Citat:
Ursprungligen postat av
flashblakk
Kan dom inte ta sin energi och åka hem till mellanöstern o bygga upp sina länder istället?
Varför härja här, när dom ändå hatar svennar.
"Män" därnere sätter väl stort värde i att försörja sig själva, inte låta staten man hatar mata en.
Varför hänger dom kvar här som asylsökande offer om dom är så häftiga o tuffa
Varför de rabiessmittade hundarna hänger kvar här besvaras enklast med en kort video, en muslim förklarar sin syn på landet som tog emot honom när han med nerpissade byxor sprang för livet och lämnade kvinnor och barn. Lite som NA gjorde i detta fall faktiskt, sammanträffande?
https://mobile.twitter.com/basedpola...01988602175488
Det är det som kallad heder, vi svenskar har översatt ordet fel, har inget att göra med heder. Horunge är nog en bättre översättning.
—-
Helt uppenbart finns det en röd tråd mellan alla nämnda i tråden; NA, Pedro, Helsinborgsgänget, Karimfamiljenosv. Alla sysslar med telefonbedrägerier mot gamlingar med ett inslag av knarkhandel, blåsningar och skattefiffel.
Det är mer regel än undantag att nätverken är uppbyggda så här i Malmö, blandade multikriminella som har en huvudsyssla (idf telefonbedrägerier/boiler room) och inom nätverket även andra affärer i mindre delgrupper (knark, blåsningar mm) samt officiella affärsverksamheter (kiosker, gatukök, butiker eller andra kontantintensiva verksamheter). Inom dessa brukar ålder vara av betydelse, ”de yngre” har respekt för ”de äldre” som har respekt för ”de äldsta” (hierarki bland kriminella). I ett sådant senario kan pappa Karim vara en respekterad ledare och bröderna respekterade för deras cashflow.
Varför jag inte vill utesluta ovanstående tes är för att jag inte kan utesluta att målet var BO:
A. Två beväpnade GM vaktar i närheten av porten, en tredje styr flyktbilen.
B. När BO & NA kommer ut från porten ser NA direkt de två GM och flyr för livet alltså måste de varit ganska nära.
C. Trots två GM med varsitt vapen + chauffören kommer han undan utan en skråma trots att han t om ramlar tidigt under flykten.
D. GM skjuter flera skott mot BO och träffar i torson så hon faller.
E. GM går fram till BO, hukar sig ner med vapnet nära huvudet och trycker av.
F. Gärningsmännen tar plats i flyktbilen och drar snabbt.
G. Bilen bränns inte långt från mordplatsen (trots att NA finns i närheten, de kan inte veta var = de är inte rädda för honom).
Ett alternativt motiv skulle kunna vara att ett konkurrerande nätverk vill ta över verksamhet genom att skada detta nätverk där det känns mest (och för att bevisa sin hänsynslöshet) genom att plocka familjen Karims stolthet (dotter/syster vs heder).
OBS jag säger inte att detta är mer troligt än att Pedro & NA har blåst Helsingborgsgrabbarna på knark/pengar utan bara att det kan finnas andra alternativ än detta.
Det som talar mot Pedrospåret är, i min bok, att NA är inblandad i en pågående FUP som berör Helsingborgsgrabbarna (och då är antagligen Pedro med på ett hörn också). Att de har span på sig kan de inte missat, eftersom t om Aftonbladet hade den informationen och då förefaller det som mer än lovligt korkat om Pedro (eller annan inblandad) skulle avrätta BO i detta läge. Det är som att be om livstid.
Jag tror att detta span var orsaken till att NA så obekymrat tog en promenad med fru och barn, han trodde polisens intresse skulle avskräcka attentat.