2019-09-08, 13:48
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tycker vi ska ha empati först och främst för BO Henrik här inte för MGM.

De som går igenom många tuffa händelser får väl i värsta fall begå självmord. Inte ta en annan parts liv.

Det här handlar snarare om personligt hat och hämndbegär mot Henrik.

Det är väl solklart att det handlar om hat och hämnd. Blanda inte äpplen och päron utan försöka att läsa vad som åsyftas i stället. Dt är väl uppenbart för alla att man inte kan mörda för det. Jag skriver för fjärde gången nu att vi är många som försöker förstå hur det kan ha gått så här illa.
Citera
2019-09-08, 13:50
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Väldigt många män har suttit i hennes sits och där har sympatierna inte haglat precis.

Berätta om någon fall där så många stora kriser inträffat på en kort period? Jag vet inte om jag ska kalla det sympati utan mer att förstå vad som har lett fram till situationen.
Citera
2019-09-08, 13:50
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men varför upprepar du detta? Hon skulle ju inte ha fått lgh i vilket fall som helst - oavsett om Henrik dog.

Hon äger ju hälften av lägenheten. Vem skulle annars få lägenheten om han dog?
Citera
2019-09-08, 13:51
Medlem
Karins FB https://www.facebook.com/karin.lilja.566
Allt matnyttigt är dock raderat (om det någonsin funnits något) och endast 14 vänner återstår på kontot.
Citera
2019-09-08, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Det är väl solklart att det handlar om hat och hämnd. Blanda inte äpplen och päron utan försöka att läsa vad som åsyftas i stället. Dt är väl uppenbart för alla att man inte kan mörda för det. Jag skriver för fjärde gången nu att vi är många som försöker förstå hur det kan ha gått så här illa.

Ni är många som söker med ljus och lykta efter förklaringar som ska göra att fler tycker synd om den misstänkta brottslingen.

Det finns många sjuka skallar där ute - både kvinnor och män. Nöj dig med det.

Eller så är du lika trasig själv.
Citera
2019-09-08, 13:54
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Barnen skulle ärva hans hälft.
Citera
2019-09-08, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Vem har sagt att hon äger den? Hon har bott i den. Och hon står skriven där. Men arvet går till barnen. Hon har ingen rätt till en krona om han dör, framförallt inte när hon dödad honom genom ombud. Och en överförmyndare ser till att inga pengar försnillas av en girig släkt. De är skilda. Jag misstänker att det är en bodelningstvist som man genomgått och som hon nu förlorade.
Citera
2019-09-08, 13:56
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Barnen skulle ärva hans hälft.

Och då skulle de köpa ut mamma och bo där tillsammans med någon förmyndare?
Citera
2019-09-08, 13:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX

Jag förstår din avsikt att vilja förstå bakgrund och motiv men när vi ombeds ha empati för en mördare blir det för mycket begärt helt enkelt.
I synnerhet just nu när händelsen är så färsk och Henrik ligger på sjukhus och fortfarande är dålig. Han ska ha all empati just nu.
Citera
2019-09-08, 13:58
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Ni är många som söker med ljus och lykta efter förklaringar som ska göra att fler tycker synd om den misstänkta brottslingen.

Det finns många sjuka skallar där ute - både kvinnor och män. Nöj dig med det.

Eller så är du lika trasig själv.

Ja när det gäller lönnmord & beställningsmord är kvinnorna nästan värre. Iaf i Usa när man tittar på brottsdokumentären kan jag nästan alltid i förhand pricka in att det är frun som är inblandad om det handlar om att upprätthålla status och pengar vid "försäkringsmord o dyl".
Citera
2019-09-08, 13:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen

Självklart tar hans byrå ärendet, det hade jag också gjort.

Men som sagt - HAN TOG INTE SJÄLV ÄRENDET UTAN DET TOGS AV ANNAN (kvinn) PÅ BYRÅN

Helt rätt o sunt o friskt - det har så klart gått till så att JN eller mamzen kontaktat HOL
o bett om hjälp eller råd om advokat. HOL säger då - vi kan ta det på byrån det finns bra
personal till detta MEN JAG VILL INTE SJÄLV PERSONLIGEN TA DETTA CASE
Citera
2019-09-08, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag är inte säker på vart du vill komma. Det finns ingen anledning att döda folk bara för att ens föräldrar kom från enklare förhållanden. Är man utbildad jurist, som båda var/är, så lär man stanna kvar där även om man genomgår en skilsmässa eller om föräldrarna avlider. Nu har inte KL jobbat på ganska många år om jag begripit rätt. Hon har krökat ner sig. Kanske beroende på ensamhet, ev stroke, arbetsoförmåga. Jättetrist. Verkligen. Hade KL tagit hand om sig, genomgått rehabilitering osv, då hade hon med all säkerhet kommit tillbaka till att arbeta inom juridiken. Även om det kanske blivit med andra arbetsuppgifter. Men hon valde att gå ner sig. Som jag ser det.

Jag är inte riktigt säker på vart du ville komma med ditt inlägg.
Beklagar om jag var oklar. Min avsikt med inlägget var att visa att den karriärmässiga/kulturmässiga klassresa som KL gjort har fått henne att inta en gynnad samhällsposition med allt vad det innebär. Plötsligt rycks allt ifrån henne pga sjukdom mm. Hon faller. Han finns kvar. Han står för allt det hon förlorat. KL verkar ha saknat skyddsnät.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in