2019-09-09, 16:11
Medlem
Blankts avatar
Idag kan ett gäng "amatörer" åka runt och skjuta hej vilt utan att åka fast, stabil poliskår. Man kanske ska skaffa sig ett vapen i försvar, man lär inte åka dit ändå om man skjuter någon i självförsvar.
Citera
2019-09-09, 16:16
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkoAlexander
De som har otur är alla oskyldiga som ovetandes befinner sig inom en hundrameters radie från Dibba.

Jo, man skulle inte vilja sitta bredvid honom i baren direkt. Hotbilden känns ganska påtaglig.
Citera
2019-09-09, 16:16
Medlem
Runstensvikikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blankt
Idag kan ett gäng "amatörer" åka runt och skjuta hej vilt utan att åka fast, stabil poliskår. Man kanske ska skaffa sig ett vapen i försvar, man lär inte åka dit ändå om man skjuter någon i självförsvar.

Det rekommenderar iaf jag!
Men ta minst jägarexamen och förvara på lagligt vis, så du inte hamnar på insidan med dräggen!
Grovt vapenbrott=2år=16mån effektivt!
Citera
2019-09-09, 16:22
Medlem
Det är ju så det är annars hade de burat in alla från Rinkeby redan på 80 talet men icke...money talks
Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Ingen poliskår världen över är såhär kass. Vet inte om detta enskilda fall men polisen i Sverige är tyvärr köpt av kriminella gäng. Den låga polislönen kan inte konkurrera med alla pengar från den svarta marknaden, så enskilda poliser köps och sen levererar de information till gängen om var, när och hur insatser/spaningar görs. Tyvärr inte många som vågar erkänna det än men med tiden kommer folk inse att det tyvärr är så.
Citera
2019-09-09, 16:22
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
En taxichaufför som försökte bara lägga bröd och mjölk på bordet, han troligen har en familj, han fick inte tillräckligt från försäkringskassan, ålder? Snart pensionär, samtidigt som svenskar ropar till honom mitt på gatan ”gå ut ur mitt land/utvisning!”, diskriminering känns på gatorna, från kunder, inte bara det, han nu fick känna en smak på den svenska sjukvården, hur det tar timmar att få vård vid Karolinska, hälften av åtta, 4 genomsnitt timmar att få akut vård, att slita igenom allt detta och att ha familjer utanför som väntar bara för att höra ”han mår bra” plus att veta att landet största oro är Greta Thunberg, och att Polismyndigheten gömmer att du är allvarligt skadad medans du är ju du som ligger där! 🤲🏻

Tack för att vi valde Sverige.
Uppenbart trollande, men jag bemöter det med den värdighet som situationen kräver.

Finns det några dokumenterade händelser av "ut ur mitt land/utvisning attacker"?
Hamnade den skottskadade droskan sist i akutkön och väntade 4 eller 8h?
Vem ska tacka vem för att "vi valde Sverige" och vad betyder det ens?

EDTI: Varför ska droskan få något från FK (innan skottskadan) för att försörja sin familj?
Senast redigerad av persona.von.grata 2019-09-09 kl. 16:26.
Citera
2019-09-09, 16:29
Medlem
De vet men de gör inget
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Den kvinnliga polisen sa att dom har koll på läget vilket läge..? när det är rena vilda västern med skjutvapen.
Citera
2019-09-09, 16:38
Medlem
Alphyddevägen är ju ingen stökig adress var fan har du växt upp?
Citat:
Ursprungligen postat av Stormrik
Obegripligt att en taxichaufför ens tar en körning till ett sådant område i dagens Sverige. Det kan inte vara obekant för dom som kör taxi att man inte tar körningar dit. I princip självförvållat. Folk har funderat på att flytta därifrån i flera år.
Citera
2019-09-09, 16:40
Medlem
Runstensvikikings avatar
Får jag inte skriva att Sthlm bara har 200 poliser i yttre tjänst och att alla utöver det är inlånade från lugnare län?
Det är ju sant!!!
Och påvisar hur farliga dårar som Lamin är och vi behöver nya starka välavlönade poliser i vårat samhälle!!
Inte off topic alls om du frågar mig!!!
Tror vi alla vill ha ett säkrare Sverige och inte vad det har blivit!
Både svenssons och annanstäders kan nog intyga det!!??
Han kommer dö/hon kommer dö!
Vi kommer inte få veta mer i denna tråd tills nästa skjutning..
Citera
2019-09-09, 17:18
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkoAlexander
Lamin har tur. Det är två dumma gröngölingar som jagar honom, med noll förmåga att planera taktiska detaljer. De som har otur är alla oskyldiga som ovetandes befinner sig inom en hundrameters radie från Dibba.
Ja fy fan vad läskigt. Tänk när svenska försvarsmakten utgörs av skjutglada gambier, afghaner och somalier. Hela kompanier av de egna trupperna kommer stryka med, nermejade i alla väderstreck.
Citera
2019-09-09, 17:30
Medlem
Orka inte läsa hela tråden. Men om det inte kommit fram så ligger det till såhär.

Taxi schaffisen vart skjuten i ländryggen efter att ha kört dit den tilltänkta personen dem egentligen skulle klippa. Den personen kom undan. Sen den andra som vart skjuten på balkongen var skjuten i ögat och var någon nyfiken åskådare bara, som var på fel plats vid fel tillfälle. Sådär nu har ni fått händelseförloppet.
Citera
2019-09-09, 17:33
Medlem
Runstensvikikings avatar
Den infon fanns i tråden sedan länge, med skillnad från skottet i ögat!
Tack ändå för info..!
Bor du där lr känner bo?
Citera
2019-09-09, 17:38
Medlem
Apexpredators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Alphyddevägen är ju ingen stökig adress var fan har du växt upp?

Finns det ens några riktigt stökiga adresser ut åt det hållet. Då menar jag stökiga på riktigt inte 10 finska alkisar och blandade invandrare som inte gör något väsen av sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in