2019-09-08, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag ska försöka nyansera ditt inlägg:

För X antal år sedan fick kvinnan en hjärnblödning

Av naturliga skäl kunde hon då inte arbeta kvar som domare, till mångas stora besvikelse

För X antal år sedan skaffade BO (hennes man) en egen lägenhet, kvinnan bodde kvar med barnen i deras gm lägenhet
En vårdnadstvist uppkom som tydligen ska ha pågått under 10 år och är slut sedan 4 dgr

BO bästa vän är polis och det var under ett tumult i BO "egna" lägenhet som hon ska ha bitit bästa vännen i armen vilket han (polisvännen) gjorde en anmälan på

Hon hade tagit ett par glas vin under denna kväll och Upprörda känslor+En tidigare hjärnblödning+Ett par glas vin=Ingen bra kombo

Vem denna "blonda kille vars namn börjar på P" är har jag ingen aning om - men du kanske kan utveckla det

Hjärnblödning + vin = anstiftan till mordförsök?
Citera
2019-09-08, 10:06
Medlem
Karin kanske dejtade flera killar efter äktenskapet? Någon som vet ifall hon använde appen Tinder?
Citera
2019-09-08, 10:07
Medlem
Var bor Stefan idag? Vad gjorde han den dagen när skjutningen inträffade?
Citera
2019-09-08, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Ja du är faktiskt ett unikum som erkänner tydligt vilken sida du representerar 👍. Man kan uppleva folk som trevliga, sociala men bakom fasaden döljer sig mycket annat... Jag har träffat trevliga styckmördare som jag aldrig skulle kunna ha gissat begått en så extremt rå handling.

Jag tycker det är viktigt att nyansera bilden av Karin i tråden. Hon är inlåst och kan inte försvara sig i tråden eller i media. Det är som du säger, jag har aldrig under de gånger jag träffat henne kunnat se henne som ett psykfall. Bakom stängda dörrar i hemmet kan det finnas mörka hemligheter i alla familjer.
Citera
2019-09-08, 10:09
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Hjärnblödningen inträffade och då blev hon borta ett tag, sedan började hon jobba men ej fullt. Nästan omgående började frånvara och utebli från tjänst, samt blev emellanåt omöjlig att nå. Det blev full sjukskrivning, och på den vägen är det.
Om det är värt något, så har hon aldrig slarvat i ämbetet ens när det började barka snett. Jag gissar att hon själv valde att utebli innan något smittade verksamheten.....

Kan inte du göra en kort sammanställning på KL och be mod lägga denna i starten av tråden då tråden skenar åt alla håll nu..?

Jag får intycket av att KL:s hjärnblödning är av ärftlig art, och de som har erfarenhet av åldringsvård i Sth kan nog skriva på att den är för jävlig, så KL måste ha mått skit redan innan hennes båda päron gick bort och i samma veva drar hennes karl iväg + hennes hjärnblödning, snacka om tipping point.

Sen dyker det upp nyreggade i tråden som verkar lägga ut rökridåer i detta ärende, vilket pekar på att det kan finnas fler inblandade i denna soppa, t.ex en Jo*anna N*sell med advokatmorsa som också utför div trakasserier, som avhandlas bakom stängda dörrar med full sekretess med bäring till HOL.

Polisen ställde upp en buss i förhoppning om att vittnen skulle komma förbi, då 11414 inte funkar, t.om DN hade en artikel igår om 37 min väntetid. Men dom sket fullständigt i att kolla runt Lindhagen där det hände grejor, och dom vittnena går knappast någon km för att leta efter en polisbuss. Och allt detta några kvarter från norra Europas största polisstation.....
Senast redigerad av vittne-x 2019-09-08 kl. 10:18.
Citera
2019-09-08, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Var bor Stefan idag? Vad gjorde han den dagen när skjutningen inträffade?

En snart 70 årig gubbe var nog knappast vad vittnena pekade ut. Det var en 35-40 årig blond man vittnena såg.
Citera
2019-09-08, 10:12
Medlem
För några dagar sedan stod det att läsa i tråden att Karins hjärnblödning bara är Karins uppgift. Att det inte finns några bevis för det. Har det kommit fram bevis för det?
Citera
2019-09-08, 10:15
Medlem
Jag tror Henrik vet vilka knappar han ska trycka på för att trigga igång Karin. Att ens låta byrån företräda älskarinnans dotter mot Karins nye man/älskare/pojkvän/vän tror jag var beräknande. Däremot tror jag inte Henrik räknade med att bli skjuten
Citera
2019-09-08, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag har varit öppen med att jag känner Karin. Därför jag skrev det. Det finns nog flera här i tråden som känner Henrik eller Karin men som inte är öppna med det.

Karin är väldigt smart och rolig och har i de sammanhang jag träffat henne varit normal. Knappast så det står psykfall i pannan på henne när man står och pratar med henne.
Men du som känner henne, bedömmer du att hon är ett psykfall?
Citera
2019-09-08, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag tror Henrik vet vilka knappar han ska trycka på för att trigga igång Karin. Att ens låta byrån företräda älskarinnans dotter mot Karins nye man/älskare/pojkvän/vän tror jag var beräknande. Däremot tror jag inte Henrik räknade med att bli skjuten
Det kan inte vara detta man menade med långvarig tvist mellan parterna.
Citera
2019-09-08, 10:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Kan inte du göra en kort sammanställning på KL och be mod lägga denna i starten av tråden då tråden skenar åt alla håll nu..?

Jag får intycket av att KL:s hjärnblödning är av ärftlig art, och de som har erfarenhet av åldringsvård i Sth kan nog skriva på att den är för jävlig, så KL måste ha mått skit redan innan hennes båda päron gick bort och i samma veva drar hennes karl iväg + hennes hjärnblödning, snacka om tipping point.

Sen dyker det upp nyreggade i tråden som verkar lägga ut rökridåer i detta ärende, vilket pekar på att det kan finnas fler inblandade i denna soppa, t.ex en Jo*anna N*sell med advokatmorsa som också utför div trakasserier, som avhandlas bakom stängda dörrar med full sekretess med bäring till HOL.

Något jag stör mig på är att det i media kategoriskt skrivs att hon försökt mörda maken tidigare trots att enbart en påstått tillfrågad "torpeds" muntliga uppgift finns. Man hänvisar till poliskällor som säger det "vara känt" att hon skulle frågat runt om att döda maken (under samma tid som dotter svarar att familjen är det bästa under 2016). Det ger lite intryck av att någon kanske tyckt att hon bort döma på annat sätt om inte förundersökningsresultat räckt till.
Citera
2019-09-08, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Har Karin en syster som heter Cathri*e Li*ja Ha*sson? Hennes syster arbetar som Arbetsdomstolens ledamot.

Någon som känner till Lilja familjen?

KLs syster är död, minns jag rätt från tråden så dog hon för något halvår sedan. Du bör ta bort det ovan helt felaktigt utpekade namnet som annars är googlingsbart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in