Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Så du litar inte på någon, varken föräldrar, lärare, läkare?
Exakt. Jag litar aldrig på nån, MEN jag lyssnar dock på alla möjliga olika talare och skribenter.
Om jag inte studerade själv så hade jag aldrig kunnat veta vilka som var fulla av lögner och vilka som talade sanning. Jag hade varit en troende ateist framför en tv-skärm, eller religiös framför en kyrka eller moské.. om jag inte studerade själv.
Varför tro på nån som kanske är troende och talar som att dens tro är en bevisad sanning?
Klart man måste studera själv innan man kan känna igen lögnare som har andra motiv än att berätta hur det egentligen ligger till.
Att NASA skulle undvika att berätta för allmänheten om det var så att värmen ökade på alla planeter för att solen ändrar form.. det är givet.. för dom vill väl inte skapa panik genom att få folk att tro att solen ska gå över till att bli en röd jätte och sluka upp Jorden.
Det är väl ganska känt att solen kommer gå från gul vanlig till röd jätte och sen till en sista tredje form?
eller så är det jag som tror att jag lärt mig något från nån dokumentärvideo, chansen finns.