2019-09-09, 17:41
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Ingen poliskår världen över är såhär kass. Vet inte om detta enskilda fall men polisen i Sverige är tyvärr köpt av kriminella gäng. Den låga polislönen kan inte konkurrera med alla pengar från den svarta marknaden, så enskilda poliser köps och sen levererar de information till gängen om var, när och hur insatser/spaningar görs. Tyvärr inte många som vågar erkänna det än men med tiden kommer folk inse att det tyvärr är så.

Polisen kan även vara infiltrerade som i ex Tyskland där de stora kriminella libanesiska klaner låtit släktingar bli poliser. Polisen i Berlin har enorma problem med detta, de läcker som ett såll. Dessa klaner kan ha flera tusen medlemmar och de sysslar med allt möjligt från narkotika till prostitution.
Jag vet att den stora Ali Khan familjen från Angered tillhör samma släkt som en av dessa Berlin klaner.
Senast redigerad av stone_sleeper 2019-09-09 kl. 17:44.
Citera
2019-09-09, 17:43
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanadu80
Orka inte läsa hela tråden. Men om det inte kommit fram så ligger det till såhär.

Taxi schaffisen vart skjuten i ländryggen efter att ha kört dit den tilltänkta personen dem egentligen skulle klippa. Den personen kom undan. Sen den andra som vart skjuten på balkongen var skjuten i ögat och var någon nyfiken åskådare bara, som var på fel plats vid fel tillfälle. Sådär nu har ni fått händelseförloppet.

Oj! Kommer båda överleva? Kan du berätta något mer om dem? Båda var svenska män?
Citera
2019-09-09, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Oj! Kommer båda överleva? Kan du berätta något mer om dem? Båda var svenska män?

Troligtvis ja till överlevnad.. Vet inget mer än så.
Citera
2019-09-09, 17:54
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jo de tror jag också, de jag skrev var mest för att påpeka hur usel skyttarnas insats varit hittils
Skyttarna är under all kritik som sprayar lägenhetslängan utan att tröffa lamin. Andra gången detta. Får hoppas på 3 ggn gillt!
Citera
2019-09-09, 17:55
Medlem
SneakyBeakys avatar
Etnicitet på de skottskadade? Taxichaffisen är ju kanske en relativ lågoddsare..
Senast redigerad av SneakyBeaky 2019-09-09 kl. 18:01.
Citera
2019-09-09, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanadu80
Orka inte läsa hela tråden. Men om det inte kommit fram så ligger det till såhär.

Taxi schaffisen vart skjuten i ländryggen efter att ha kört dit den tilltänkta personen dem egentligen skulle klippa. Den personen kom undan. Sen den andra som vart skjuten på balkongen var skjuten i ögat och var någon nyfiken åskådare bara, som var på fel plats vid fel tillfälle. Sådär nu har ni fått händelseförloppet.
Det har snackats om någon form av AK men då måste det handla om något annat för blir man skjuten i ögat med en sådan så måste det vara godnatt direkt?!
Citera
2019-09-09, 18:00
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PepeTheDog
Det har snackats om någon form av AK men då måste det handla om något annat för blir man skjuten i ögat med en sådan så måste det vara godnatt direkt?!
AK är en trådsanning med noll bäring än så länge.
Senast redigerad av tremade 2019-09-09 kl. 18:16.
Citera
2019-09-09, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PepeTheDog
Kanske en rikoschett, splitter eller dylikt och inte en direkt träff?
Citera
2019-09-09, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Om det nu stämmer att den ena blivit skjuten i ögat av ett automatvapen så ser nog prognosen för överlevnad ganska dyster ut
Citera
2019-09-09, 18:13
Medlem
Salehhadris avatar
Undrar verkligen hur en del på FB resonerar,tänker och lever i en drömvärld.

Först sägs det att det förmodligen är en kusin som e taxi chauffören, sen att chauffören e kriminell sen att han nog inte hade vågat köra dit, sen säger någon att chauffören ställde upp och körde dem dit för att det är en släkting...nån flikar då in med att chauffören fuskar med taxametern..en annan att han är gambian..och en del som skriver tror att det är någon rambo-film.
Snälla sluta hota på massa BAJS om stackars chauffören som gjorde sitt jobb för att kunna ställa mat på bordet till sin familj. Och av säkra källor nära hans familj som jag precis talat med kan jag till eran besvikelse meddela att chauffören varken är kriminell, fuskat med någon jävla taxameter , säljer knark ,är gambian ,visste vilka han skjutsade eller anade onåd.Han gjorde sitt jobb och tänkte att det var som vilken körning som helst, när skottlossningen började och han vart skjuten körde han därifrån i panik och upptäckte då att han var skjuten.
Enough said låt chauffören vara han e varken kriminell eller har/hade med detta att göra. Han bor inte heller i nacka.Han är ett oskyldigt offer. Han kommer att överleva är allt jag kan säga men av respekt för chauffören, hans familj samt den som berättade detta så kommer jag inte berätta mer utan vill bara klargöra att han är ett oskyldigt offer och att ni kan sluta svamla massa påhittade historier och skitsnack om att han är kriminell!
Citera
2019-09-09, 18:21
Medlem
Reguluss avatar
a
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Undrar verkligen hur en del på FB resonerar,tänker och lever i en drömvärld.

Först sägs det att det förmodligen är en kusin som e taxi chauffören, sen att chauffören e kriminell sen att han nog inte hade vågat köra dit, sen säger någon att chauffören ställde upp och körde dem dit för att det är en släkting...nån flikar då in med att chauffören fuskar med taxametern..en annan att han är gambian..och en del som skriver tror att det är någon rambo-film. Snälla sluta hota på massa BAJS om stackars chauffören som gjorde sitt jobb för att kunna ställa mat på bordet till sin familj. Och av säkra källor nära hans familj som jag precis talat med kan jag till eran besvikelse meddela att chauffören varken är kriminell, fuskat med någon jävla taxameter , säljer knark ,är gambian ,visste vilka han skjutsade eller anade onåd.Han gjorde sitt jobb och tänkte att det var som vilken körning som helst, när skottlossningen började och han vart skjuten körde han därifrån i panik och upptäckte då att han var skjuten. Enough said låt chauffören vara han e varken kriminell eller har/hade med detta att göra. Han bor inte heller i nacka.Han är ett oskyldigt offer. Han kommer att överleva är allt jag kan säga men av respekt för chauffören, hans familj samt den som berättade detta så kommer jag inte berätta mer utan vill bara klargöra att han är ett oskyldigt offer och att ni kan sluta svamla massa påhittade historier och skitsnack om att han är kriminell!

Jag tror att alla fattat att både chauffören och mannen på balkongen var oskyldiga offer. Att det spekulerades så mycket igår kväll berodde att läget var så oklart. Ingen visste vad som egentligen hänt och media ändrade hela tiden sin story.
Citera
2019-09-09, 18:21
Medlem
[quote=Notmyguru|68650278]
Citat:
Ursprungligen postat av Tratthatt
Skulle något sånt här skett där jag bor så skulle jag vara inne här och kolla och informera. Är det ingen som bor i området som är inne här och kan ge någon info om vad det är för person som blivit skjuten i en av lägenheterna. Är det en man, kvinna eller ett barn? Hur illa är personen skadad mm[/QUOTE

Den skjutne är en man. Jag vet tyvärr bara att det gäller 23:an och att de sönderskjutna balkongerna är på våning tre och fyra. Det finns fyra lägenheter på varje våningsplan. Har namnen på alla som bor i huset men vet inte vem som blev skjuten. Blod och generösa mängder kräks på golvet i trappuppgången.

Tack! Var orolig att något barn kommit till skada då det var så tyst. Hoppas han klarar sig och kommer tillbaka till livet så gott det går efter en sån händelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in