Citat:
Ursprungligen postat av
Caledonia
Det tycker inte jag! Har man inte ens skrivit ut några namn, det är på din egen Facebook, inte mycket mer än bara hjärtan då det var de första dagarna efter dådet!! Nej inte ok, och att ringa, vara otrevlig och iskall i telefonen och hävda att man bryter mot deras regler, knappast ok i mina ögon! För de som inte kände Monica fattade nog inte vad inlägget gällde! Inte ens vissa utav klasskompisarna förstod att det var Monica!
Kallt, för kallt för min smak!
SHR... Här är det bara pengar som gäller! Kan man inte ens beklaga sorgen till Monicas närmaste väninna innan man börjar sitt tjafs har man inget större värde i mina ögon!
Du kanske vet bäst om du berörs så nära av situationen? Det var nog dumt att uttala mig?
Det är ju svårt när man inte sett facebook-inlägget själv att avgöra.
Men jag tycker man sett så många facebook-statusar där någon olycka skett, där många går in med kommentarer "ditt svin" osv och så hakar folk på som inte vet något alls.
Jag tycker att det är bäst när folk tiger som musslor, även de som vet, så att säga,
men de kan ju naturligtvis visa all omtanke om det fruktansvärda som hänt.
Jag har t ex vänner på facebook som är vänner med Peter Plax föräldrar, och det är väldigt många hälsningar om den sorgliga bortgången, utan att på något sätt ge en vink om, att det var någon annan som bragt honom om livet. Folk visar verkligen sitt deltagande utan att behöva bli detaljerade överhuvudtaget.