2019-09-09, 13:38
Medlem
Browndawgs avatar
Fyfan måste kännas tungt för HOL att hon är ute igen. När kommer nästa mordförsök? Ikväll, imorgon eller om en månad? Vem vet
Citera
2019-09-09, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Wow det uppenbara kanske inte stämmer denna gång?
Det uppenbara e ju att advokaten lär ha en mängd missnöjda klienter. Han tog sig ju an asap rocky trotts att hans engelska e bristfällig tex. Lär inte vara första fallet han ej varit mäktig att ta sig an som han gjort i alla fall. Fakturan skall ju ut
Citera
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Så om jag fattar dig rätt menar du att förutom att hans exfru bevisligen velat döda honom i flera år och försökt leja torpeder förut, så har han dessutom varit så dålig advokat att hans klienter skulle vilja skicka torpeder på honom?

Det första vet vi ju stämmer - det om ex-frun. Vad får dig att tro att klienter också tänkt likadant? Varför ska just H vara utsatt för torpeder från 2 håll? Advokater brukar väl inte bli skjutna och dödade i vårt land? Men just H kan enligt dig hotas från 2 håll. Att det alltså inte alls är troligt i detta fall att ex-frun är den skyldige trots hennes bakgrund.

Jag kör med Ockhams rakkniv: dvs att den som bevisligen försökt leja torped förut också är den som gjort det igen. Ja, jag vet. Jag tar den enkla vägen. Många gånger leder den rätt.
Detta med torpeden 2015 lades väl ner? Personen som hon påstås ha anlitat gick väl själv till polisen och anmälde om jag fattat rätt. Kan väl lika gärna vara HOL som fått någon att gå till polisen och påstå att Karin anlitat honom i mordiskt syfte. Tror att de båda varit duktiga att jävlas med varandra.
Citera
Medlem
tuffkatts avatar
När det skrivs att bevisningen är bristfällig, syftar man på den tekniska bevisningen då eller rent generellt? Att det saknas teknisk bevisning som pekar på henne är ju inte särskilt konstigt om hon och torpeden gjort sitt jobb ordentligt, men det finns ju en hel del annat som pekar på att det rör sig om den här personen. Inte minst det faktum att hon tidigare alltså försökt anlita en torped för att mörda HOL samt att HOL beskriver en hotbild.

Det blir ju nästan lite parodiskt om man ska släppa henne på fri fot trots den typen av misstankar. Ponera att torpeden inte hittas, då läggs alltså ärendet ned och exfrun är fri att anlita en torped för tredje gången? Absurt.
Citera
2019-09-09, 13:41
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Fyfan måste kännas tungt för HOL att hon är ute igen. När kommer nästa mordförsök? Ikväll, imorgon eller om en månad? Vem vet

Han lär väl inte sova bättre iom att GM som sköt faktiskt har varit på fri fot hela tiden, tror inte det gör någon skillnad om hon är släppt eller inte.
Citera
2019-09-09, 13:42
Medlem
Får se om Karin blir hämtad av en Tesla 🥳
Citera
2019-09-09, 13:42
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
När det skrivs att bevisningen är bristfällig, syftar man på den tekniska bevisningen då eller rent generellt? Att det saknas teknisk bevisning som pekar på henne är ju inte särskilt konstigt om hon och torpeden gjort sitt jobb ordentligt, men det finns ju en hel del annat som pekar på att det rör sig om den här personen. Inte minst det faktum att hon tidigare alltså försökt anlita en torped för att mörda HOL samt att HOL beskriver en hotbild.

Det blir ju nästan lite parodiskt om man ska släppa henne på fri fot trots den typen av misstankar. Ponera att torpeden inte hittas, då läggs alltså ärendet ned och exfrun är fri att anlita en torped för tredje gången? Absurt.

Finns inga bevis ang att hon någonsin anlitat en torped.
Bara påståenden som likväl kan vara helt falska.
Citera
2019-09-09, 13:43
Medlem
[quote=vittne-x|68649402]Men du måste räkna med tidslinjen från det att hon får spö och ungarna är små - sen kommer hjärnblödningen och hennes olika utfall där hon gradvis förändras, egentligen blir det 2 personligheter före/efter 2012 om jag uppfattat tidslinjen rätt. Sen höll HOL på med saker vid sidan om redan före 2012, jag skulle inte bli förvånad om KL satt på något som HOL kunde vara nervös över vilket kan ha varit orsaken till div gräl/slagsmål etc.[/QUOTE

Är det inget annat än en trådsanning att "hon skulle ha åkt på spö när ungarna är små " Eller finns det en dom eller anmälan som visar att H är en hustrumisshandlare ?

Det tycks vara svårt att ta till sig att även missbruk alkohol / droger / receptbelagda preparat kan få människor att förlora arbete, bostad, umgänge med sina barn, skilsmässa mm. Det händer i alla samhällsklasser.

Just nu lägger jag ingen större vikt vid ev hjärnblödning eller Stroke som påtalats i tråden. Jag tror helt enkelt att när x frun stöter på motgångar får hon svårt att upprätthålla fasaden. Påminner om Johanna Möller.
Citera
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu vill det till att H skaffar livvakter om hon ska springa lös.
Men om det är sant, vilket jag förutsätter, att det är hennes föräldrars lägenhet från start - då begriper jag att hon är förbannad när hon förlorat den tvisten. Även om jag inte gått så långt som till torpeder och mord.

Guldläge för KL om hon nu har kvar stålar från arvet.
Lös ut HOL - och eftersom det handlar om ombildningsbeloppet jämte marknadsvärdet kan det bli riktigt bra, HOL är ändå snart tvungen att fixa ny adress då GM fortfarande är på fri fot, och 2 diskutabla grannar intill gör inte saken bättre....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Det uppenbara e ju att advokaten lär ha en mängd missnöjda klienter. Han tog sig ju an asap rocky trotts att hans engelska e bristfällig tex. Lär inte vara första fallet han ej varit mäktig att ta sig an som han gjort i alla fall. Fakturan skall ju ut

Den teorin är mycket mer otrolig. Han blev utbytt och det blir man inte skjuten för o att missnöjda klienter skjuter sin advokat istället för att byta är högst osannolikt
Citera
Medlem
Fanns det något signalement på "Torpeden" kan inte komma ihåg att jag sett det i tråden, har visserligen missat några sidor mot slutet.
Citera
2019-09-09, 13:44
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Det uppstod handgemäng innan skotten, kanske HOL såg killen med pistol komma, trodde att det var honom han var ute efter, och hoppade på. I tumultet går några skott av. En skytt i syfte att döda hade svårligen misslyckats med sitt uppdrag, tror jag. Så det kan absolut vara så att HOL inte var målet. Tidpunkt och plats gör att jag inte tror att det fanns något uppdrag att mörda HOL.
Något skaver. Det är ju sex kulor i ett magasin varför använder han inte de sista till att slutföra jobbet? Eller sköt han tre skott som missade? Hur som helst hur kan han lämna en person han tänkt att mörda vid medvetande? Kan inte vara så svårt att göra slut på en skottskadad gubbe. Nått är det som skaver. Hon vet bättre än att leja en mördare efter en tvist som gått mot henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in