Citat:
Ursprungligen postat av
rappytt
Orkar psykopater genomföra långa utbildningar tidigt i livet? Jag tänker att de som kan vara akademiker och psykopater har utbildat sig lite senare, då de flängt runt hit och dit i ungdomen. Sen passar de inte in någonstans, men med liten läsförmåga kan de ta sig fram ändå och bli något akademiskt. De får dock ingen anställning, utan måste öppna eget. Där tror jag att man hittar psykopater. KL har ju ändå inordnat sig i ett system. Det skulle aldrig en psykopat kunna göra, eller? Den undviker allt arbete så långt möjligt, tar genvägar?
Mitt intryck är att psykopater som vill uppnå någon yrkesposition som gynnar dem är fullt kapabla att för detta syfte anpassa sig och smälta in i regelverket under den tid som behövs.
Jämför med en psykopat som kan anstränga sig för att vara charmerande och jättetrevlig.
Psykopaten är ofta extremt fokuserad och målinriktat vilket gör att många just går långt i karriären, även den akademiska. Därför är psykopater tyvärr inte ovanliga inom yrken som kräver lång akademisk utbildning och många meriter.
Hurvida KL är psykopat kan jag inte bedöma. Att hon har eller har haft en missbruksproblematik liksom något som renderat henne långtidssjukskrivning är tydligen sant.
På något sätt har denna kvinna haft 43 år med yrkesmässig stor framgång, gift sig och fått två barn haft god ekonom och bott mycket flott.
Därefter dör hennes båda föräldrar inom ett 1/2 år 2012, hon får en hjärnblödning och en skilsmässa inleds.
Efter detta flippar allt ur, hon döms, sjukskrivs och strider om bouppdelning och vårdnad, döms igen, förlorad vårdnad, kontaktförbud och slutligen förlorar hon lägenheten.
Frågan uppstår då - var hon tokig men dolde det under 43 år, eller gjorde övriga omständigheter att hon till slut blev tokig?