterad just denna kväll? Och att den i tråden diskuterade J*han Fr*driksson jobbade då?

Det blir hetare och hetare. Gruppen av namn som passar in i Helenas försvinnande kokas sakta ner!

Läser du tråden så kan du se på mer än ett ställe att det var ett bolag från Jönköping som hade hand om ordningsvakterna på statt då.

Om JF jobbade för dem där och då eller inte har jag ingen aning om, men det har ju polisen stenkoll på.
Citera
2019-09-07, 13:50
Medlem
MickeR
Hur var det med de här skallgångskartorna du lämnat till missing people, var det på eget initiativ eller på förfrågan?
Inget du kunde tänkt dig att dela med dig av innan? Du har ju fått åtskilliga förfrågningar genom åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in