2019-09-07, 18:16
Medlem
En kille påstod att han tjänar mellan 44 och 52 000 i månaden efter skatt som väktare i Stockholm. Han har inte ens gått ut grundskolan ska jag tillägga, vilket förmodligen inte krävs i yrket men still. Ljuger han eller tjänar väktare så bra?
Citera
2019-09-07, 18:19
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lash123
En kille påstod att han tjänar mellan 44 och 52 000 i månaden efter skatt som väktare i Stockholm. Han har inte ens gått ut grundskolan ska jag tillägga, vilket förmodligen inte krävs i yrket men still. Ljuger han eller tjänar väktare så bra?

Hm enligt https://vaktare.nu/lonetabell/ stämmer det inte.
Citera
2019-09-07, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Hm enligt https://vaktare.nu/lonetabell/ stämmer det inte.

Precis, såg den tabellen och visade honom den. Han bara ''Men just det företag jag jobbar för har högre löner än alla andra''. Det är intressant för känner två andra som arbetar för samma företag som arbetat längre som tjänar runt 30 före skatt inkl OB-tilläggen.
Citera
2019-09-07, 18:24
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Precis, såg den tabellen och visade honom den. Han bara ''Men just det företag jag jobbar för har högre löner än alla andra''. Det är intressant för känner två andra som arbetar för samma företag som arbetat längre som tjänar runt 30 före skatt inkl OB-tilläggen.

Kan man inte via typ ratisit eller vad dom nu heter kolla hur mycket nån drar in per år? Då kan du bara slå ut det på 12 månader.
Citera
2019-09-07, 18:26
Medlem
Citat:
Jag har väldigt svårt att tro att han talar sanning, och människor i den yrkesgruppen brukar inte heller vara främmande till att hävda sig med allt ifrån lögner till våld. Det enda som skulle kunna berättiga en lön i närheten av 52000kr är om han vaktar högrisk-objekt, jobbar väldigt udda pass och aldrig har ledigt.
Citera
2019-09-07, 18:26
Medlem
okok1s avatar
Han kanske jobbar för ett bemanningsföretag? Då tjänar man mer.
Citera
2019-09-07, 18:27
Avslutad
Om han har tur tjänar han 31800 INNAN SKATT

ALternativ 2
Han jobbar 20h per dag
Citera
2019-09-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiamanteTagliato
Jag har väldigt svårt att tro att han talar sanning, och människor i den yrkesgruppen brukar inte heller vara främmande till att hävda sig med allt ifrån lögner till våld. Det enda som skulle kunna berättiga en lön i närheten av 52000kr är om han vaktar högrisk-objekt, jobbar väldigt udda pass och aldrig har ledigt.

Han jobbar typ 40 timmar i veckan, inte så ofta helger mestadels vardagar men ibland kvällstid, och han går mest runt i Stockholms centrum. Han påstod liksom 52 k efter skatt, det blir väl typ 80 k före skatt. Advokater snittar enligt SCB runt 55 före skatt, så har väldigt svårt tro att han skulle tjäna 80 k som en vanlig väktare med typ 2 års erfarenhet. Han är från orten i övrigt, afrikansk invandrarkille uppvuxen i Tensta och han påstår även på sin Facebook att han är modell vilket han absolut inte är heller. Jag kände en kille som var väktare i Norge och han hade till o med under 40 före skatt, och då har Norge betydligt högre löner än Sverige för typ alla yrken.
Citera
2019-09-07, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Han kanske jobbar för ett bemanningsföretag? Då tjänar man mer.

Nej vanligt företag, inget bemanningsföretag.
Citera
2019-09-07, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Kan man inte via typ ratisit eller vad dom nu heter kolla hur mycket nån drar in per år? Då kan du bara slå ut det på 12 månader.

Tror det men känner han inte så väl så vet ej om jag vill betala för det.
Citera
2019-09-07, 18:34
Medlem
Låter mycket osannolikt. För att komma upp i de lönerna krävs både OB- och mycket övertid.
Citera
2019-09-07, 18:36
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Nej vanligt företag, inget bemanningsföretag.
Inte en chans att han tjänar så mycket. Han ljuger. Folk ljuger som fan om sina löner. Bara att läsa i trådarna här på Flashback. Ingen tjänar under 50 k i månaden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in