2019-09-07, 15:45
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag menar "lyckats med" som att komma undan med saker efter stroken, inget annat. Vad jag menar är att folk (kanske) omedvetet låtit sig övertalas, exempelvis kring att hon inte dricker för mycket, att hon ska låta honom vara, etc.

När den negativa spiralen drog igång var det självklart folk nära henne som höll i henne och försökte.
Men som jag skrev - genomskinligt manupulativ är ett särdrag som vuxit fram hos Karin version.2, och därpå har ju alla "gamla" fallit bort från henne.

Hon kan fortfarande föra sig och tala för sig till viss del, men broarna inom rättsväsendet är sedan rätt många år ganska brända trots hennes gedigna gärning.
Citera
2019-09-07, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Antagligen. Har bevittnat flera fall där kvinnor blir helt galna och lever i en skev verklighetsuppfattning. Någon personlighetsstörning har hon psykopat narcissist med flera är min övertygelse

Jag har sett rätt färsk forskning som säger att i princip alla vårdnadstvister så finns det en personlighetsstörning i bptten. Runt 1-2% av befolkningen har någon personlighetsstörning, runt 1-2% av skilsmässor slutar i vårdnadstvist, det är alltså samma 1-2% det handlar om.

Så det där att det inte är ens fel att två bråkar, det stämmer oftast inte. Oftast är det endera föräldern som har en personlighetsstörning och den andre är relativt normal.

Klassiska störningen är Borderline personlighetsstörning och det är rätt vanligt med inslag av Narcissistisk personlighetsstörning. Narcissistisk personlighetsstörning i sig ger ofta inte upphov till vårdnadstvist eftersom den personen helt enkelt inte bryr sig så mycket om sina barn, ser rätt kallt på dom.

Sedan kan stroke, om det är det som ligger i botten i detta fallet, orsaka lite vad som helst men då är vi inne på ovanliga fall. Vilket detta mycket väl kan vara.
Citera
2019-09-07, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men det har inte framkommit att hon skulle vara svårt sjuk. Det verkar dock som att hon är alkoholiserad. Hon var gift med sina barns far många år och kanske borde han försökt hjälpa henne under tiden som de var gifta. Jag tror inte att hon blev alkoholist över en dag. Jag vet iofs inte hur hon blev behandlad av honom under deras äktenskap men hon menar själv att hon blev slagen av honom. Av domen som har publicerats i denna tråd kan man mellan raderna läsa att de var lika goda kålsupare när det gäller att festa och inte ta ansvar för barnen. Det verkar inte heller som att han spottat i glaset. Hur som helst, efter de att skilt sig och hon var körd, kunde han inte visa lite medkänsla? Hjälpa henne på något sätt för att hon skulle kunna träffa sina barn igen, istället för att söka kontaktförbud osv. Jag försöker inte på något sätt släta över det faktum att hon anstiftat mord på sina barns far- om hon har gjort det.

Hur lätt är det att hjälpa en missbrukare för att bli frisk? Nobellpriset för den som talar om hur man gör..
En nära anhörig är dessutom inte rätt person att hjälpa missbrukaren.
Sen om Karin var rasande för att mannen har kört dubbelt under flera års tid har jag full förståelse för. Likaså måste man kunna släppa om den andre verkligen inte vill. Men lögnerna som avslöjas sen efteråt kan vara svårare att smälta än själva otroheten.
Jag kan inte heller förstå älskarinnan MN. Inte heller hon har tänkt på barnen. Nu är hennes egen dotter dömd åtminstone delvis pga mammans dåliga omdöme.

En jävla soppa bara för att det kliade lite i underlivet..
Citera
2019-09-07, 15:49
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad du säger är att den tidigare stämplingen har noll relevans och att det är munväder från någon/några?

Det har haft noll relevans, fram till igår morse.
Det enda som gjorde att utredning drog igång på tiden det begav sig, var blotta faktumet kring hennes karriärhistorik ihop med en viss spårhistorik om att det barkat snett för henne i privatlivet.

Man har ändå haft återkommande bevakning på henne, och hon förekommer flitigt i spaningsregister och man har i regel god koll på vart hon hela tiden befinner sig trots att hon själv försöker vara försiktig.
Citera
2019-09-07, 15:51
Bannlyst
Finns det bild på kärringen.
Citera
2019-09-07, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det enda som gjorde att utredning drog igång på tiden det begav sig, var blotta faktumet kring hennes karriärhistorik ihop med en viss spårhistorik om att det barkat snett för henne i privatlivet.

Man har ändå haft återkommande bevakning på henne, och hon förekommer flitigt i spaningsregister och man har i regel god koll på vart hon hela tiden befinner sig trots att hon själv försöker vara försiktig.
Ok. Jag har inte en susning om hur spaningen varit på henne. Men det har uppenbarligen du? Menar du verkligen att man regelbundet hållit koll på hennes whereabouts? I flera år? Hur då?
Citera
2019-09-07, 15:53
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Vad har hon haft för umgänge?
Citera
2019-09-07, 15:53
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Vad är straffsatsen för stämpling till mord eller mordförsök.?

Skulle tippa 6-8år med hennes historik.
Citera
2019-09-07, 15:54
Medlem
Citat:
Skulle tippa 6-8år med hennes historik.
Stämpling till mord ger lika långa straff som mord. Nu är det mordförsök och kan bli mildare.
Citera
2019-09-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pestolera
Lite därför man blir nyfiken på när och hur hennes föräldrar dog.

Detta har jag också tänkt på. Hon liknar ju mer och mer J Möller. Inga spärrar och tror hon kan komma undan med vad som helst.
Citera
2019-09-07, 15:56
Medlem
Banananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Jag undrar alltså hur KL:s leverne såg ut om hon gått ner sig?
Hade hon kvar några välkammade överklassvänner eller hade alla övergett henne.

Undrar också över detta.

En tanke jag har efter att ha följt trådar i AB&K genom åren är att brott är att när brott begås i kretsar av typ övre medelklass brukar det vara knäpptyst från anhöriga och bekanta. De är inte inne och skvallrar i tråden om man säger så.

När det däremot gäller brott begångna i kretsar av ja... folk som angett att de gått livets hårda skola på Facebook, kan det tvärtom vara full aktivitet i tråden och till och med personer med direkt anknytning till brottet är inne och skriver.

Man skulle kunna tänka sig att denna tråd skulle falla inom den första kategorin. Men i det här fallet förekommer faktiskt vittnesmål från personer som verkar ha personliga erfarenheter om åtminstone KJ. Det skulle möjligen kunna säga något om i vilka kretsar hon rör sig i nu för tiden. Bara en tanke.
Citera
2019-09-07, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Stämpling till mord ger lika långa straff som mord. Nu är det mordförsök och kan bli mildare.
Anstiftan till försök till mord.
Det blir ett tag i fängelse i allafall om hon blir dömd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in