2019-09-08, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Någon form av mejl måste S ha fått. Frågan är från vem. Skulle vara intressant att veta vad som stod skrivet. Innehållet kan kanske vara en ledtråd.

Mitt antagande är att det innehöll personliga saker som inte "vem som helst" skulle ha kunnat skriva.
Citera
2019-09-08, 13:01
Medlem
Karin var domare en längre tid och hade tillgång till materiel. I detta material finns GM.
Citera
2019-09-08, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Den frågan är lättare att gissa svaret på... Han fick förmodligen en dominant fd domare att mysa med

Jag kan också gissa på att dottern vill försvara sin mamma - och sin styvpappa.. av rent personliga skäl.
Citera
2019-09-08, 13:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det fetade här är lögn.

Det enda som framkommer är att SH påstår sig ha blivit trakasserad.

Något mindre tydligt framkommer det också att SH gjort en okynnesanmälan, då ingen normal person kan få för sig att det går att få ett kontaktförbud med anonyma mejl skickade via TOR, så att avsändaren inte kan bevisas.

Du gör många märkliga rätt avslöjande uttalanden i tråden. Här är ett: Det bor 327 miljoner människor i USA:

Om mejlen är skriven på svenska så minskar urvalet av människor.
Senast redigerad av MeggieCleary 2019-09-08 kl. 13:08.
Citera
2019-09-08, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det fetade här är lögn.

Det enda som framkommer är att SH påstår sig ha blivit trakasserad.

Något mindre tydligt framkommer det också att SH gjort en okynnesanmälan, då ingen normal person kan få för sig att det går att få ett kontaktförbud med anonyma mejl skickade via TOR, så att avsändaren inte kan bevisas.

Du gör många märkliga rätt avslöjande uttalanden i tråden. Här är ett: Det bor 327 miljoner människor i USA:

Ja och alla dessa 327 miljoner skickar mail till SH? Det står ju i domen att SH säger att JN var där när han fick mailen. Nu vet vi inte vad som står i mailen för något måste ändå ha fått SH att tro att det var JN. KL och HOL har ju bevisligen inte varit i USA eftersom SH säger tydligt i domen att JN var i Usa just då. Annars skulle han väl ha sagt andra personer också. Men han namnger att just JN var där.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-09-08 kl. 13:07.
Citera
2019-09-08, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Du verkar inte kunna läsa innantill. Jag skriver ju i början att det kan bryta ned folk. Och vad vet du om min livserfarenhet? Det som gick katastrofalt fel var väl att mannen inte dog och att hon inte fick lägenheten.
Att en huligan dyker upp och hotar djurbutiksägaren när hon inte får sin hund och att hon tar barnen och går till en restaurang där hennes man sitter med en annan man, skvallrar ju ganska tydligt om en empatistörning. Det är ju knappast för barnens bästa hon gör det. Det görs ju för att ställa till med en scen och skämma ut mannen.
Och då har de ju separerat och flyttat isär. Han har ju skaffat en egen lägenhet. Varför ska hon storma dit med barnen? Jag har så pass mycket livserfarenhet att jag kan se vad som är ett empatiskt beteende och vad som inte är det. Noll tanke om barnens känslor när hon utsätter de för den situationen att konfrontera mannen offentligt på en restaurang med att han är bisexuell.

Men varför upprepar du detta? Hon skulle ju inte ha fått lgh i vilket fall som helst - oavsett om Henrik dog.
Citera
2019-09-08, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ja och alla dessa 327 miljoner skickar mail till SH? Det står ju i domen att SH säger att JN var där när han fick mailen. Nu vet vi inte vad som står i mailen för något måste ändå ha fått SH att tro att det var JN.

Nej jag tror inte han trodde det var JN utan allt var enligt KLs instruktioner... En gammal gubbe gör mycket för en kvinna enligt min erfarenhet
Citera
2019-09-08, 13:08
Medlem
Citat:
Om mejlen är skriven på svenska som minskar urvalet av människor.

:-)

Om de dessutom innehåller saker som endast få människor vet då blir urvalet ännu mindre..
Citera
2019-09-08, 13:09
Medlem
Det enda jag försöker föra fram är att Henrik borde hållit sig borta från ärendet. Det kan ha triggat igång Karin. Han tar aktivt beslutet att låta byrån försvara JN. Henrik påstår att han är rädd för Karin och det är känt enligt GW att hon letat torpeder i 10 års tid och det har funnit kontaktförbud och ändå tar Henrik det ärendet.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-09-08 kl. 13:11.
Citera
2019-09-08, 13:09
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Om mejlen är skriven på svenska som minskar urvalet av människor.
Precis!

Att Efternamn08 skriver att hon är "den enda som fanns där", när 327 miljoner fanns där, innebär att Efternamn08 känner till något om mejlen – som språket eller detaljer i innehållet – som gör att bara ett fåtal av de 327 miljonerna kan vara möjliga avsändare. Denna kunskap om mejlen låtsas han vara okunnig om.

Det är därför jag skriver att inlägget är avslöjande. Det avslöjar nämligen att Efternamn08 spelar falskt och ägnar sig åt en påverkansoperation och sprider desinformation.
Citera
2019-09-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det enda jag försöker föra fram är att Henrik borde hållit sig borta från ärendet. Det kan ha triggat igång Karin. Han tar aktivt beslutet att låta byrån försvara JN.

Så om han inte gör som hon säger så ska han kalkylera med skott i kroppen.

Självklart tar hans byrå ärendet, det hade jag också gjort.
Citera
2019-09-08, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Du verkar inte kunna läsa innantill. Jag skriver ju i början att det kan bryta ned folk. Och vad vet du om min livserfarenhet? Det som gick katastrofalt fel var väl att mannen inte dog och att hon inte fick lägenheten.
Att en huligan dyker upp och hotar djurbutiksägaren när hon inte får sin hund och att hon tar barnen och går till en restaurang där hennes man sitter med en annan man, skvallrar ju ganska tydligt om en empatistörning. Det är ju knappast för barnens bästa hon gör det. Det görs ju för att ställa till med en scen och skämma ut mannen.
Och då har de ju separerat och flyttat isär. Han har ju skaffat en egen lägenhet. Varför ska hon storma dit med barnen? Jag har så pass mycket livserfarenhet att jag kan se vad som är ett empatiskt beteende och vad som inte är det. Noll tanke om barnens känslor när hon utsätter de för den situationen att konfrontera mannen offentligt på en restaurang med att han är bisexuell.

Kvinnor i tvister och främst i vårdnadstvister får så kallat feministisk frikort att bete sig som svin just av deras feministiska jurister och Soc. Dessa faktorer kan ha inverkat på tvisterna i detta fall och förlängt barnens lidande Det är faktum. Om en man med samma position hade haft samma beteendemönster som dennna f.d domare besitter hade vederbörande man varit inlåst och barnen med förmögenhet ett minne blott. I detta fall krävdes det tydligen inte ens ett planerat mord av f.d domaren att reda ut situationen. Nu vid andra mordförsöket kan man hoppas på att det är över. Med en ganska stark bittersmak dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in