2019-09-06, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag har inte skrivit om att GM är psykiskt sjuk! Finns ju personlighetsstörningar med som inte räknas som psykiska sjukdomar. Dessutom tillfälliga psykoser ( ex, alkohol eller drogutlöst)
Just det.
Med en personlighetsstörning som inte är en psykisk sjukdom kan en gå under radarn.
Jag vill fortf inte utesluta benzo eller andra droger med tanke på att håranalyser visar enbart missbruk/substanser som intagits regelbundet under en längre tid, har GM tagit något dagarna före mordet syns det inte (?).

En person som av oklar anledning befinner sig på platsen och har förmågan att mörda ett barn och en kvinna.
Det är vad vi söker..
varför han skulle ha motiv för detta är svårt att spåna mer i eftersom polisen måste ha gått igenom familjerna och den förbannade butiken väldigt noga, men vi kan ju alltid försöka.
Datanörd-spåret är intressant.
Vi vet inte om GM öht var intresserad av datorer dock.
Att GM inte är ”normal i huvudet” behöver vi inte *jiddra om. Men på vilket sätt?

GM är hyfsat ung, kanske tom tonåring.. tänker på orden:

Jiddra, butterfly, benzo..
kränkning, förlust, aggressivitet som måste få utlopp..
då har vi en värsting, en kille som skolkar och är småkriminell.

-Men det går inte ihop med datanörd-profilen.
Datanörden är mer introvert, passivt aggressiv men inte går han runt med en butterfly(?).
Citera
2019-09-06, 19:25
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Lite så är det, när jag framförde min åsikt (som är att jag inte tror att M var måltavla) så ogillas det av några andra skribenter som är övertygade om att M var måltavla för ett planerat mord.
I dagsläget är det bara GM som vet. Om en inte tror att anhöriga håller inne med sanningen, vilket jag har oerhört svårt att tro.
Men vi får tro olika.

Tror också att en anhörig medvetet eller omedvetet skyddat GM.
Inte sagt något om de som tror i tråden.
Det ärviktigt enligt mig att understryka tror, och inte skriva som att man är helt säkert som vissa gör, der var min invändning. Trådsanningar skapas då. Men det är min åsikt och jag menade inte förbjuda någon att tvärsäkert skriva att M var måltavlan.
Citera
2019-09-06, 19:27
Medlem
Citat:
Inte sagt något om de som tror i tråden.
Det ärviktigt enligt mig att understryka tror, och inte skriva som att man är helt säkert som vissa gör, der var min invändning. Trådsanningar skapas då. Men det är min åsikt och jag menade inte förbjuda någon att tvärsäkert skriva att M var måltavlan.
Ibland skriver vi lite i novellform nästan, men det är väldigt bra att alla får skriva sina tankar, även om man inte lägger till att man tror detta i varje inlägg.
Citera
2019-09-06, 20:04
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Ibland skriver vi lite i novellform nästan, men det är väldigt bra att alla får skriva sina tankar, även om man inte lägger till att man tror detta i varje inlägg.
Ja ok då, men blir ju påhoppad ibland fast man skriver tror, vad händer om jag skriver vet? Tråkigt om det bara är vissa förunnat här att skriva i novell form?

Jag har följt tråden ändå sen start, så har väl lite rätt att yttra mig om detta fall kan man tycka åtminstone?
Som jag tidigare skrivit, finns det fler fall i Sverige där GM uppenbart haft som enda motiv att döda någon, oftast vem som helst? 'Första bästa'" Varför anser vissa här att det behövs ett motiv i just detta fall? Så klumpigt som GM uppförde sig både före och efter morden tyder ju på att han bara hade otroligt tur att inte gripas.
Citera
2019-09-06, 20:47
Medlem
Tänk om M har hetsat GM under en längre tid och GM studerat och planerat när och var han kan konfrontera M.

Han har aldrig brukat några droger. Men på natten har han vart vaken ändå in på morgonen då har han brukat benzo, en rejäl dos och han har fått tag i en fattig usel butterfly.
Han blir aggressiv och triggad av benzodosen. Han har samlat på sig mod och all frustration svämmar över GM när han konfronterar M.

Det spårar ur, kanske sa M nåt extremt som fick GM att brutalt hugga M? Ni som brukat benzo vet hur omgivningen kan se ut. Frågan är hur GM reagerat med trippen ihop med ett bagage av kränkningar från M under lång tid.

Nu är alla spärrar borta och det kommer en A-L som skriker av panik när hon ser vad GM gör med M.
GM måste tysta A-L med. Det gör han till slut

Nu har allt gått rent åt helvete, inte alls som planerat och med droger som gör han helt förvirrad. Som i en mardröm styr han. Helt väck.

Det intressanta är att det syns inte på hårtestet för detta är första gången. Blod och urin syns i max 3 dagar.

Hur lång tid tog det innan analysen var klar? Låt säga det tog 4-5 dagar? FULLT MÖJLIGT SCENARIO.

Detektionstider för drogtester
Senast redigerad av Detkanvadu 2019-09-06 kl. 20:50.
Citera
2019-09-06, 21:16
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Tänk om M har hetsat GM under en längre tid och GM studerat och planerat när och var han kan konfrontera M.

Han har aldrig brukat några droger. Men på natten har han vart vaken ändå in på morgonen då har han brukat benzo, en rejäl dos och han har fått tag i en fattig usel butterfly.
Han blir aggressiv och triggad av benzodosen. Han har samlat på sig mod och all frustration svämmar över GM när han konfronterar M.

Det spårar ur, kanske sa M nåt extremt som fick GM att brutalt hugga M? Ni som brukat benzo vet hur omgivningen kan se ut. Frågan är hur GM reagerat med trippen ihop med ett bagage av kränkningar från M under lång tid.

Nu är alla spärrar borta och det kommer en A-L som skriker av panik när hon ser vad GM gör med M.

Nu har allt gått rent åt helvete, inte alls som planerat och med droger som gör han helt förvirrad. Som i en mardröm styr han. Helt väck.

Det intressanta är att det syns inte på hårtestet för detta är första gången. Blod och urin syns i max 3 dagar.

Hur lång tid tog det innan analysen var klar? Låt säga det tog 4-5 dagar? FULLT MÖJLIGT SCENARIO.

Droger i urin och blod syns inte så länge då man tar prov på en person för att drogerna metaboliseras i kroppen, dock inte i blod utanför kroppen. Alltså finns de kvar och det bör de ha funnit vid undersökning av blodet?
Hår kanske måste ha hårsäcken kvar om han endast tagit alkohol, droger vid mordtillfället? Vet inte om de fann hårsäckar i hårstråna?
Citera
2019-09-06, 21:30
Medlem
Citat:
Droger i urin och blod syns inte så länge då man tar prov på en person för att drogerna metaboliseras i kroppen, dock inte i blod utanför kroppen. Alltså finns de kvar och det bör de ha funnit vid undersökning av blodet?
Hår kanske måste ha hårsäcken kvar om han endast tagit alkohol, droger vid mordtillfället? Vet inte om de fann hårsäckar i hårstråna?
Det beror ju helt på när blodet skickades på analys.
Tog det längre än 3 dagar att få det testat så syns det inte på provet.
Dvs fullt möjligt att GM kan ha brukat benzo bara på morddagen.
Citera
2019-09-07, 00:49
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Det beror ju helt på när blodet skickades på analys.
Tog det längre än 3 dagar att få det testat så syns det inte på provet.
Dvs fullt möjligt att GM kan ha brukat benzo bara på morddagen.

Vad menar du?
Vad spelar det för roll om det tar 3 dagar?
Jag försökte förklara för dig att det gäller när blodet är inne i kroppen och inte på marken!
Nu har de dessutom sagt att inga droger ( förutom nikotin ) hittades i blod/ urin/hår på GM!
Varför skulle alkohol och andra droger försvinna från ett prov efter 3 dagar, de gör ju en analys!

Vet du inte vad metabolism är?

Läs länken du själv länkade!

Det handlar om hur droger bryts ner i en kropp, genom metabolism.
Senast redigerad av rubin22 2019-09-07 kl. 00:53.
Citera
2019-09-07, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Inga barn syntes cyklande där gm stod och uppehöll sig en tid innan morden. Jag har bott i området 50 meter från platsen där gm uppehöll sig en kort tid innan morden och kan det mycket bra. Där gm stod och där M kom upp från trappan ligger avskilt från den sedvanliga morgontrafiken med människor som ska till arbetsplatser och skolor. Jag har under detta året flera gånger cyklat igenom området exakt där gm stod och där morden skedde och varje gång oavsett tidpunkt under dagen dagen kunnat konstatera att lugnet vad gäller gående och cyklister består och aldrig sett en enda bil på Åsgatan detta året. Det är lätt att tro annat centralt beläget som det är.

Men du har en poäng. Om gm ville ta livet av någon där det inte fanns vittnen så hade han valt ut rätt plats. Det var i så fall bara att vänta på första bästa som kom upp från trappan och vek in 50 meter på Åsgatan. Men han tog livet av A-L också och där stämmer inte bilden av ett lustmord vem som helst och sen dra, speciellt inte om gm var helt okänd i stan.
Håller med, har också haft kontakt med detta område under många år. På sin höjd brukar det komma några hundägare och gå där, har aldrig sett en cykel vad jag kan minnas. Jag ser det som näst intill uteslutet att GM "hamnade" där 07.40 en tisdagsmorgon.
Citera
2019-09-07, 12:15
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Håller med, har också haft kontakt med detta område under många år. På sin höjd brukar det komma några hundägare och gå där, har aldrig sett en cykel vad jag kan minnas. Jag ser det som näst intill uteslutet att GM "hamnade" där 07.40 en tisdagsmorgon.
Bra överens där. Området där GM uppehöll sig innan morden är egentligen en gammal parkmiljö där flera sjukhusbyggnader legat. Så sent som in på 1980-talet hade fortfarande infektionsklinikens vårdavdelningarna på Kanberget. Jag tror att några av sjukhusbyggnaderna fick stå kvar, t ex den på bilden i länken nedan:
https://digitaltmuseum.se/021016922878/orig-text-kanberget-med-dess-bebyggelse-epidemisjukhuset-gamla-bb-psyket
Senast redigerad av MossTrums 2019-09-07 kl. 12:18.
Citera
2019-09-07, 14:00
Medlem
Citat:
Ja ok då, men blir ju påhoppad ibland fast man skriver tror, vad händer om jag skriver vet? Tråkigt om det bara är vissa förunnat här att skriva i novell form?

Jag har följt tråden ändå sen start, så har väl lite rätt att yttra mig om detta fall kan man tycka åtminstone?
Som jag tidigare skrivit, finns det fler fall i Sverige där GM uppenbart haft som enda motiv att döda någon, oftast vem som helst? 'Första bästa'" Varför anser vissa här att det behövs ett motiv i just detta fall? Så klumpigt som GM uppförde sig både före och efter morden tyder ju på att han bara hade otroligt tur att inte gripas.
Men men men.. jag har missat att du blev tillsagd på något vis.
Ingen vet ju vad som hänt så allt är ju spekulationer utom de fakta polisen gått ut med.
Jag skriver väldigt olika beroende på dagens teori och vilket humör jag är på, ibland fantasier om vad som kanske är sant och ibland ren fakta.
Iom att tråden saknar en sammanfattning (?!) av fallet blir det lite rörigt.
Jag själv kom in nyligen, har inte följt fallet under de första 14 åren. Blir mycket frågor om saker som diskuterats tidigare.

Vi behöver en sammanfattning över de fakta som finns och en över de teorier som finns.
Citera
2019-09-07, 14:13
Medlem
Citat:

Har själv aldrig använt benzo men det och cannabis återkommer i vartenda sadistiskt/bestialiskt mord (inte 100% men ofta). Det kan mycket väl ta bort de spärrar som en annars har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in