2019-09-09, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Var ju bara den ene skytten som satte av efter honom. Den andre stannade kvar och sköt bruden.

Okej då kanske det var båda två som dom tänkte ta!
Citera
2019-09-09, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Konstigt om hon verkade vara ordentlig läkare och allt var ihop med en kriminell eller var hon tvungen ?
Den grejen har diskuterats till förbannelse i den här tråden.

Hon har barn med en kriminell. Punkt.

Varför, kanske det bara är hon själv som vet (visste).
Citera
2019-09-09, 09:48
Medlem
Har någon i tråden funderat på om Naif är inblandad/ansvarig i hedersmordet på Karolin?
Citera
2019-09-09, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donkekong
Har någon i tråden funderat på om Naif är inblandad/ansvarig i hedersmordet på Karolin?
Jaså, är det klarlagt att det är ett hedersmord??
Citera
2019-09-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Lugn och fin nu, varför är det så känsligt. Det är en artikel om omfattningen av bedrägerierna i malmö. Det har fluktuerat en mängd uppgifter om bröderna, som tjänar 1 mille per år inom telemarketing = något skumt på G. Att sedan flera andra personer i nätverket runt huvudpersonerna har sysslat med bedrägerier per telefon gör väl inte möjligheten mindre att bröderna kan vara i samma bransch/jobba för dessa?

Du anklagar mig hela tiden för att kasta skit på allt och alla när jag bara försöker delta i diskussionen med min input. Man kan nog hävda att du i hela tråden försökt höja familjen till skyarna (hederliga, framgångsrika, fin släkt osv) men det saknas all fakta som styrker det du säger. Tvärtom visar alla fakta på motsatsen..

Min tes är att det inte drabbar vem som helst om man blir avrättad på öppen gata. Det måste finnas starka känslor bakom det som hände BO, då är det väl naturligt att försöka hitta avsändaren till hatet? Hur ska man kunna det om man inte granskar de personer BO och hennes make rörde sig runt?

Du vill naturligtvis att man ska ta ditt ord för sanning, men det kan ivf inte jag göra då du skildrat familjen i en uppenbart onyanserat och överdrivet positivt ordalag.
Jag tycker att jag är en gammal gubbe och sen läser man sånt här. Din jämförelse är som att bröderna skulle jobba som mekaniker på volvo och att mupparna som springer omkring ibland använder bilar. Tänk lite och om du ändå börjar skriva sånt här så kanske tänka inte är din grejj bara, du kanske ska läsa istället.
Citera
2019-09-09, 11:44
Medlem
Det handlar inte om Bröndby rånet eller några bedrägerier. NA kom ut 2015 och att någon skulle hämnas 4 år senare är ganska långsökt. Dom hade fimpat honom den dagen gan kom ut. När det gäller mordet på Rossi så har det inget med Bröndby rånet att göra heller. Rossi hade förvarat en större summa pengar hemma hos sin tjej Natalie, hon bodde hemma och pappan är en ökänd spel torsk av rang, pappa Mario hittade gömman och spelade upp allt.

När Rossi uppcktäckte detta så drog dem in Mario som var svärfar i en bil. Körde ut honom till bokskogen, misshandla honom och skenavrätta honom. Nerpissade av rädsla lämna dem honom i skogen. Mario som har kontakter kom på att det är bättre att leja en torped från Juggan för att döda Rossi. Det blev en win situation för Mario, han slapp betala skulden och endast hyra in en torped.

Mördarna var direkt involverade i blåsningen som Pedram gjorde, därför som dem avrätta han tjej så kallblodigt, dem var känslomässigt involverade. Deras ”heder” skulle upprättas och pengarna skulle fram. jag tror att han sålde NA och Pedram var den sista Na prata med innan han steg ut från porten.

Killarna i hgb har även rensat ganska kallblodigt mellan sig för relativt småbelopp.

https://www.expressen.se/kvallsposten/blodig-konflikt-lag-bakom-dubbelmordet-i-helsingborg/

Hgb killarna är en ny typ av kräk som vi inte sett tidigare i Sverige, på det har vi lillebrorkomplex mot Malmö och dess kräk. Man får en farligt cocktail.
Citera
2019-09-09, 12:14
Medlem
Nestor Xs avatar
Nu har det gått två veckor sedan mordet på Karolin och för oss utan insyn verkar utredningen ha gått helt i stå. Massor av energi offrades på att häkta en kille med 100% alibi i mer än en vecka bara för att hans fejkade namn stod på en registreringshandling. Har polis och åklagare redan uttömt alla sina resurser?
Citera
2019-09-09, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donkekong

Hedersmord? Var har du fått det i från?
Citera
2019-09-09, 12:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Om hon var måltavlan varför jaga dom han först då? Han tappa ju barnet och kom tillbaka efter hon blivit skjuten. Han var måltavlan tror jag!

De kunde skjutit honom i ryggen medan han sprang då om han var måltavlan.
Citera
2019-09-09, 12:29
Medlem
Tror du att deras relation var lyckligt??? Hon levde under hot,tvång och rädsla under många år. Polisen vet
Citera
2019-09-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
De kunde skjutit honom i ryggen medan han sprang då om han var måltavlan.

Och dom sköt efter han med men missa!
Citera
2019-09-09, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abozzza
Det handlar inte om Bröndby rånet eller några bedrägerier. NA kom ut 2015 och att någon skulle hämnas 4 år senare är ganska långsökt. Dom hade fimpat honom den dagen gan kom ut. När det gäller mordet på Rossi så har det inget med Bröndby rånet att göra heller. Rossi hade förvarat en större summa pengar hemma hos sin tjej Natalie, hon bodde hemma och pappan är en ökänd spel torsk av rang, pappa Mario hittade gömman och spelade upp allt.

När Rossi uppcktäckte detta så drog dem in Mario som var svärfar i en bil. Körde ut honom till bokskogen, misshandla honom och skenavrätta honom. Nerpissade av rädsla lämna dem honom i skogen. Mario som har kontakter kom på att det är bättre att leja en torped från Juggan för att döda Rossi. Det blev en win situation för Mario, han slapp betala skulden och endast hyra in en torped.

Mördarna var direkt involverade i blåsningen som Pedram gjorde, därför som dem avrätta han tjej så kallblodigt, dem var känslomässigt involverade. Deras ”heder” skulle upprättas och pengarna skulle fram. jag tror att han sålde NA och Pedram var den sista Na prata med innan han steg ut från porten.

Killarna i hgb har även rensat ganska kallblodigt mellan sig för relativt småbelopp.

https://www.expressen.se/kvallsposten/blodig-konflikt-lag-bakom-dubbelmordet-i-helsingborg/

Hgb killarna är en ny typ av kräk som vi inte sett tidigare i Sverige, på det har vi lillebrorkomplex mot Malmö och dess kräk. Man får en farligt cocktail.

Vojkan menar du?
Som inte tvekar en sekund på att slänga sina barn framför bussen för att rädda sitt eget skinn. Läs gärna förhöret ang gruppvåldtäckten i TT. Polisen hittar koks i lägenheten, vojkan säger att det inte är hans men kan tillhöra hans barn. Vilken fitta hahaha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in