2019-08-31, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Menar du att skolan och företaget ska skriva ut att en medarbetare blivit mördad av bolagets vd? Man måste ju vänta in undersökningen och vad som hänt och varför. (Om det går att få svar på.) Tror knappast att man ens kan mörka det, de flesta vet ju ändå.Rent juridiskt kan man inte bara skriva vad man tror har hänt. En minnesruna bör hon få, men avvakta tycker jag. Låt allt få ta tid, även om det är extremt jobbigt nu. Om ni vill skriva att ni sörjer er vän och kollega på hennes facebook har SHR inget med det att göra. Det kan du hälsa dem. Om man tror att mordet har koppling till företaget blir det så klart ytterligare en aspekt att ta hänsyn till, men än så länge är det ju en privat angelägenhet, både för drabbade, brottsoffer och skyldig. De arbetade på och för bolaget, men de var inte i tjänst.

Hon skrev inget om ett mord, inga namn, ingenting om fallet! Hon skrev att hon inte kunna fatta vad som hänt och att hon kommer att sakna M... Inte ens Monicas fulla namn!
Sen hade hundratals svarat och beklagat sorgen.., och ja, det flesta Fd elever!
Ingenstans har jag skrivit att företaget borde lägga ut vad som hänt! Läs inte in något som inte står i skrift är du snäll!!
Citera
2019-08-31, 20:33
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caledonia
Hon skrev inget om ett mord, inga namn, ingenting om fallet! Hon skrev att hon inte kunna fatta vad som hänt och att hon kommer att sakna M... Inte ens Monicas fulla namn!
Sen hade hundratals svarat och beklagat sorgen.., och ja, det flesta Fd elever!
Ingenstans har jag skrivit att företaget borde lägga ut vad som hänt! Läs inte in något som inte står i skrift är du snäll!!

Jag får en känsla av att de helt enkelt inte vill att offentligheten spekulerar och stämningen uppviglas mot mannen som kanske drabbats av en rejäl sinnesförvirring och psykisk knockout. I så fall så tycker jag att det är ganska sunt agerande av företaget.

Sociala medier ska alltid hitta någon att döma. Folk som vet nada tar ställning till vad som har hänt fast man inte vet något.
Citera
2019-08-31, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Förstår det. Vanligt att drägg kallar kvinnor för kärringar utan att ens veta vem det är. "Kärring" är ett väldigt nedsättande ord och tyder på kvinnohat i allmänhet.

Håller med. Precis som de som skriver gubbslem...
Citera
2019-08-31, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag får en känsla av att de helt enkelt inte vill att offentligheten spekulerar och stämningen uppviglas mot mannen som kanske drabbats av en rejäl sinnesförvirring och psykisk knockout. I så fall så tycker jag att det är ganska sunt agerande av företaget.

Sociala medier ska alltid hitta någon att döma. Folk som vet nada tar ställning till vad som har hänt fast man inte vet något.

Det tycker inte jag! Har man inte ens skrivit ut några namn, det är på din egen Facebook, inte mycket mer än bara hjärtan då det var de första dagarna efter dådet!! Nej inte ok, och att ringa, vara otrevlig och iskall i telefonen och hävda att man bryter mot deras regler, knappast ok i mina ögon! För de som inte kände Monica fattade nog inte vad inlägget gällde! Inte ens vissa utav klasskompisarna förstod att det var Monica!
Kallt, för kallt för min smak!
SHR... Här är det bara pengar som gäller! Kan man inte ens beklaga sorgen till Monicas närmaste väninna innan man börjar sitt tjafs har man inget större värde i mina ögon!
Citera
2019-08-31, 22:21
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Det tycker inte jag! Har man inte ens skrivit ut några namn, det är på din egen Facebook, inte mycket mer än bara hjärtan då det var de första dagarna efter dådet!! Nej inte ok, och att ringa, vara otrevlig och iskall i telefonen och hävda att man bryter mot deras regler, knappast ok i mina ögon! För de som inte kände Monica fattade nog inte vad inlägget gällde! Inte ens vissa utav klasskompisarna förstod att det var Monica!
Kallt, för kallt för min smak!
SHR... Här är det bara pengar som gäller! Kan man inte ens beklaga sorgen till Monicas närmaste väninna innan man börjar sitt tjafs har man inget större värde i mina ögon!

Du kanske vet bäst om du berörs så nära av situationen? Det var nog dumt att uttala mig?

Det är ju svårt när man inte sett facebook-inlägget själv att avgöra.

Men jag tycker man sett så många facebook-statusar där någon olycka skett, där många går in med kommentarer "ditt svin" osv och så hakar folk på som inte vet något alls.
Jag tycker att det är bäst när folk tiger som musslor, även de som vet, så att säga,
men de kan ju naturligtvis visa all omtanke om det fruktansvärda som hänt.

Jag har t ex vänner på facebook som är vänner med Peter Plax föräldrar, och det är väldigt många hälsningar om den sorgliga bortgången, utan att på något sätt ge en vink om, att det var någon annan som bragt honom om livet. Folk visar verkligen sitt deltagande utan att behöva bli detaljerade överhuvudtaget.
Citera
2019-09-03, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Själv tänker jag mig ett scenario där mannens chef, som ju tog honom till psyket eftersom han har betett sig märkligt. Sen får han gå hem och anklagar då kvinnan att hon har outat honom inför kollegorna, skämt ut honom, enligt honom själv. Ett jättegräl startar och slutar i fullständigt kaos och hennes död.

Precis så tänkte jag.
Folk tyckte att mitt ”ta någon till psyket” och fråga om FUP var omotiverat.

Tror det var ett av mina första inlägg på Flashback och tappade sugen.

Tycker attityden här är ganska trist.

Men som sagt! Har lärt mig om FUP iaf😂
Citera
2019-09-05, 15:41
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Den här tråden bara dog...
Citera
2019-09-05, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Den här tråden bara dog...

Det finns väl inte mer att att dra ur ämnet - i väntan på ev. FUP.
Citera
2019-09-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Det finns väl inte mer att att dra ur ämnet - i väntan på ev. FUP.
Hur lång tid tar sådant ungefär?
Citera
2019-09-06, 00:54
Medlem
Citat:
Hur lång tid tar sådant ungefär?

Det är omöjligt att säga. Det kan ta både ett halvår och ett år. Och det kan ta längre tid.
Citera
2019-09-07, 21:00
Medlem
Novotars avatar
Liten P7:a gjord. Större skall nu göras pga resultatet av gjorda.
Kvällstidningen idag. Svårt att finna denna site???
Citera
2019-09-07, 21:39
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Det är omöjligt att säga. Det kan ta både ett halvår och ett år. Och det kan ta längre tid.

Knappast i sådana här fall, de väntar bara på psyk. Offer & GM är kända, finns säkert en tydlig bild om vad dom skett och alla som vet något vittnar.

De kör säker så fort de vet om det ska dömas fängelse eller rättspsyk. Ett par månader kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in