2019-09-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Inte en chans att han tjänar så mycket. Han ljuger. Folk ljuger som fan om sina löner. Bara att läsa i trådarna här på Flashback. Ingen tjänar under 50 k i månaden.

Haha, jo sant. Har läst här på FB ibland om alla elektriker med 50 i ingångslön, när SCB säger 32 500 i snitt för hela arbetsmarknaden för elektriker, diverse inte ens ingångslön. 32 500 är dock en bra lön, för gymnasieutbildade. Men du har rätt, folk ljuger som fan om sina löner - särskilt killar i yrken som kräver låg utbildning.
Citera
2019-09-07, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lash123
En kille påstod att han tjänar mellan 44 och 52 000 i månaden efter skatt som väktare i Stockholm. Han har inte ens gått ut grundskolan ska jag tillägga, vilket förmodligen inte krävs i yrket men still. Ljuger han eller tjänar väktare så bra?

Får han ut mellan 44-52 i månaden så lär han ha en grundlön före skatt runt 70-80 vilket knappast stämmer.

Däremot känner jag en del väktare som tjänar bra, men inte så bra. Ska nämnas att du fular och jobbar åt flera bolag samtidigt vilket innebär arbetsdagar på 20h (inte varje dag naturligtvis).
Citera
2019-09-07, 18:41
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Inte en chans att han tjänar så mycket. Han ljuger. Folk ljuger som fan om sina löner. Bara att läsa i trådarna här på Flashback. Ingen tjänar under 50 k i månaden.

Det är typ som fb-dasen som alltid är 25+
Citera
2019-09-07, 18:42
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Haha, jo sant. Har läst här på FB ibland om alla elektriker med 50 i ingångslön, när SCB säger 32 500 i snitt för hela arbetsmarknaden för elektriker, diverse inte ens ingångslön. 32 500 är dock en bra lön, för gymnasieutbildade. Men du har rätt, folk ljuger som fan om sina löner - särskilt killar i yrken som kräver låg utbildning.
32 000 är en väldigt bra lön som väktare men jag har svårt att tänka mig att särskilt många får det. Tänk dig hur många lågutbildade gymsnubbar och invandrare som kan tänka sig jobba som det. Varför skulle lönerna skjuta i höjden då? Helt osannolikt.

Känner en som är väktare och tjänar inte i närheten av 30 000. Dock inte i Stockholm.
Citera
2019-09-07, 18:47
Medlem
Citat:
32 000 är en väldigt bra lön som väktare men jag har svårt att tänka mig att särskilt många får det. Tänk dig hur många lågutbildade gymsnubbar och invandrare som kan tänka sig jobba som det. Varför skulle lönerna skjuta i höjden då? Helt osannolikt.

Känner en som är väktare och tjänar inte i närheten av 30 000. Dock inte i Stockholm.

Han är både invandrade och gymsnubbe, de flesta av hans vänner är deltagare från Ex on The Beach, Paradise Hotel och Farmen. Det säger rätt mycket om killens intelligensnivå.
Citera
2019-09-07, 18:51
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Han är både invandrade och gymsnubbe, de flesta av hans vänner är deltagare från Ex on The Beach, Paradise Hotel och Farmen. Det säger rätt mycket om killens intelligensnivå.
Alla väktare är nödvändigtvis inte dumma men utbudet av arbetare är hög. Har svårt att tänka mig att hans uppgifter stämmer. Han kan nå 32 000 i månaden om han jobbar övertid.
Citera
2019-09-07, 18:53
Medlem
Citat:
Alla väktare är nödvändigtvis inte dumma men utbudet av arbetare är hög. Har svårt att tänka mig att hans uppgifter stämmer. Han kan nå 32 000 i månaden om han jobbar övertid.

Nu påstår han ju då 80 000 ish, och inte 32... bara patetiskt.
Citera
2019-09-07, 18:53
Bannlyst
De har blivit ombedda av cheferna att salta löneuppgifterna, i syfte att locka till sig ungdomar att söka tjänsterna.
Citera
2019-09-07, 18:54
Medlem
Citat:

Menade mer att hans vänner säger mer om hans intelligens snarare än yrket, såna program är ju inte direkt kända för att locka till sig smarta personer.
Citera
2019-09-07, 18:54
Medlem
han kanske har 2 jobb (svart kanske) där han tjänar så mycket om man räknar både jobben
Citera
2019-09-07, 18:58
Medlem
Citat:
En kille påstod att han tjänar mellan 44 och 52 000 i månaden efter skatt som väktare i Stockholm. Han har inte ens gått ut grundskolan ska jag tillägga, vilket förmodligen inte krävs i yrket men still. Ljuger han eller tjänar väktare så bra?

Ring skatteverket och fråga vad han tjänade föregående år, ligger det inte i närheten av de siffror han uppget är det med största sannolikhet skitsnack

Annars finns ju ratsit men då kostar det ju pengar.

En vanlig väktare som tjänar 44k-52k i månaden efter skatt låter inte särskilt trovärdigt. Är du säker på att han inte är livvakt och jobbar med personskydd eller nått i den stilen?
Senast redigerad av Logisksvensk 2019-09-07 kl. 19:05.
Citera
2019-09-07, 18:59
Medlem
Övertid och obekväma tider kan eventuellt ge lite extra? Annars så kanske han drygar ut väktarronderna med att stjäla lösöre, sälja scheman, rutiner, ritningar, platser för dyrgripar och liknande till kriminella samt lite drogförsäljning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in