2019-09-18, 10:47
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Varför går de ut med en bild med maskad registreringsplåt? GDPR?
För att inte folk ska fokusera på en plåt som tar 10 sekunder att byta utan istället fokusera på bilen.
Citera
2019-09-18, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
För att vittnen som kan ha gjort observationer, inte ska söka sig till fordonsupplysning,eller flashback, och sedan rekonstruera sk. falska minnen.

Man gjorde precis samma sak med bilden på englas mördare, när han färdades i sin röda bil och den fångades på bild av en fotograf.
Det handlar också om ev stulna plåtar etc. Man skall inte stirra sig blind på plåtarna eftersom de kan vara utbytta.
Citera
2019-09-18, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det handlar också om ev stulna plåtar etc. Man skall inte stirra sig blind på plåtarna eftersom de kan vara utbytta.

Helt rätt.
Citera
2019-09-18, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Det går ju inte visa reg nr, då kan ju folk se att bilen ägts av olika invandrare de senaste åren och få för sig att de kan ha kopplingar till kriminalitet....

Det kan vara stulna regskyltar tex.
Citera
2019-09-18, 11:40
Medlem
Citat:

Var det inte redan klarlagt att den första MGM bara hade en bil registrerad på sig och att denna regskylt stämde väl överens med modell och annat?

Men visst, om det skulle vara så att regskylten TCZ225 är tagen från en bil och satt på en annan bil så är det ju ett fantastiskt (konspiratoriskt?) sammanträffande att även den nämnda Pedr*m har en avställd Mercedes C200 Kompressor med samma färg.

När bilen nu finns på bild - är det någon som kan se om det rör sig om 2008 eller 2002 års modell?
Senast redigerad av vinguiden 2019-09-18 kl. 11:42.
Citera
2019-09-18, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinguiden
Var det inte redan klarlagt att den första MGM bara hade en bil registrerad på sig och att denna regskylt stämde väl överens med modell och annat?

Men visst, om det skulle vara så att regskylten TCZ225 är tagen från en bil och satt på en annan bil så är det ju ett fantastiskt (konspiratoriskt?) sammanträffande att även den nämnda Pedr*m har en avställd Mercedes C200 Kompressor med samma färg.

När bilen nu finns på bild - är det någon som kan se om det rör sig om 2008 eller 2002 års modell?
Vill minnas att det stod 2001 års modell i tidningen. Och jo, du har rätt att reg.skylt verkar överensstämma med den bil som den förste MGM var reggad på.
Citera
2019-09-18, 12:06
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposte...vid-brofastet/
Citat:
Låt henne inspirera alla unga kvinnor.
Inspirera är inte riktigt rätt ord men det finns definitivt något att lära sig. Hon gjorde nästan alla rätt på alla vis men livet funkar inte så att man kan växla in ett dåligt livsval mot hundra bra. Sedan spelar det ingen roll om uppsåtet inte var något annat än gott och ärligt, det kommer skit ur dåliga val.

Begravningsakten pågår i detta nu och hon har inte förtjänat att ligga där. Men jag tänker inte hymla, speciellt inför mina döttrar, om anledningen till att hon ligger där. Jag vill hellre inspirera dem till informerade och eftertänkta livsval. Kriminella partners har ingen plats där, inte ens om de är så naiva att de tror att de själva avgör om de kan lämna det kriminella bakom sig.
Citera
2019-09-18, 12:31
Medlem
Citat:
Vill minnas att det stod 2001 års modell i tidningen. Och jo, du har rätt att reg.skylt verkar överensstämma med den bil som den förste MGM var reggad på.

Jo, det står så i artikeln men det kan ju vara information som tagits från reg-skylten.
Jag menar att om man vill följa upp spåret med att skyltarna skulle vara tagna från en annan bil så kan det ju vara ett första steg att identifiera om bilen på bilden är av samma årsmodell regnumret anger.

Jag kan inget om bilar och det verkar som att både angiven årsmodell och den årsmodell som den tidigare nämnda Pedr*m har kan ha flera typer av framlyktor, så det var ingen guidning där.
Citera
2019-09-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinguiden
Jo, det står så i artikeln men det kan ju vara information som tagits från reg-skylten.
Jag menar att om man vill följa upp spåret med att skyltarna skulle vara tagna från en annan bil så kan det ju vara ett första steg att identifiera om bilen på bilden är av samma årsmodell regnumret anger.

Jag kan inget om bilar och det verkar som att både angiven årsmodell och den årsmodell som den tidigare nämnda Pedr*m har kan ha flera typer av framlyktor, så det var ingen guidning där.
Tror nog polisen har koll på chassinummer och hela biddevitten. Så det stämmer nog det man lämnat ut till media att det är 2001 års modell.
Citera
2019-09-18, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
https://www.expressen.se/kvallsposte...vid-brofastet/
Begravningsakten pågår i detta nu och hon har inte förtjänat att ligga där. Men jag tänker inte hymla, speciellt inför mina döttrar, om anledningen till att hon ligger där. Jag vill hellre inspirera dem till informerade och eftertänkta livsval. Kriminella partners har ingen plats där, inte ens om de är så naiva att de tror att de själva avgör om de kan lämna det kriminella bakom sig.
Väl talat. BO har sig själv att skylla till viss del. Kommer ni ihåg Sten Levander? Han en gång att Sveriges snyggaste kvinnor hittar man på Kumlaanstaltens besöksavdelning! Då får man skylla sig själv!!!! Låt denna jävla idiot Karolin Hakim vara motsatsen till förebild istället
Citera
2019-09-18, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Väl talat. BO har sig själv att skylla till viss del. Kommer ni ihåg Sten Levander? Han en gång att Sveriges snyggaste kvinnor hittar man på Kumlaanstaltens besöksavdelning! Då får man skylla sig själv!!!! Låt denna jävla idiot Karolin Hakim vara motsatsen till förebild istället
Riktigt så starkt vill jag inte uttrycka det, speciellt inte idag. Men det gagnar ingen att tassa runt och medvetet inte låtsas om vad det var som hände och varför. Vissa människor hävdar på fullt allvar att känsloargument som "man kan inte välja vem man älskar" diskvalificerar nyktert tänkande. Som om förälskelse verkligen innebär någon ostoppbar naturkraft man inte kan antas råda över. Samtidigt väger det argumentet väldigt lätt om det finns någon anledning som passar det egna narrativet bättre, exvis att förälskelsen är obesvarad. Då är det plötsligt inte bara möjligt att bita ihop och gå vidare, det är självklart.

En annan vanlig tanke är att de borde fått vara i fred från kriminella element då maken tydligen (?) ska ha tänkt sig att lämna det livet bakom sig. En fullständigt meningslös tanke då den utgår från en hypotetisk verklighetsbild som ingen av oss någonsin kommer att uppleva. Sen om det är naivt, förljuget, korkat eller ett medvetet sätt att slippa erkänna verkligheten vet jag inte och bryr mig inte heller då tanken bara är relevant i en sagovärld.
Citera
2019-09-18, 14:52
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
23 åringen överklaga häktningen till hovrätten i går som meddelade med vändande post att han ska vara fortsatt häktad.

19 åringen från Helsingborg satt väl häktad en vecka på obefintliga grunder.

Ytterst tveksam på om 23 åringen kommer sitta mycket längre.

Dom häktas för att polis och åklagare skall kunna visa på att dom gör något nyttigt
och att det ser bra ut i rubrikerna på tidningen och media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in