2019-09-07, 14:53
Medlem
Ohj!
Tydligen har hon försökt ha ihjäl honom tidigare...

Uppgifter: Toppjuristen utreddes för anstiftan redan 2015
Citera
2019-09-07, 14:54
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Bli inte förvånade om Karin släpps. Finns bara indicier som motiv men inget annat.
Det ska bli väldigt intressant att följa utredningen om Lilja/Lilja.
Advokatsamfundets beskrivning av advokaten är intressant - verkar inte vara så högt aktad där! Intressant också att följa spekulationerna om Domarens inblandning ....... visserligen har hon (haft?) en alkoholproblematik (precis som fd maken) men hon är intelligent och jag tror inte att man kommer hitta en koppling mellan henne och gärningsmannen - om hon inte vill det - eller är totalt oskyldig! Pressens spekulationer är lite osmakliga tycker jag! Men som sagt vi får se!
Var finns dem att läsa?
Citera
2019-09-07, 14:56
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
De har väl separerat för hyfsat länge sedan men hon kanske av strategiska skäl tar korttidskontrakt i tredjehand som hon inte kan skriva sig på för att framställa det som att hon har större behov av tidigare gemensam bostad.
Antingen på rent känslomässig grund, att hon tvistar för att hon kan, eller möjligtvis ekonomiskt motiv. Lägenheten kanske är mer värd än kostnaden för att lösa ut motparten, det verkar ju inte som att någon part skulle ha problem att lösa ut den andre, om hon dessutom har ärvt mycket pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Hon har inte avförts från bostaden inte märkligt med felaktigt då hon inte har lagligt stöd att stå skriven där.
Ok gällande bostaden och att hon fortfarande var skriven där men min huvudpoäng var - om hon hade kontaktförbud hur kommer det sig att hon greps på brottsplatsen?
Citera
2019-09-07, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Å andra sidan kanske det inte finns garantier om att hon inte skulle hamnat i LOB och bråk med polis om hon bara fått bo med barnen?

Nej nej. Jag menade inte alls att Henrik inte skulle ha tvistat om vårdnaden. Självklart. Jag pratade bara om lägenheten som är relativt obetydlig med tanke på att han lätt skulle ha kunnat köpa ngt annat istället.

Kan hända att Karin även då hade hittat på ngt annat att bråka om, men åtminstone skulle boendet inte varit föremål för tvisten.

Jag kan ha förståelse att en sjuk människa lägger så här mycket krut på att vinna tvisten. Men att en frisk människa också gör det - det är lite mer förvånande. Och jag hoppas ju för barnens skull att åtminstone pappan är frisk (i huvudet)..

Men nu skrev ju någon här att även han skulle ha (haft?) missbruksproblem.. :-(
Citera
2019-09-07, 14:58
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Ok gällande bostaden och att hon fortfarande var skriven där men min huvudpoäng var - om hon hade kontaktförbud hur kommer det sig att hon greps på brottsplatsen?

Märkligt men hon tror sig stå över lagen.

Hon utreddes redan 2015 för anstiftan till mord.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqGe3/uppgifter-toppjuristen-utreddes-for-anstiftan-redan-2015
Citera
2019-09-07, 15:00
Medlem
Krickedixans avatar
Jag är lite nyfiken på vad som egentligen hände denna KL
Hon hade familj och bra jobb och bodde på en fin adress i en stor våning.
Sedan hände något som fick henne att spåra ur.
Det blev bråk i en lägenhet på Karlsviksgatan där hon bet en kompis till HOL och hon verkar ha varit berusad eftersom polis tillkallades.
Står någonstans i tråden att de höll på att separera. Var det separationen som tog knäcken på henne och som gjorde att hon verkar ha tappat fotfästet och slutat jobba?
För hon verkar ju inte jobba idag?
Någon som vet?
Citera
2019-09-07, 15:01
Medlem
Hej alla!
Finns bild på karin någonstans i tråden? Vill gärna se hur ödlan ser ut??
Citera
2019-09-07, 15:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Märkligt men hon tror sig stå över lagen.

Hon utreddes redan 2015 för anstiftan till mord.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqGe3/uppgifter-toppjuristen-utreddes-for-anstiftan-redan-2015

HOL måste ha levt under stor press de senaste åren.
Citera
2019-09-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Ohj!
Tydligen har hon försökt ha ihjäl honom tidigare...

Uppgifter: Toppjuristen utreddes för anstiftan redan 2015

Vilken fasa: 4 månaders besöksförbud - och sen fortsätter livet som vanligt :-(

Jag skulle NOG ha flyttat frivilligt från lägenheten och tagit emot pengarna istället för att tvista om den saken med en människa som tycks vara totalt gränslös :-((
Citera
2019-09-07, 15:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nej nej. Jag menade inte alls att Henrik inte skulle ha tvistat om vårdnaden. Självklart. Jag pratade bara om lägenheten som är relativt obetydlig med tanke på att han lätt skulle ha kunnat köpa ngt annat istället.

Kan hända att Karin även då hade hittat på ngt annat att bråka om, men åtminstone skulle boendet inte varit föremål för tvisten.

Jag kan ha förståelse att en sjuk människa lägger så här mycket krut på att vinna tvisten. Men att en frisk människa också gör det - det är lite mer förvånande. Och jag hoppas ju för barnens skull att åtminstone pappan är frisk (i huvudet)..

Men nu skrev ju någon här att även han skulle ha (haft?) missbruksproblem.. :-(

Ja, de verkar bägge varit tillräckligt stadd vid kassa att kunna skaffa sig ett dugligt boende. Kanske tvisten hanterats lite skitigt av båda parter, av prestige, sårade känslor etc.
Citera
2019-09-07, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Märkligt att han har klarat av att jobba..

Och andra sidan var han ändå inte beredd att ge upp lgh. Trots dödshotet..
Citera
2019-09-07, 15:06
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Antagligen. Har bevittnat flera fall där kvinnor blir helt galna och lever i en skev verklighetsuppfattning. Någon personlighetsstörning har hon psykopat narcissist med flera är min övertygelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in