2019-09-07, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja okej, hela sveriges kvinnor är överlag psykiskt sjuka. Då har vi fastställt det. Hur går vi vidare?

Ja, jag måste faktiskt dra den slutsatsen. Nåt fundamentalt viktigt saknas i er 'arsenal' av själbevarelsedrift. Från där jag verkar och är har jag till dags dato inte sett något organiserat 'uppvaknande' eller ansträngning att distansera sig från hela feministbykets agenda.. Självklart finns det goda individer bakom varje röst men så fort 'upprop' sker så faller ni in i led likt radiostyrda lämmlar. Det är inte sunt för ni går er eget lidande till mötes.

Jag kan inte hjälpa er. Jag har lämnat landet sedan länge..
Citera
2019-09-07, 16:15
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Detta är någonting som överhuvudtaget inte finns i vissas föreställningsvärld. Jag skulle tro att de som här förespråkar prostitution redan ogillar kvinnor överlag. Det är mest troligt anledningen till att de vill köpa sex från början.
Eller så finns det folk med den revolutionära åsikten att staten inte ska reglera vad vuxna människor gör med, eller stoppar i, sina kroppar.

Shocking, I know.
Citera
2019-09-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ja okej, hela sveriges kvinnor är överlag psykiskt sjuka. Då har vi fastställt det. Hur går vi vidare?

Vi män som insett detta går förstås vidare genom att lämna svenska kvinnor och låter dem ta konsekvenserna av sitt handlande. På kort sikt borde de också vara nöjda med det eftersom de har de attityder de har, hur det blir på längre sikt är dock en annan sak.
Citera
2019-09-07, 18:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja, jag måste faktiskt dra den slutsatsen. Nåt fundamentalt viktigt saknas i er 'arsenal' av själbevarelsedrift. Från där jag verkar och är har jag till dags dato inte sett något organiserat 'uppvaknande' eller ansträngning att distansera sig från hela feministbykets agenda.. Självklart finns det goda individer bakom varje röst men så fort 'upprop' sker så faller ni in i led likt radiostyrda lämmlar. Det är inte sunt för ni går er eget lidande till mötes.

Jag kan inte hjälpa er. Jag har lämnat landet sedan länge..

Jag skiter i vad du drar för slutsatser, du har visat om och om igen att du inte är kapabel att tänka utifrån mer än ett enda perspektiv, och det är hat. Att du lämnat landet för att höja din egen status förvånar mig inte ett dugg. Men eftersom du har lämnat så kan du ju sluta tjöta här.
Citera
2019-09-07, 18:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Vi män som insett detta går förstås vidare genom att lämna svenska kvinnor och låter dem ta konsekvenserna av sitt handlande. På kort sikt borde de också vara nöjda med det eftersom de har de attityder de har, hur det blir på längre sikt är dock en annan sak.

Jaha, gör ni det?
Har jag inte märkt. Behöver jag vara den som spräcker din bubbla och berätta för dig att denna "utvandring från svenska kvinnan" existerar först och främst i några flashbackares liv och hjärnor?
Citera
2019-09-07, 18:29
Avslutad
Citat:
Jag skiter i vad du drar för slutsatser, du har visat om och om igen att du inte är kapabel att tänka utifrån mer än ett enda perspektiv, och det är hat. Att du lämnat landet för att höja din egen status förvånar mig inte ett dugg. Men eftersom du har lämnat så kan du ju sluta tjöta här.

Definiera "hat".
Citera
2019-09-07, 18:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Eller så finns det folk med den revolutionära åsikten att staten inte ska reglera vad vuxna människor gör med, eller stoppar i, sina kroppar.

Shocking, I know.

Det är möjligen så att du är annorlunda och inte hycklar, men de flesta som bjäbbar om sexköpslagen här och "det fria valet" tycker inte att det är så viktigt med det fria valet i andra frågor. Därför har jag svårt att se det som ett argument, då det mest verkar vara viktigt vad det gäller sexköp.
Citera
2019-09-07, 18:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Definiera "hat".

Du blir förblindad. Kan inte se klart på grund av ditt hat mot svenska kvinnor. Jag undrar vad som skapat det.
Mamma? Gammal flickvän? Fru? Syster?
Citera
2019-09-07, 18:53
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Det är möjligen så att du är annorlunda och inte hycklar, men de flesta som bjäbbar om sexköpslagen här och "det fria valet" tycker inte att det är så viktigt med det fria valet i andra frågor. Därför har jag svårt att se det som ett argument, då det mest verkar vara viktigt vad det gäller sexköp.
Jag kan inte prata för andra, men jag inte har bjäbbat alls i ämnet så ser jag inte hur jag kan hyckla.

Sexköp kommer långt ner på min lista, till och med efter friheten att få skapa en webbsida som inte varnar för cookies.
Citera
2019-09-07, 18:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag kan inte prata för andra, men jag inte har bjäbbat alls i ämnet så ser jag inte hur jag kan hyckla.

Sexköp kommer långt ner på min lista, till och med efter friheten att få skapa en webbsida som inte varnar för cookies.

Jag har inte så stort behov av att allt ska gå att göra för varje enskild person. I vissa frågor har jag alltså inget emot att staten går in och reglerar för att få vettiga förhållningssätt i samhället.
Nu är det lite OT detta, men tycker det är intressant i förhållande till valfrihet. Tycker du att det ska vara lagligt att sälja och inneha vapen, typ pistol, för civilia personer?
Citera
2019-09-07, 19:04
Medlem
Citat:
Jaha, gör ni det?
Har jag inte märkt. Behöver jag vara den som spräcker din bubbla och berätta för dig att denna "utvandring från svenska kvinnan" existerar först och främst i några flashbackares liv och hjärnor?

Det verkar inte som du läste så bra, jag skrev "Vi män som insett detta går förstås vidare".
Citera
2019-09-07, 19:14
Avslutad
Citat:
Du blir förblindad. Kan inte se klart på grund av ditt hat mot svenska kvinnor. Jag undrar vad som skapat det.
Mamma? Gammal flickvän? Fru? Syster?

Växte upp på barnhem. ..frisera dina alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in