2019-09-09, 13:45
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
GM är troligtvis en äldre klient till advokaten.
Eftersom det var en närstrid borde han ju känt igen klienten.
Citera
2019-09-09, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Den teorin är mycket mer otrolig. Han blev utbytt och det blir man inte skjuten för o att missnöjda klienter skjuter sin advokat istället för att byta är högst osannolikt

De med flis kan ju byta advokat men de som saknar flis har det ej lika lätt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Fanns det något signalement på "Torpeden" kan inte komma ihåg att jag sett det i tråden, har visserligen missat några sidor mot slutet.

Blond, har jag sett någonstans. Utvisad Uzbek med extraknäck?
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Man tycker ju att om hon som sägs anlitat en torped för stora pengar måste väl ett bankuttag synas på kontot.
Så det känns lite öppet hela fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Något skaver. Det är ju sex kulor i ett magasin varför använder han inte de sista till att slutföra jobbet? Eller sköt han tre skott som missade? Hur som helst hur kan han lämna en person han tänkt att mörda vid medvetande? Kan inte vara så svårt att göra slut på en skottskadad gubbe. Nått är det som skaver. Hon vet bättre än att leja en mördare efter en tvist som gått mot henne.
Det kom en granne springande så har var väl tvungen att ta till schappen?
Citera
2019-09-09, 13:47
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Fanns det något signalement på "Torpeden" kan inte komma ihåg att jag sett det i tråden, har visserligen missat några sidor mot slutet.
Det enda jag har läst är att "torpeden" är ljushårig
Citera
2019-09-09, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Eftersom det var en närstrid borde han ju känt igen klienten.
Ja om inte klienten skickat en kompis tex
Citera
2019-09-09, 13:48
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
De med flis kan ju byta advokat men de som saknar flis har det ej lika lätt
Det kostar inget att byta offentlig försvare.
Citera
2019-09-09, 13:50
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Advokater i regel brukar vara tajta på 09, speciellt på fredagar då dom vill gå hem tidigare....

Nu är ju inte advokat ett 9-17-yrke speciellt inte när man har egen byrå. Han kunde ha jobbat hemifrån på morgonen eller haft annat att göra hemma.
Citera
2019-09-09, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Det kostar inget att byta offentlig försvare.

Tingsrätt och Hovrätt brukar medge ett försvararbyte. Efter det är det mycket svårt att få till ett byte av en offentlig försvarare. Det finns ett flertal exempel på när åtalade fått dras med ett ombud som de försökt att byta ut under lång tid.
Citera
2019-09-09, 13:54
Medlem
rotesaus avatar
Otippat att hon släpptes faktiskt.
Då har man bara att hon varit på plats + det uppenbara i historiken. Ingen bevisning (ännu).
Gissar att nästa steg är analyssvar från tekniska platsundersökningar. Bör ha förtur.
Citera
2019-09-09, 13:54
Medlem
Jag tror Henrik anlitade någon att skjuta honom lite lätt för att få exet inlåst och få hennes vänner att vända henne ryggen och förstöra hennes nya förhållande. Tre skott, magen, bröstet och huvudet och han kan återställas och jobba efter 10 dagar. Vi får se hur det hela slutar. Jag är glad att jag trots alla haters mot Karin i tråden som framställde henne som galen och sjuk ändå trodde på Karin. Hon var glad och trevlig och pratade om båtar och verkade titta på framtiden på ett positivt sätt. Så min känsla att hon var oskyldig stämde.

Lycka till alla Karin haters och Henrikfan 🥳
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in