2019-09-09, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeRed
Jag har känt KL i många år och det finns inget våldsamt i henne. Hon är professionell, trevlig, varm och väldigt generös. Att hon hamnat i denna situation kan helt belastas HOL. Han var en mindre lyckad student vid SU och sedan så lyckades han få in en fot på Althins via KLs kontakter.
Deras äktenskap började knaka redan 2008 då HOL upprepade gånger var otrogen med både män och kvinnor. När KL fick vetskap om detta så konfronterade hon HOL och det var då den fysiska misshandeln började.
Sexuella affärer med män, kan gärningsmannen vara en av Henriks avlagda älskare?
Citera
2019-09-09, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Gärna, inte heller jag har läst det materialet.

Här kommer det

https://minfil.com/acs8rb5bnb/HD_2102-19_Slutligt_beslut_ej_s_rskilt_uppsatt_2019-09-03_1_pdf
Citera
2019-09-09, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nej! Det HOL ska göra är att skaffa fram de reda pengar som krävs för att lösa ut frun, till marknadsvärdet.

Visst vänjer man sig att bo fint, men det kostar pengar och alla pengar är inte hans. Att kvitta mot skadestånd kommer inte funka eftersom han är ju nästan oskadd.

Det är pengar och lägenheten på Norr Mälarstrand som är orsak och verkan.

Jag undrar faktiskt vem det är som stalkar vem, och vem det är som bygger upp en indiciekedja mot motparten. Alla dessa anklagelser mot KL slutar i brist på bevis. Just för att det kanske inte har skett, annat än i väldigt elaka människors sinnen.

Tack👍 äntligen fler som fått upp ögonen
Citera
2019-09-09, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Men vad gjorde hon på brottsplatsen?

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hon var väl bara i närheten av brottsplatsen?

Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Hon är skriven på adressen och vidtalad lägenhet.
Kanske för att hämta posten ?

Det lär sedan långt tillbaka finnas ett arrangemang för adressändring eftersom KL inte bott på adressen på lång tid. Att hon kvarstår i folkbokföringen är en byråkratisk teknikalitet.

Det är uppgifter i Expressen som gör gällande att hon påträffats nära brottsplatsen och tagits in till förhör. KL verkar inte ha varit anhållen i sin frånvaro, eller formellt blivit gripen för den delen. I tråden har det nämnts att det tog ca 2,5 timmar innan hon dök upp i närheten av Norr Mälarstrand.

Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Att KL inte blev häktad ger vid handen att man helt saknar konkreta bevis. Inte ens skälig misstanke alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vad var orsaken till ingen häktning, brist på bevis?
Eller för svaga bevis?

Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Precis tvärtom, om torpeden sopar igen spåren finns inte länken till KL.

Det har fallet lär inte klaras upp för att KL avslöjas på något sätt. I sånt fall man underskattar man hennes förmåga att agera iskallt när situationen så kräver. Däremot skandalöst att polisen inte lyckats skaka fram han som sköt. En svart SUV som försvinner iväg längs Norr Mälarstrand... Jösses, hur svårt ska det vara att hitta vittnen...
Citera
2019-09-09, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag tror Henrik anlitade någon att skjuta honom lite lätt för att få exet inlåst och få hennes vänner att vända henne ryggen och förstöra hennes nya förhållande. Tre skott, magen, bröstet och huvudet och han kan återställas och jobba efter 10 dagar. Vi får se hur det hela slutar. Jag är glad att jag trots alla haters mot Karin i tråden som framställde henne som galen och sjuk ändå trodde på Karin. Hon var glad och trevlig och pratade om båtar och verkade titta på framtiden på ett positivt sätt. Så min känsla att hon var oskyldig stämde.

Lycka till alla Karin haters och Henrikfan 🥳

Rätt korkat att be nån skjuta en. Det kan gå galet fel. Så det är nog ingen gör frivilligt
Citera
2019-09-09, 16:21
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lägenheten.

Citat:
Nej! Det HOL ska göra är att skaffa fram de reda pengar som krävs för att lösa ut frun, till marknadsvärdet.

Visst vänjer man sig att bo fint, men det kostar pengar och alla pengar är inte hans. Att kvitta mot skadestånd kommer inte funka eftersom han är ju nästan oskadd.

Jag undrar faktiskt vem det är som stalkar vem, och vem det är som bygger upp en indiciekedja mot motparten. Alla dessa anklagelser mot KL slutar i brist på bevis. Just för att det kanske inte har skett, annat än i väldigt elaka människors sinnen.

Javisst spelar lägenheten stor roll.

Åtminstone en del gällande bråket mellan HOL och KL.
Citera
2019-09-09, 16:24
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Här kommer det

https://minfil.com/acs8rb5bnb/HD_2102-19_Slutligt_beslut_ej_s_rskilt_uppsatt_2019-09-03_1_pdf

Framgår inte vilket domslut hon överklagar direkt.
Citera
2019-09-09, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Nej, Karin hann väl före?

Hur placerar du August och Siri i dina spaningsuppslag?

Nej, jag tror faktiskt inte att KL har planerat detta.

Det är inte helt ovanligt med sådana här nästan redlösa angrepp på endera part i sådana här tvister. (Jag blev själv utsatt för ett försök från mitt x, men som tur var så fanns det andra män som träffat oss båda och som "röt i" mot mitt x.) Det sorgligaste är att det av rättssystemet behandlas som en "tvist" mellan två jämbördiga parter. Då kanske det är svårt att bedöma en småbarnsmamma med en subarack-blödning och förlust av sina föräldrar etc som jämbördig part. Likt Märta Söderberg så har KL i vart fall överlevt så här långt.

Jag placerar inte August och Siri här alls! För det är inte "spaningsuppslaget". Lästipset har sin grund i att Cullberg, som är prof. em. i psykiatri tillsammans med journalisten Sahlin har gett ut en slags dokumentär över händelseförloppet i skilsmässan mellan Märta och Hjalmar. Jag lånade ut mitt exemplar till en läsegrupp med äldre kvinnor och män, som närmast kokade över av ilska. Varför? Ja, mest hade de fruktansvärt svårt att tro att jurister så skamlöst deltar i sådant omoraliskt spel. (Några jurister var väl inte inblandade mellan August och Siri?). Och att läkare ställde upp på beställning mot Märta och på beställning.

Här på FB har man närmast fläkt ut KL och bäddat HOL i bomull. Tack för att jag i vart fall får tycka att den blinda fru Justitias vågskålar har alltför ojämnt fördelade vikter.
Citera
2019-09-09, 16:25
Medlem
Citat:
Här kommer det

Vad är det du försöker att kränga på oss nu? Det är ju förbannat pinsamt att en jurist, tidigare dessutom verksam vid Svea Hovrätt, försöker att driva en meningslös process ända upp i HD! Och lyckas inte ens få in sitt överklagande av domen tid... Och överklagar även det... Du förstår ju inte ens grundläggande juridik och fortsätter ändå med dina ständiga påståenden till KL:s försvar.

För er som inte förstår begreppet: http://www.hogstadomstolen.se/Om-handlaggningen/Aterstallande-av-forsutten-tid/
Senast redigerad av 232323 2019-09-09 kl. 16:27.
Citera
2019-09-09, 16:26
Medlem
Citat:
Här kommer det

Det står inte vad målet gäller. Men hon har lämnat in för sent tror jag att jag tolkar det som. Hur vet man vilket tvistemål det avser? Tack ändå!
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-09 kl. 16:28.
Citera
2019-09-09, 16:27
Medlem
nickomyras avatar
Citat:

Jag läste hela tråden fram till i lördagskväll .. men den tanken hade jag oxå . Han kanske är en riktig psykopat som kör gaslightning med psykisk och fysisk misshandel .
Citera
2019-09-09, 16:28
Medlem
Någon som har information om något fall där HOL har förlorat och där klienten har betydande våldskapital?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in