Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Ja alltså feminism som grundbegrepp står ju för att kvinnor ska ha samma rättigheter som män. I övrigt förstår jag inte ens varför ni hänger upp er så på "dagens feminism". Det är inte så att den tvingar någon att sälla sig under den, varje människa är fortfarande fri att välja hur den vill utvecklas. Och skylla på skolan kan ni lägga av med, föräldrarna har ett stort ansvar att uppfostra sina barn. Problemet är att de inte tar det ansvaret idag på en del håll och att läroplanen utlovar att skolan ska ta det ansvaret. Skolan kan inte ta det ansvaret för det finns inte resurser till det. Så enkel är sanningen.
Och det är väl en jävla tur det. Lämna över ansvaret för mina barn till någon genuspedagog?
Nä du tack.
Hade hellre gjort sådant där familjemord som desperata män ibland utför när de inte längre känner att de kan garantera sin familjs väl och ve.
Att läroplanen insinuerar att skolan har till uppgift att forma barnens värderingsgrunder är inget annat än DDR-fasoner. Så att ungarna uppfostras till att ange sina egna föräldrar om de tycker eller tänker fel.
Läroplanen är i grunden ett kommunist-feministiskt dravel.
Därför är jag oerhört tacksam över att det finns vettiga lärare, likt dig, som fokuserar på att förmedla kunskap istället för en massa tyckanden.