Citat:
Ursprungligen postat av
idealistjavisst
Jag lägger inte så mycket energi på att spekulera om saker som jag inte vet, utan mer allmänt vad som är rimligt relationer emellan. Sen finns det ju ett otal olika scenarion hur just deras relationer sett ut. Jag vill inte se LW som en bimbo som kan bli grundlurad men däremot kan valet av yrken möjligen visa en bild av en både naiv och idealisttyp som tror på den goda viljan och människan. I och med GC efter skilsmässan så öppnade sig en ny värld för henne, hon fick nya vänner, uppskattning, uppvaktning på ett annat sätt än tidigare förmodar jag. Vet inte om hon var sportig tidigare men euforin av att känna sig vältränad, duktig (GC) och uppskattad lyfter en framåt och man kan bli lite fartblind därtill, och både barn och övriga närstående kan känna sig bortglömda även om man försöker och säkert tror att man hinner kompensera då och då. Tror samtidigt att närstående var glad över att hon hittat något hon brann för, nytt umgänge osv men tror också de inte förstod hur en hobby kan uppta så mkt tid och "allvar"
Kanske började som en oskyldig flirt - när de GC så uppmuntrade ju SD henne och gav henne med all säkerhet massa komplimanger. Säkert inför andra också, i början, det ska se oskyldigt ut. Inte ovanligt att män börjar flika in hur torrt och kallt det är "där hemma" men "måste tänka på barnen/vänta tills de är äldre" -- en sen kväll hör han av sig och frågar om han får komma förbi en stund för "hans fru är totalt galen och vill inte ha honom där" (oj nu spekulerar jag) och LW släpper in honom, det ena leder till det andra och plötsligt ligger de där..de är överens om att det är engångsföreteelse ..sen kommer nästa gång när SD vill planera en tour, en cache, har ett förslag, eller känner sig inte välkommen hemma återigen..
det blir tyst utemellan, LW funderar på om hon har blivit utnyttjad, de verkar ju ha det bra SD och HD ? LW hör av sig, behöver skjuts eller frågar om GC, hon kollar även med JG om han umgåtts med SD på länge, kanske bjuder hem både JG och SD på planering och SD blir kvar/ går iväg men kommer tillbaka etc
SD uppvaktar säkerligen LW med sms om hur fin hon är, hur skönt det var, att han gärna vill ses igen --kanske LW tyckte det var upphetsande, roande men tänkte "aldrig gå längre" -- men när det var tyst så funderade hon varför och tog själv kontakt, kanske utnyttjade både JG och HD till att försöka få veta hur SD tänkte och gjorde, om de visste.
Jaja nu ska jag inte spekulera mer, just nu iaf, det finns så många om eller kanske..
har också sagts att SD förmodligen hade något på henne, bilder el film och att det hindrade LW till att sätta stopp, iaf initialt - minns inte om det var spekulationer eller att Sh.Holmes sa sig veta.
Jag tror absolut att något till sist har hänt, antingen kom allt fram via anmälningarna och indirekt kan det ju vara så som EGT säger att hon anmälde för att markera, att det skulle komma fram till HD men jag tror inte att det isf var för att vara taskig mot HD primärt utan för att hon ex insåg att hon blivit utnyttjad, det skulle aldrig bli nåt mellan dem, att han kört fulspel mot dem båda. Alternativt att hon träffat någon annan så hon kände stödet att anmäla.
Den där storyn om att hon blev sur för att han inte kom med in på fika tycker jag skaver lite. Hon ville nog att han skulle komma in så hon fick förklara nåt, klargöra eller visa sin goda vilja för att hon tyckte de skulle vara vänner trots att hon nu tyckte det var helt slut mellan dem, kanske ville hon göra upp om något ekonomiskt eller fusk - men han knoggnuggar henne istället för att han förstår att det nu är slut, att hon träffat någon annan - att intresset inte finns där på samma sätt längre och att han inte har den kontrollen han haft över henne.
Jag tror också att det eskalerade, och då är frågan varför..alltså att SD blev elakare, hotade, trakasserade - kanske behandlade henne som luft, extra kärleksfull mot HD framför henne, LW krävde svar och kanske en schyst "avslutning" de kanske hade hunnit påbörjat gemensamma projekt (tänker närmast på geotouren, ekonomiska förehavanden)-
För samtidigt umgås hon med andra män, sen hon förstått att det inte kommer bli något - SD försöker försvara sig i början med att han måste ju uppträda som en kärleksfull man men LW köper inte det för då faller ju de tidigare lögnerna, LW kontrar med att hon kan träffa dem alla för att diskutera touren t ex.Tyvärr har ju SD planterat en massa ofördelaktigt om henne till både JG och HD så ingen vill umgås med henne. Hon gör försök själv till att prata med både JG och HD men det har SD förutsett så hon kammar noll och tvärtom blir de än mer aviga mot henne . SD kan t om ha sagt själv att LW hängt efter honom, stalkat osv.
Trots detta så försöker SD från och till att få till en träff med henne, han vädjar och ömsom hotar, hittar ursäkter eller lyckas bara "komma förbi" när barnen t o m är hemma och LW kan inte avspisa honom.
Och den där teorin om att JG gillar SD..och LW..
Äh jag vet inte - finns för många ingångar och jag känner ingen av dessa personer, allra minst LW som jag bara har en bild av. Den filmsnutt jag sett visar en mjuk och närvarande person och inte alls den där hyndan som många vill få henne till. Därmed inte sagt.
Dock är det så att när en kvinna är allt det där som jag tror LW var så är hon ett hot mot både män och kvinnor. Man måste vara lagom, och helst lite sämre än så för att få passera.
HD och SD får jag tyvärr helt andra vibbar av. Tyvärr. Och där måste jag säga att jag dömer katten efter håren. Samt deras uppenbara beteende efter mordet. Det är inte rimligt i någon bok.
Shit, det blev säkert rörigt, sorry och jag spekulerar en massa. Jag vet.
Nej jag tycker inte att det var rörigt.
Nej varför skulle man se LW som en bimbo för att hon trodde på det goda omänniskor och hade sin tro och övertygelse? Snarare tvärtom att religiösa vet att det finns både himmel och helvete, men precis som religiösa eller icke religiösa, så är vi lika på det sättet att vi är lika som människor, MEN vi har olika erfarenheter, på gott som ont.
Det finns människor som aldrig mött en ond månniska, de tror mpnga ggr att det finns bara på film och inte i verkligheten, trots allt ont som nyheterna sänder idag så VET de inte för de har inte upplevt själva...bra härligt säger jag, vilken jäkla tur grattis!
Men de som faktiskt har mött den där onde, som har erfarenheten är förstås mer medvetna och observanta efter det, det är ingenting konstigt i sig, det kallas erfarenhet.
Skulle man då kalla varenda människa för bimbo för att de aldrig råkat ut för en ond människa själva? Det är inte rättvist, det är fullkomligt orimligt.
Du har rätt, fikan skaver, jag tror givetvis att det var något de var oense om och LW ville som vanligt reda ut, och det spårade ur.
Ja just det, där sa du något!! 👍
Filmer var det ja!!
Det har diskuterats om att de skulle skickat osensurerade filmer till varann men vem vet om det ens är sant????? Även det där att LW skulle sett SD utanför fönstren, hade det varit filmande då med?? Minns inte alls nu, får hoppas någon kan berätta annars får vi leta reda på det!!
Om nu LW mot all förmodan hade träffat en ny man, så undrar jag varför det är så hemligt att det inte kommit fram vem det är? För det andra, om nu SD var så magisk hur kunde det plötsligt gå över ac sig självt för att Hanna fick veta sanningen? Det gick väldigt hastigt över i så fall och då blir jag ännu mer nyfiken på vem den hemlige mannen kan tänkas vara som lyckades ta LW med sån storm och precis som SD lyckas vara lika hemlig?????!! Vad är det som skaver här?? Skulle hon finna sin i att vara deb andra kvinnan ytterligare än gång??
Är der verkligen rimligt och troligt?
Det tål att funderas på en och två ggr, minst!!!!
Och varför detta att LW skulle ha stalkat SD?! Är det hans förklaring när hans korthus fallit och hon förstått att han ljugit brutalt medvetet för att lura henne och utnyttja henne alla dessa år, att hon börjar ifrågasätta allt han ljugit om och kräver svar???!!!
Var det det stalkning och besatthet av SD?? Var det inte snarare en besatthet av att jaga sanningen och inte själva personen SD?
Det tyder snarare på att SD förlorade kontrollen över sitt luftslott och därför pekar ut LW som en stalker och vänder alla emot henne, i försök att återta konfrollen.
Några tar SD parti och vänder LW ryggen!
Ja hur är det där egentligen, ryktena om JG och SD som rumppolare??
Ligger det någon sanning i det överhuvudtaget???
Hängde det ihop med att JG tog så kraftigt avstånd från LW??
Vad ska man tro???
Alla stiliga vrålsexiga singlar, män som kvinnor, som har DET, blir alltid ett hot hur goda med goda avsikter de än har, och där blev det nog lätt för SD utifrån det att få medhåll. LW var en förförerska enligt vissa som bara vill förstöra andras äktenskap och lycka....när det i själva verket var tvärtom.
En sårbar Lena bland vrålkåta män som tävlade i jakten trots att de var gifta, och den fulaste fisken med fulaste avsikter vann pga att han just inget samvete har tänker jag.
Och givetvis var det Lena som kallade honom för en magisk kärlek, ja det var ju liksom inte äkta.
Alla vet att en person som intensivt upppvaktar, höjer dig till skyarna, bedyrar sin kärlek och börjar planera sin framtid med ord...bygger endast luftslott när det aldrig verkställs!! Det pågick vecka efter vecka och månad efter månad..det blev år och det blev många år och han förhalade och förhalade, hal som en ål.
Mytoman? Promiskuöst beteende?
Gränslös? Intensivt uppvaktande?
Grandios?
Så hoppas någon har info om
filmerna, någon som vet?