2019-09-07, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Ring skatteverket och fråga vad han tjänade föregående år, ligger det inte i närheten av de siffror han uppget är det med största sannolikhet skitsnack

Annars finns ju ratsit men då kostar det ju pengar.

En vanlig väktare som tjänar 44k-52k i månaden efter skatt låter inte särskilt trovärdigt. Är du säker på att han inte är livvakt och jobbar med personskydd eller nått i den stilen?

Jo, är säker då han lägger ut 100 videos a day ish på mystory från jobbet
Citera
2019-09-07, 19:17
Avslutad
En väktare som jobbar extra 4-5 dagar i månaden kan komma upp i ca 44~ i månaden FÖRE skatt. Antingen har du missuppfattat bruttot och nettot, eller så snackar han skit, speciellt med tanke på marginalskatten.
Citera
2019-09-07, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
En väktare som jobbar extra 4-5 dagar i månaden kan komma upp i ca 44~ i månaden FÖRE skatt. Antingen har du missuppfattat bruttot och nettot, eller så snackar han skit.

Nej, han sa att det är netto efter skatt som kommer in på kontot.
Citera
2019-09-07, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lash123
Nej, han sa att det är netto efter skatt som kommer in på kontot.

Nej omöjligt. T om de väktare som jobbar 24 timmar (jour) kommer aldrig upp i såna löner.

Det kan finnas tillfällen de kan få en HÖG lön (ca 80k), om de jobbat ihjäl sig, jobbat svinmycket extra eller fått ut mycket semesterpeng, men inte som en normal standardiserad lön.
Senast redigerad av priz 2019-09-07 kl. 19:46.
Citera
2019-09-07, 19:23
Medlem
Inte en chans. Möjligen som stafett-väktare.
Citera
2019-09-07, 19:28
Medlem
Har en polare som jobbar som väktare och är utbildad ordningsvakt. Jag trodde inte på hans lön så jag kolla upp den i ratsit katalogen. Han hade ca 40k ut i månaden men han jobbat i princip bara nätter och helger så att han ska få så mycke ob som möjligt. Så hög lön är möjligt...70-80k nej.
Citera
2019-09-07, 19:44
Medlem
Rainmans avatar
Frågade du hur många timmar han arbetade i månaden då? En städare kan ju tjäna så mkt också om han jobbar typ 16h per dygn 7 dagar i veckan
Citera
2019-09-07, 19:47
Medlem
321js avatar
Vad heter bolaget hen jobbar på? Det är nog många Flashbackare som vill jobba där.
Citera
2019-09-07, 19:47
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Precis, såg den tabellen och visade honom den. Han bara ''Men just det företag jag jobbar för har högre löner än alla andra''. Det är intressant för känner två andra som arbetar för samma företag som arbetat längre som tjänar runt 30 före skatt inkl OB-tilläggen.

Ha ha, ja vad ska man säga...
Dumpa den dumma polaren innan du får problem, han verkar helt körd och verkar tro helhjärtat på vad han själv säger till dig. För mig dånar varningskockorna rejält. Väktarlöner är inte så höga, inte ens i privata företag. En mytoman med andra ord.
Citera
2019-09-07, 19:53
Medlem
Tor7s avatar
Citat:
En kille påstod att han tjänar mellan 44 och 52 000 i månaden efter skatt som väktare i Stockholm. Han har inte ens gått ut grundskolan ska jag tillägga, vilket förmodligen inte krävs i yrket men still. Ljuger han eller tjänar väktare så bra?

Han är riiiiiktikt sjuk i huvet, alla väktare är det!
Citera
2019-09-07, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Vad heter bolaget hen jobbar på? Det är nog många Flashbackare som vill jobba där.

Securitas, vilket enligt jag läste inte har de löner han pratar om.

https://www.securitas.se/jobba-hos-oss/vanliga-fragor-och-svar/om-jobbet/
Citera
2019-09-07, 19:58
Medlem
tremades avatar
Jodå, det kan säkert vara sant. Men har får bara lön varannan eller var tredje månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in