2019-09-07, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Droger i urin och blod syns inte så länge då man tar prov på en person för att drogerna metaboliseras i kroppen, dock inte i blod utanför kroppen. Alltså finns de kvar och det bör de ha funnit vid undersökning av blodet?
Hår kanske måste ha hårsäcken kvar om han endast tagit alkohol, droger vid mordtillfället? Vet inte om de fann hårsäckar i hårstråna?
Är det inte i själva strået man ser spår av ev substanser?
För analys på blod krävs väl mer än intorkade droppar? Bara funderar, är ingen expert i ämnet.
Citera
2019-09-07, 14:17
Medlem
Citat:
Vad menar du?
Vad spelar det för roll om det tar 3 dagar?
Jag försökte förklara för dig att det gäller när blodet är inne i kroppen och inte på marken!
Nu har de dessutom sagt att inga droger ( förutom nikotin ) hittades i blod/ urin/hår på GM!
Varför skulle alkohol och andra droger försvinna från ett prov efter 3 dagar, de gör ju en analys!

Vet du inte vad metabolism är?

Läs länken du själv länkade!

Det handlar om hur droger bryts ner i en kropp, genom metabolism.
Ja, halveringstiden gäller väl ämnen i kroppen(?).
Urin kan de väl inte ha testat?
Citera
2019-09-07, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
För analys på blod krävs väl mer än intorkade droppar? Bara funderar, är ingen expert i ämnet.
Det är ju det här jag menar. Polisen fick nåt hårstrå och det visar inte en brukare för en dag.

Det gör knappast heller lite blod på en brevlåda eller kniv heller om dom skickar på analys som tagit runt 3 dagar att få svar på när det krävs metabolism.
Citera
2019-09-07, 14:48
Medlem
Citat:
Har själv aldrig använt benzo men det och cannabis återkommer i vartenda sadistiskt/bestialiskt mord (inte 100% men ofta). Det kan mycket väl ta bort de spärrar som en annars har.
Precis, man måste ta bort spärrarna som man som normal människa vanligtvis har.

Järnspettsmannen brukade droger före sin vansinnesattack.

Breivik använde ockdå droger före attentatet, han provade olika substanser för att se vilken som fungerade bäst.
Citera
2019-09-07, 21:34
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ja, halveringstiden gäller väl ämnen i kroppen(?).
Urin kan de väl inte ha testat?
Det som fanns i blodet, är vad det är. Tror man kan se spår av etanol i blod, urin, men definitivt andra droger med. Försvinner ju inte bara
De kan se hur länge man tagit droger i hår och så... Men det pratades om att GM tog benzo för första gången. Då skrev jag att det borde ha setts, både blod o troligtvis hår med? Men första gången nog bara i hårsäckar?
Citera
2019-09-07, 21:37
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Det är ju det här jag menar. Polisen fick nåt hårstrå och det visar inte en brukare för en dag.

Det gör knappast heller lite blod på en brevlåda eller kniv heller om dom skickar på analys som tagit runt 3 dagar att få svar på när det krävs metabolism.
Det behövs väldigt lite blod för analys. Om du nu inte visste det?
Citera
2019-09-07, 21:44
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Beror på när man imtagit substansen? Hår växer och då ser man hur länge man intagit respektive slutat med droger. Jag tror nog de fann rejält åtminstone nog då de kunde framföra att GM ej hade droger i sitt system. Håret vet jag inte mer än att de fann nkotin.
Citera
2019-09-07, 21:48
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Nu var inte bara blodet på en brevlåda utan GM hade använt sin mössa att stoppa, ev torka av sig blodet, från sin skadade hand.
Citera
2019-09-07, 22:00
Medlem
Citat:
Det behövs väldigt lite blod för analys. Om du nu inte visste det?
Det visste jag inte.

Försöker bara få fram om det verkligen är möjligt att han kunnat bruka det en gång just på morddagen. Första gången i sitt liv.

Även om GM var psykiskt sjuk så krävs det någon form av substans för att slakta en 8 åring. Alla har någon form av spärr. Tydligen inte GM men vad är det som gör att han inte har några hämningar alls?
Citera
2019-09-07, 23:39
Medlem
Jordgubbsflickan dags och berätta lite mer nu...
Citera
2019-09-08, 00:47
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Det visste jag inte.

Försöker bara få fram om det verkligen är möjligt att han kunnat bruka det en gång just på morddagen. Första gången i sitt liv.

Även om GM var psykiskt sjuk så krävs det någon form av substans för att slakta en 8 åring. Alla har någon form av spärr. Tydligen inte GM men vad är det som gör att han inte har några hämningar alls?

Benzo o liknande vanliga substanser hade synts, men finns en uppbåd av droger som inte syns.
Sen finns det många därute som agerat utan hämningar, detta är ju inte ett unikt fall på det viset, men det unikra är att han inte åkt dit för något brottsligt alls efter detta, för då hade de hittat honom!
Citera
2019-09-08, 01:20
Bannlyst
Citat:

Även om GM var psykiskt sjuk så krävs det någon form av substans för att slakta en 8 åring. Alla har någon form av spärr.

Där har du helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in