2019-09-08, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Nej jag minns inte att jag hört något alls om osämja.
De jag vet som var direkt inblandade yttrade aldrig ord om det hela till mig, jag var endast festkompis.
Allt jag hört är från andra runt omkring.
Ingen vuxen frisk ganska ung man drunknar i kanalen. Den är typ 15 m bred tycker det är självklart mord! Ska vara en extremt packad person på vintern då men det var han ju inte.
Citera
2019-09-08, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
GM visste om att familjen skulle köra och handla mat. Hur kunde tre gärningsmän veta om att familjen skulle komma ut från porten den tiden?
Det är någon närstående som är inblandad.
Vem har sagt att de skulle handla mat? Har du hittat på det själv?
Citera
2019-09-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Det är ju den mest troliga och rimligaste anledning till att hon rök det var för att hon kände igen någon av mördarna at-bruden är ju ändå uppväxt i Malmö och enligt utsago respekterade föräldrar och affärsinnehavare och det vore ju konstigt om inte hennes och pojkvännen samt hans fd vänskapskrets har korsas och träffats under åren för så stort är ju inte Malmö.

Om inte det var anledningen så är det mer på det personliga planet råheten mördarna kunde lika väl brytig av när målet araben kom undan.

Första chansen är ju bränd nu i vilket fall som helst frågan nu är vem ryker först nästa gång här snackar vi ju hederskomplex så det står härliga till.
Det är mest troliga att två Gm jagade NA och BO sprang efter alla efter dem 3..Hon var nog oroligt för sitt barn.när NA lägger ner barnen då springer väl upp och hämtar barnen.Då bestämmer GM 1 springa tillbaka bilen då står hon i vägen för honom då skjuter han henne för att komma fram bilen som var fel bil jag tror att det är anledningen för att hon blev skjuten.Om hon var måltavlan skulle en av GM ge sig på hemne.men bägge 2 GM sprang efter NA
.
Citera
2019-09-09, 00:14
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madingo
Hur ska jag veta det. Det är Ju någon från danska sidan som gör det, det är något polisen vet bättre om en oss, nai* fick ett sms där. Det stog på danska han kommer skjuta dig , när han klaga på pengarna han fick, och många mord har begåtts som har kopplingar till rånet, så det lutar sig åt det
Hållet, den som säger polisen i sverige är efterblivna vet absolut inte vad dom pratar om, dom e extremt duktiga på deras jobb men bevisen räcker inte till för att döma dom,
Avser det här rånpengarna och andelen som naif fick för att köra sopbilen vid rånet i Danmark?

Och i så fall är ju upprinnelsen till modet på at - bruden gammal nu om det nu är polisens huvudspår och hypotes.

I inlägg 7067 nämns ju mycket riktigt att naif visste om att han var jagad och pantad.
Då kan man ju undra varför var han i sverige överhuvudtaget med en dödsdom över sig med sin familj det är ju inga fattiglappar ifrån Rosengård som sitter fast i skiten som många andra gör.
Citera
2019-09-09, 00:16
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Det stämmer, men likaväl iranier och muslim. Kalla det musse light om du vill, hon var sekulär iaf.
Såg en dokumentär här om dagen, visserligen från USA men ändå. En framgångsrik medelålders atraktiv vit kvinna fick skallen krossad (tegelsten) av en hemlös negroid främling. Strax efter blev hon våldtagen & bestulen ( i sin egen villa) medan hon förblödde och var döende. Det tycker iaf jag var klart värre och sånt gör mig klart oroligare om det händer här.
Senast redigerad av mr-mystic 2019-09-09 kl. 00:18.
Citera
2019-09-09, 00:18
Medlem
brianmolkos avatar
Konstigt om hon verkade vara ordentlig läkare och allt var ihop med en kriminell eller var hon tvungen ?
Citera
2019-09-09, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Avser det här rånpengarna och andelen som naif fick för att köra sopbilen vid rånet i Danmark?

Och i så fall är ju upprinnelsen till modet på at - bruden gammal nu om det nu är polisens huvudspår och hypotes.

I inlägg 7067 nämns ju mycket riktigt att naif visste om att han var jagad och pantad.
Då kan man ju undra varför var han i sverige överhuvudtaget med en dödsdom över sig med sin familj det är ju inga fattiglappar ifrån Rosengård som sitter fast i skiten som många andra gör.
NA fick väl 700 tusen danska för sin del.Om man ska koppla till brönby rånet vet gänget att någon pratat med polisen så åkte de fast eller någon har kommit över pengarna.Jag tror däremot att NA har blåst någon på pengar eller narkotika nyligen
Citera
2019-09-09, 00:23
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Konstigt om hon verkade vara ordentlig läkare och allt var ihop med en kriminell eller var hon tvungen ?

Ja det var konstigt. Iranier brukar faktiskt vara ordentliga rent akademiskt (för & vara från muslimskt land, dom flesta är ändå sekundlära). Dock var detta en "Polsk utbildad" svensk-iranie. Dvs ej från KI. Emellertid är min erfarenhet att även iranierna från KI kan vara ganska osvenska etc. Tex skriver dom slangspråk o dyl (iaf privat).
Citera
2019-09-09, 06:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Ärligt, om någon är beredd att begå mord till att börja med, varför skulle det vara så otänkbart att skjuta en kvinna istället för en man. Och är de väl i situationen så lär väl inte en bebis hindra dem.

Det är inte så att en påtänd mördare skulle resonera: "Oj, hon har en bebis i famnen som vi inte räknade med, då får vi avbryta hela vår mordplan för det vore ju hemskt annars".

Varför ska de skjuta mannen? Hur ska de få sina pengar eller vad de nu vill ha från en död man?

Hon var måltavlan hela tiden tror jag.
Citera
2019-09-09, 07:39
Medlem
Svantevits avatar
GM borde vara ganska illa sedda bland övriga kriminella eftersatta. Inte för att jag tror att de har någon hederskodex att tala om, men för att de håller så hög profil och drar uppmärksamhet till den kriminella sfären i Malmö. Detta kanske leder till att polisen får mer resurser och befogenheter. Det talas redan om visiteringszoner. Uppmärksamheten kan även leda till att invandringen kommer att begränsas.

Om det stämmer att gängkriminaliteten finansieras av telefonbedrägerier, tycker jag att det är dags att polisen börjar sätta stopp för denna verksamhet. Så svårt kan det inte vara att spåra ett samtal och få fram en adress där samtalen rings i från.
Citera
2019-09-09, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför ska de skjuta mannen? Hur ska de få sina pengar eller vad de nu vill ha från en död man?

Hon var måltavlan hela tiden tror jag.

Om hon var måltavlan varför jaga dom han först då? Han tappa ju barnet och kom tillbaka efter hon blivit skjuten. Han var måltavlan tror jag!
Citera
2019-09-09, 07:57
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Om hon var måltavlan varför jaga dom han först då? Han tappa ju barnet och kom tillbaka efter hon blivit skjuten. Han var måltavlan tror jag!
Var ju bara den ene skytten som satte av efter honom. Den andre stannade kvar och sköt bruden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in