2019-09-08, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag tycker det är viktigt att nyansera bilden av Karin i tråden. Hon är inlåst och kan inte försvara sig i tråden eller i media. Det är som du säger, jag har aldrig under de gånger jag träffat henne kunnat se henne som ett psykfall. Bakom stängda dörrar i hemmet kan det finnas mörka hemligheter i alla familjer.

Jag instämmer och det som ser så klart ut från början (nästan från början) behöver inte alls vara sanningen

Nyhetsmedia försökte först blåsa upp mordförsöket till en nationell angelägenhet

Sedan tonades det ner till ett internt familjedrama med en svartsjuk o bitter exfru

Kanske nästa fas blir att BO själv har arrangerat en light-skottlossning på sig själv för att ge sin exfru skulden
Han överlevde ju och kunde initialt söka både hjälp och lämna vittnesmål
Citera
2019-09-08, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmacy
Men du som känner henne, bedömmer du att hon är ett psykfall?

Känner henne via gemensamma intressen, känner alltså inte familjen. Karin har alltid fört sig oklanderligt. Hon är smart och rolig. Hon är trevlig att diskutera med. Hon är stolt över sina barn och visar upp bilder på dom. Hon ger inte intrycket av att vara psykopat eller mördare.
Citera
2019-09-08, 10:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag tror Henrik vet vilka knappar han ska trycka på för att trigga igång Karin. Att ens låta byrån företräda älskarinnans dotter mot Karins nye man/älskare/pojkvän/vän tror jag var beräknande. Däremot tror jag inte Henrik räknade med att bli skjuten

Det har inget med beräkning att göra bara sunt förnuft. Det är vanligt att man vänder sig dit man kan få tjänster utförda på bästa möjliga sätt och till ett obefintligt pris dessutom. Varför ska hon betala tusentals kronor till en annan byrå när hon har en advokat inom sin släkt?
Citera
2019-09-08, 10:27
Medlem
dotslashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Något jag stör mig på är att det i media kategoriskt skrivs att hon försökt mörda maken tidigare trots att enbart en påstått tillfrågad "torpeds" muntliga uppgift finns. Man hänvisar till poliskällor som säger det "vara känt" att hon skulle frågat runt om att döda maken (under samma tid som dotter svarar att familjen är det bästa under 2016). Det ger lite intryck av att någon kanske tyckt att hon bort döma på annat sätt om inte förundersökningsresultat räckt till.

GW menar i tidningsartikel idag att polisen känt till det sedan länge. GW brukar inte snacka skit.
Citera
2019-09-08, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det har inget med beräkning att göra bara sunt förnuft. Det är vanligt att man vänder sig dit man kan få tjänster utförda på bästa möjliga sätt och till ett obefintligt pris dessutom. Varför ska hon betala tusentals kronor till en annan byrå när hon har en advokat inom sin släkt?

En släktfejd? Stackars barn isåfall då det inte verkar finnas någon endaste klok vuxen
Citera
2019-09-08, 10:31
Medlem
Citat:
Hon ger inte intrycket av att vara psykopat eller mördare.

Ok. Jag vet knappt vad man ska skriva. Jag hoppas att du inser i efterhand hur tokigt det där som su skrev är. Det står inte skrivet i ansiktet.
Citera
2019-09-08, 10:31
Medlem
dotslashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man får inte längre ens öppna ett konto i barnets namn utan den andre vårdnadshavarens namnteckning. Nytt sedan några år tillbaka.

Du bestämmer vid öppnandet av kontot om föräldrarna var för sig eller tillsammans ska kunna ta ut pengar från kontot.
Citera
2019-09-08, 10:33
Medlem
Citat:
Det tror inte jag. Det är vanligt att man vänder sig dit man kan få tjänster utförda på bästa möjliga sätt och till ett obefintligt pris dessutom. Varför ska hon betala tusentals kronor till en annan byrå när hon har en advokat inom sin släkt?

JN fick rättshjälp så staten betalade och varför välja Henriks byrå när det är Karins nye som är utsatt? Klart det är beräknande. De ville väl förstöra Karins nya relation och samtidigt trigga Karin att få psykbryt, kanske målet var att få in henne på psyket. Nu blev det arresten. Killen Karin är godman till är en våldsam kriminell man Fredri* Olafse*.. Hans belastningsregister har väl 10tals vålds och narkotikabrott 41 år. Så skulle Karin ha någon kontakt så är det väl han. Han skulle varit på en rättegång i September men dök inte upp. Han ska ha ofredat eller hotat någon åklagare under ett misshandelsmål. Så männen har inga spärrar.
Citera
2019-09-08, 10:33
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Jag tror Henrik vet vilka knappar han ska trycka på för att trigga igång Karin. Att ens låta byrån företräda älskarinnans dotter mot Karins nye man/älskare/pojkvän/vän tror jag var beräknande. Däremot tror jag inte Henrik räknade med att bli skjuten
Du tror på allvar att han vill trigga igång någon som letat torpeder att mörda honom.
Citera
2019-09-08, 10:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

För att omständigheten att man är närstående lätt kan grumla omdömet. Omvänt kan man fråga sig varför närstående ska jobba gratis eller billigt för att någon i deras närhet hamnar i rättsliga problem.
Citera
2019-09-08, 10:37
Medlem
Vad handlade vårdnadstvisten om?
Citera
2019-09-08, 10:37
Bannlyst
Kanske dum fråga men är kvinnan som lejt torpeden hans före detta fru?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in