2019-09-09, 14:17
Medlem
Skulle något sånt här skett där jag bor så skulle jag vara inne här och kolla och informera. Är det ingen som bor i området som är inne här och kan ge någon info om vad det är för person som blivit skjuten i en av lägenheterna. Är det en man, kvinna eller ett barn? Hur illa är personen skadad mm
Citera
2019-09-09, 14:19
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag tycker det är sjukt märkligt att skadeläget mörkas. Det handlar om två civila helt vanliga människor som blivit skjutna med automatvapen i sitt hem och på sitt jobb! Vilka är offren, hur mår de?
Håller med. Är det ingen härinne som vet vilka offren är?
Citera
2019-09-09, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Dibba måste vara otroligt trögtänkt om han åkte till Alphyddan obeväpnad.
Hade han varit beväpnad borde väl polisen spärrat in honom, är ju hårdare straff på vapeninnehav numera.

Polisen borde förresten omgående spärra in honom av omsorg för allmänheten. En negertjej, en taxichaffis och en random snubbe på en balkong skjutna senaste veckan av kulor avsedda för Dibba.

Skulle vara kul att veta vad exakt han gjort för att folk jagar honom hej vilt med maskingevär. Dibba är ju ingen toppgangster precis, snarare ett råskinn som slåss, rånar människor på stan, knivar folk och dealar knark på gatunivå. Hur förhåller det sig med kopplingen med det bestialiska tortyrmordet i Spanien? Det har ju antytts att Dibba är inblandad i detta på nåt sätt.
Han kan ju ha dumpat vapnet, om han hade haft vapen hade han självklart dumpat den direkt efter skjutningen.
Citera
2019-09-09, 14:30
Medlem
En taxichaufför som försökte bara lägga bröd och mjölk på bordet, han troligen har en familj, han fick inte tillräckligt från försäkringskassan, ålder? Snart pensionär, samtidigt som svenskar ropar till honom mitt på gatan ”gå ut ur mitt land/utvisning!”, diskriminering känns på gatorna, från kunder, inte bara det, han nu fick känna en smak på den svenska sjukvården, hur det tar timmar att få vård vid Karolinska, hälften av åtta, 4 genomsnitt timmar att få akut vård, att slita igenom allt detta och att ha familjer utanför som väntar bara för att höra ”han mår bra” plus att veta att landet största oro är Greta Thunberg, och att Polismyndigheten gömmer att du är allvarligt skadad medans du är ju du som ligger där! 🤲🏻

Tack för att vi valde Sverige.
Senast redigerad av Foreknowledge 2019-09-09 kl. 14:33.
Citera
2019-09-09, 14:42
Medlem
AnthonyCassos avatar
Tystnaden ang skadorna på de två oskyldiga offren är definitivt konstig. Annars har media alltid löpande uppgifter.
Skulle tippa på att 1 person är död och den andra allvarligt skadad med men för livet.

La också märke till att artikeln nästintill försvann från ab när det kom fram att det var två oskyldiga offer.

Vi lever i en diktatur vänner.
Citera
2019-09-09, 14:42
Medlem
[quote=Tratthatt|68650086]Skulle något sånt här skett där jag bor så skulle jag vara inne här och kolla och informera. Är det ingen som bor i området som är inne här och kan ge någon info om vad det är för person som blivit skjuten i en av lägenheterna. Är det en man, kvinna eller ett barn? Hur illa är personen skadad mm[/QUOTE

Den skjutne är en man. Jag vet tyvärr bara att det gäller 23:an och att de sönderskjutna balkongerna är på våning tre och fyra. Det finns fyra lägenheter på varje våningsplan. Har namnen på alla som bor i huset men vet inte vem som blev skjuten. Blod och generösa mängder kräks på golvet i trappuppgången.
Citera
2019-09-09, 14:44
Medlem
JymdKjams avatar
Finns det någon mer information om bilen. En ”äldre silverfärgad Audi av standardmodell (ej S- eller RS-klass)” verkar vara det som kommit fram. Samma bil som i syntes på mobilfilmen i mörkret vid Rocksta-mordet.

Den här kärran måste väl gå att hitta på kameror över allt!?
Citera
2019-09-09, 14:46
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
En taxichaufför som försökte bara lägga bröd och mjölk på bordet, han troligen har en familj, han fick inte tillräckligt från försäkringskassan, ålder? Snart pensionär, samtidigt som svenskar ropar till honom mitt på gatan ”gå ut ur mitt land/utvisning!”, diskriminering känns på gatorna, från kunder, inte bara det, han nu fick känna en smak på den svenska sjukvården, hur det tar timmar att få vård vid Karolinska, hälften av åtta, 4 genomsnitt timmar att få akut vård, att slita igenom allt detta och att ha familjer utanför som väntar bara för att höra ”han mår bra” plus att veta att landet största oro är Greta Thunberg, och att Polismyndigheten gömmer att du är allvarligt skadad medans du är ju du som ligger där! 🤲🏻

Eller minst lika troligt:
En halv- eller helkriminell gambier som fuskar hej vilt med taxametern och taxikvitton, våldför sig på fulla stackars tjejer i taxin på väg från krogen. Denna kväll hade han skjutsat sina grovt kriminella afrikanska kusiner till ytterligare ett möte med andra kriminella, han hade gjort detta många gånger förut. Gäller ju att ställa upp för släkten, dom fixar ju både knarket till husbehov och en massa bra stöldgods har det ju också blivit genom åren.
Citera
2019-09-09, 14:52
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Finns det någon mer information om bilen. En ”äldre silverfärgad Audi av standardmodell (ej S- eller RS-klass)” verkar vara det som kommit fram. Samma bil som i syntes på mobilfilmen i mörkret vid Rocksta-mordet.

Den här kärran måste väl gå att hitta på kameror över allt!?
Hmm den bilen klingar bekant men det är ju många i kriminella umgängen som använder just en sån också.. men en silverfärgad RS modell.. skulle vilja veta om den hade några bucklor/skador. Något man kunnat se på filmen från Råcksta kanske? Nån som vet?
Citera
2019-09-09, 14:52
Medlem
Kommer polisen någonsin fram till konkreta iakttagelser, misstänkta inom en kort tid, konstant handlar det om misstänkta, förhör, ingen är frihetsbedrövad.....
Jobbar dom systematiskt enligt en viss skolbok, eller handlar det till viss del om inkompetens?
Citera
2019-09-09, 15:02
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge

Har du nån säker uppgift på att han fick vänta 4 timmar innan han blev omhändertagen på akuten?
Troliga är att han känna hur snabbt svenska sjukvården fungerar vid allvarliga skador.
Citera
2019-09-09, 15:03
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Ingen bryr sig om mord längre.
Två oskyldiga som återigen träffas av kulor avsedda för någon annan.

Media slentriantrapporterar och allmänheten har bryr sig knappt. Glidningen är total.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in