Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Advokaten HOL kanske har kastat bensin på lågorna? Det är ett faktum att människor som bara upplevt framsteg i livet klarar sig mycket dåligt när livet går åt andra hållet.
I Lørenskog-fallet vet vi lite ännu, polisen håller korten nära bröstet. Nu vet polisen mer, men vi vet fortfarande ingenting. Polisen har lovat oss mer information i höst.
Familjen är först och främst offer, och jag hittar ingenting i stjärnorna heller som antyder något annat nu.
Ska man tro tråden om HOL så lovar det bli en ganska smaskig historia. Frun KL ska ha åkt på hjärnblödning, skilsmässa, båda egna föräldrarnas död och sen även därpå systerns död inom ngt år. Sen tvister med maken på det. Man vet inte vad som är vad än förstås.
Försöket att leja en mördare 2015 ska vara obekräftat (och kan teoretiskt vara makens påhitt).
Tvisten i rätten från i tisdags som hon förlorade ska ha varit rörande lägenheten om jag fattade rätt nu. Jag trodde de möttes då i egenskap av ombud för andra, men det var en tvist mellan dem.
Mannen har sökt besöksförbud, egen vårdnad om barnen och rätt till mälarstrandslägenheten under perioden efter hjärnblödningen. Som lite lök på laxen.
Hon ska ha perdonlighetsförändrats... (vem skulle inte det?) Så hon har nog inte haft det så muntert. Tydligen en betydande begåvning och alltså klanderfri jurist och domare. Möjligen högt blodtryck och stressutlöst hjärnblödning.
Det säger en del om vilka krafter som kan utlösas. När mycket står på spel. Skytten åkte iväg i en suv och har inte hittats. Lite mystik kvarstår där kring skottten och valet av vapen. Besöksförbudet blir nog beviljat nu, liksom ensam vårdnad.
Även i hagenfallet så kan det ju finnas saker som uppstått som vi inte känner till. Men står familjen utanför så kommer de väl vid en given tidpunkt träda ur den sammanhållning som Holden representerar. Men det dröjer säkert till efter ett gripande. Jag avundas inte GM i det här fallet.