Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny.Haniver
Nej, Karin hann väl före?
Hur placerar du August och Siri i dina spaningsuppslag?
Nej, jag tror faktiskt inte att KL har planerat detta.
Det är inte helt ovanligt med sådana här nästan redlösa angrepp på endera part i sådana här tvister. (Jag blev själv utsatt för ett försök från mitt x, men som tur var så fanns det andra män som träffat oss båda och som "röt i" mot mitt x.) Det sorgligaste är att det av rättssystemet behandlas som en "tvist" mellan två jämbördiga parter. Då kanske det är svårt att bedöma en småbarnsmamma med en subarack-blödning och förlust av sina föräldrar etc som jämbördig part. Likt Märta Söderberg så har KL i vart fall överlevt så här långt.
Jag placerar inte August och Siri här alls! För det är inte "spaningsuppslaget". Lästipset har sin grund i att Cullberg, som är prof. em. i psykiatri tillsammans med journalisten Sahlin har gett ut en slags dokumentär över händelseförloppet i skilsmässan mellan Märta och Hjalmar. Jag lånade ut mitt exemplar till en läsegrupp med äldre kvinnor och män, som närmast kokade över av ilska. Varför? Ja, mest hade de fruktansvärt svårt att tro att jurister så skamlöst deltar i sådant omoraliskt spel. (Några jurister var väl inte inblandade mellan August och Siri?). Och att läkare ställde upp på beställning mot Märta och på beställning.
Här på FB har man närmast fläkt ut KL och bäddat HOL i bomull. Tack för att jag i vart fall får tycka att den blinda fru Justitias vågskålar har alltför ojämnt fördelade vikter.