2019-09-09, 16:56
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Om HOL fick vårdnaden? lär han krävt och fått besittningsrätt på bostaden iom att han har barnen, inte första ggn någon blir blåst på sin bostad i det fallet.

En schysst person hade naturligtvis sålt och delat på försäljningen, så båda har samma förutsättningar att börja om sitt liv.

Ja, han tilldömdes ju den p g a att han hade vårdnaden om barnen. I annat fall både hon ha fått lösa ut honom, med tanke på om det stämmer att bostadsrätten var en gåva (?) från hennes föräldrar.
Citera
2019-09-09, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Nu är ju inte utredningen avslutad och KL är inte avförd från utredningen.

I dagsläget ansåg inte tingsrätten att KL kunde bindas till anstiftan till försök till mord.

Häktningsförhandlingen borde inte hanterats i region Stockholm då KL troligen känner alla domare ”delikatessjäv”

En eventuell rättegång av detta slag bör onte hållas här utan i annan region av samma anledning.

Nästan oskadd? Nä det är han ju inte med bl.a hål i levern.

Om KL kan bindas till detta så blir hon borta länge.

Bostadsrättsföreningen kan vräka de som bor där. Det har hänt förr förening avhyser ägaren säljer bostad för 1kr till en person i styrelsen hände för ett antal år sedan. Bostaden var värd dryga miljonen avhysning skedde med handräckning av kronofogden.

Vore intressant att veta vad hovrättsdomen gav för handen domen som kom för någon vecka sedan.
Man behöver inte flytta hela förhandlingen. Räcker med att flyga in utomstående i så fall. Dvs domaren. Nån som inte är i hennes åldersklass (alla känner alla).
Citera
2019-09-09, 16:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vad i helvete pratar du om???
Hol var inte ens på plats när Karin bet A och hon blev omhändertagen för LOB av poliserna på plats i lägenheten då hon var för full.
Karin och Henrik höll på att separera då.
Att Karin inte blev dömd för misshandel beror på två olika läkares bedömning av A L:s skada.
Poliserna på plats såg inte händelsen men hörde väl när A L skrek aj.
Om du inte orkar läsa domen så kan du får ett utdrag här så du kan hålla dig till sanningen och inte eget hittepå.

Från domen:

Åh, jag antog att HOL var på plats eftersom ständigt påpekas att han inte ville medverka (var han inte där så kan han knappast medverka om han inte var i närheten när bråket skedde).
Citera
2019-09-09, 16:59
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Framförallt när det tydligen var HENNES föräldrars bostad från start. Nej, det är en smutsig historia från start.

jo, men alla kvinnor som gift sig rikt genom historien, och fått hälften när de skilt sig. Så fort den är tvärtom är det tydligen taskigt? Får inte ihop det ö.h.t. Men visst, hade han varit hyvens och hon vettig hade ju de sålt allt vid en skilsmässa eller köpt ut varandra. Men två psykopater som det låter i detta fall var väl ingen vidare matchning från start. Ena en taskmört och den andre mördare.
Citera
2019-09-09, 17:00
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Framförallt när det tydligen var HENNES föräldrars bostad från start. Nej, det är en smutsig historia från start.

Absolut det är otroligt fräckt !
Ren ondska måste jag säga.
Psykopatbeteende, ta ifrån den man skaffat barn med allt, särskilt sånt han aldrig hade haft utan henne.

Kanske dags att den gode HOL får dras ner i smutsen en stund framöver, hon lär ju ha fått sin beskärda del av skit i livet nu med alla skriverier och uttalanden i pressen mm.
Citera
2019-09-09, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Rätten ansåg att hon inte kunde anses vara vare sig ”på sannolika skäl” eller ”skäligen” misstänkt.

Varför försöker åklagaren häkta henne utan bevis?

För som frisläppt kan hon störa/påverka utredningen? Det borde egentligen var ett starkt skäl, hennes historik tyder på att hon kan störa och påverka en pågående utredning om. Att så lättvindigt släppa ut henne (med hennes bakgrund), hur är det försvarbart och är det ett objektivt beslut?
Citera
2019-09-09, 17:06
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Man behöver inte flytta hela förhandlingen. Räcker med att flyga in utomstående i så fall. Dvs domaren. Nån som inte är i hennes åldersklass (alla känner alla).

Undrar om någon annan hovrätt får hantera åklagarens överklagande av frisläppningsbeslutet. KL har ju själv jobbat som hovrättsfiskal i Svea Hovrätt.
Citera
2019-09-09, 17:08
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
I så fall måste torpeden som sköt vara gravt synskadad eller ha svårt att se skillnaden på människor. Ingen av dessa är ju i rätt ålder eller ser ut som Henrik. Eller menar ni att han bara sköt på måfå?

Ah, en man. Det måste vara han som jag ska skjuta för 1) jag ska skjuta en man och 2) det där är en man. Bra. Då går jag till attack.

Men tänk om det var så att skytten skulle till en annan snubbe i trappuppgången och advokaten frågade skytten: Vad gör du här? och sedan börjar de bråka, advokaten menar att skytten inte har där att göra och i tumultet så kommer pistolen fram?
Jag utgår alltså från att skytten blev upptäckt av advokaten när skytten var på väg till någon av de andra skummisarna på adressen.Det kan då vara att det sköts på fel person pga att skytten försökte fly.
Citera
2019-09-09, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coche
För som frisläppt kan hon störa/påverka utredningen? Det borde egentligen var ett starkt skäl, hennes historik tyder på att hon kan störa och påverka en pågående utredning om. Att så lättvindigt släppa ut henne (med hennes bakgrund), hur är det försvarbart och är det ett objektivt beslut?

Att man kan störa utredningen är vad jag begriper inte ett hållbart skäl för häktning. Då hade man fått häkta 20 personer varenda gång det är gängskjutning. Åklagare får inte anhålla folk hur som helst och ska inte begära folk häktade på lösa boliner. Men antar att det görs regelmässigt ändå.
Citera
2019-09-09, 17:13
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Det uppstod handgemäng innan skotten, kanske HOL såg killen med pistol komma, trodde att det var honom han var ute efter, och hoppade på. I tumultet går några skott av. En skytt i syfte att döda hade svårligen misslyckats med sitt uppdrag, tror jag. Så det kan absolut vara så att HOL inte var målet. Tidpunkt och plats gör att jag inte tror att det fanns något uppdrag att mörda HOL.

Precis min tanke. Skytten kan varit på väg till någon av de andra två skummisarna i huset och advokaten frågar vad han gör där och så bråkar man och skotten går av när gm vill fly.
Citera
2019-09-09, 17:15
Medlem
Douche-chills avatar
Kungsholmen är litet så jag har hört en del.

Henrik blev skjuten bakifrån medans han låste sin ytterdörr när han skulle gå hemifrån. Träffad av första skottet så vände han sig om mot GM och kastade sig över honom och började brottas med honom (visar på stort jävla kämparhjärta hos honom imo). Sista skottet snuddade vid huvudet när han sprang därifrån.

Angående den förmodade uppdragsgivaren, K*rin så vet jag endast detta. Hon har varit märklig och har fört sig på ett obehagligt sätt redan innan den sk. hjärnblödningen (vet ingenting om den egentligen, har någonting sådant verkligen skett?) Men Henrik tappade tydligen kontakten med vänner redan efter bröllopet pga hennes beteende.

Mycket av konflikten efter skilsmässan har handlat om hennes vilja att få ha tillgång till dom gemensamma barnen. Hon har oanmält dykt upp på dagis/skola och lämnat presenter osv.
Citera
2019-09-09, 17:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Håller med. Sista skottet kanske eventuellt är satt men hon lär smida planer. Jag skulle inte känna mig trygg i hans sits.

Nej, att HOL inte kan känna sig trygg är nog ett rejält "understatement", läste precis Tingsrätten utslag från häktningsförhandligen, KL är inte ens "skäligen misstänkt" så polis och åklagare har inga tvångsmedel att ta till, typ avlyssning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in