2019-09-09, 15:47
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Ja, det var bra läsning om häktningsbeslutet idag.

HOL skulle inte vara den första som arbetat som förgörare av ex-partnern. Det är inte helt ovanligt att en tillfällig sjukdom utnyttjas för att stärka sin planerade position i en skilsmässotvist.

Det är utan tvekan en tuff situation att vara småbarnsmamma, arbetande i ett krävande yrke och drabbas av en [sub]arachnoidalblödning samt förlora sina föräldrar. Här har HOL troligen spelat snabba puckar för att vinna en tvist om barnen och hemmet. Hela hemmet var en donation från KL:s föräldrar till HOL och KL. Så det är enorma förluster KL gör. Men tydligen finns det folk i rättsväsendet kvar som var vad det kan röra sig om.

De har kanske läst "Märta och Hjalmar Söderberg. En äktenskapskatastrof." av Cullberg och Sahlin. Mycket faktaspäcktad, inget känslotjafs utöver en del av Hjalmars klagomål och gnäll. Märta var en av Stockholms rikaste unga fröknar när Hjalmar vann hennes hand. Hon var frisk också, men troligen drog Hjalmar gonokocker från Kristianstad in i äktenskapet. Märta födde tre barn och dog ensam på fattigvården, som förvärkt fattighjon. Gonorré är en sjukdom som kan slå sig på lederna. Läs boken! Och lär känna HOL kanske.

ok, så hon får kåken av sina päron. De skiljer sig. Hon blir av med vårdnaden pga alkoholmissbruk och hot mm, hon får lite ersättning för sin del i kåken och blir galen på riktigt? Typ? Dessvärre är det väl så att man blir av med hälften av det man äger vid skilsmässa även om man köpt allt själv. De flesta som tjänar på det har ju varit kvinnor genom alla tider. Inget konstigt?
Citera
2019-09-09, 15:47
Medlem
BuckshotBills avatar
Henrik väntas bli helt återställd efter att ha blivit skjuten i huvudet. Vad sköts han med?
Citera
2019-09-09, 15:48
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Det finns väl inget Som hindrar att en advokat är jävig.

Jo. Både Advokatsamfundet själva, och Sveriges domstolar, Finns flera advokater som blivit bestraffade av advokatsamfundet på grund av Jäv,och flera rättegångar har fått göras om

Detta om advokatjäv eller ombudsjäv står i RB
Citera
2019-09-09, 15:50
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllarN
Det står i dagboksbladet från tingsrätten.
Var finns det dagboksbladet att läsa?
Citera
2019-09-09, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Du beställer dagboksbladet.
Citera
2019-09-09, 15:53
Medlem
AllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg

Hos tingsrätten, men det står inget mer i det än att det är överklagat.
Överklagandet i sig är sekretessbelagt då det sannolikt innehåller uppgifter som presenterades bakom stängda dörrar.
Citera
2019-09-09, 15:54
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllarN
Hos tingsrätten, men det står inget mer i det än att det är överklagat.
Överklagandet i sig är sekretessbelagt då det sannolikt innehåller uppgifter som presenterades bakom stängda dörrar.
Men visa det om du har det
Citera
2019-09-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Det där bara trams. En .22 duger hur bra som helst. Har du någon gång skjutit med en 22:a? Det har jag, på skyttebanan i Trosa. https://youtu.be/-HI8pbXdbyA
Jo då, jag har skjutit med .22. och det mesta där i mellan upp till de grövsta kalibrarna för pistoler.

Jag hävdar fortfarande att .22 är inget ett proffs skulle använda. Av fler skäl än jag orkar rabbla upp nu.
Citera
2019-09-09, 16:07
Medlem
Sleipner08s avatar
Någon som är sugen på att hos hovrätten begära ut domen HOL vs KL vilken KL förlorade och HOL vann. Kan vara en bit i pusslet!
Citera
2019-09-09, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Fortfarande korkade inlägg om att HOL skulle iscensätta att bli skjuten själv, med risk att dö på kuppen.
Konstigare saker har faktisk hänt och kanske har han tyckt att det varit värt risken för att bli av med sitt ex.
Sen kan det ju ha gått snett och han träffats av rikoschetter. Märkligt som sagt att han träffades av tre skott och är snart på benen igen.
Citera
2019-09-09, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag vill påminna om mitt inlägg häromdagen
(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
För två dagar sedan skrev jag detta

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Du har dessutom spridit felaktiga uppgifter om HOL och påstådda rättsfall som skulle påvisa hans onda gärningar... Osmakligt.

Själv skrev jag för TRE dagar sedan, och har dessutom till skillnad från dina lösryckta fantasier, hittills rätt i allting...

Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Korrekt info! Det är en rättsskandal av större slag som är under uppsegling - men självfallet kommer det inte ges den uppmärksamhet det förtjänar. L*lja har uppenbarligen skyddats av interna intressen inom Tingsrättens och Hovrättens korridorer under väldigt många år, och det skulle vara ohållbart för rättsväsendets anseende om det framkom hur hon har fått härja runt utan konsekvenser.

Dock är sannolikheten att hon bevisas skyldig till anstiftan, eller försök till anstiftan, ganska liten, om inte Polisen lyckas säkra teknisk bevisning i form av kommunikation med misstänkt gärningsperson. Något erkännande från endera inblandad part lär vi inte få höra. Det är heller ingen direkt tröst för exempelvis barnen att det absolut inte är ett unikt fall i Sverige. Tvärtom.
Citera
2019-09-09, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Något skaver. Det är ju sex kulor i ett magasin varför använder han inte de sista till att slutföra jobbet? Eller sköt han tre skott som missade? Hur som helst hur kan han lämna en person han tänkt att mörda vid medvetande? Kan inte vara så svårt att göra slut på en skottskadad gubbe. Nått är det som skaver. Hon vet bättre än att leja en mördare efter en tvist som gått mot henne.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hög tid för HOL att skaffa livvakt!

Nej! Det HOL ska göra är att skaffa fram de reda pengar som krävs för att lösa ut frun, till marknadsvärdet.

Visst vänjer man sig att bo fint, men det kostar pengar och alla pengar är inte hans. Att kvitta mot skadestånd kommer inte funka eftersom han är ju nästan oskadd.

Det är pengar och lägenheten på Norr Mälarstrand som är orsak och verkan.

Jag undrar faktiskt vem det är som stalkar vem, och vem det är som bygger upp en indiciekedja mot motparten. Alla dessa anklagelser mot KL slutar i brist på bevis. Just för att det kanske inte har skett, annat än i väldigt elaka människors sinnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in