2019-09-06, 22:51
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ja, det jag inte får ihop är hur dom kan tåla alla hårfärgningar som faktist är jättestarka och allergiframkallande.
Jag känner själv på lukten hur starka dom faktist är men det verkar inte påverka dom något alls.
Visst är det kul att färga håret men är det bra att göra det så ofta? Är det nyttigt?

Jag kan förklara så att du får ihop det. Hon ljuger om att de är allergiska och överkänsliga mot allt. Annars skulle de aldrig tåla all hårfärg, precis som du skriver.
Citera
2019-09-06, 23:09
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Jag kan förklara så att du får ihop det. Hon ljuger om att de är allergiska och överkänsliga mot allt. Annars skulle de aldrig tåla all hårfärg, precis som du skriver.

Men hallå! Vi har inga hjärnceller sa Oliver nyss.
Han blir såååå irriterad på personer här.
Hårfärg är något dom tål och inte alls är allergiska mot.
Som sagt igen
Den här tråden är inte nyttig för Jewels och Oliver.
Citera
2019-09-06, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paulabraun
Följt familjen ett tag nu börjar bli riktigt trött på dom. Nu påstår Oliver att både han och mamman är allergiska mot utsläppen i orten där dom bor. Vilka diagnoser, sjukdommar och allergier har dom inte just nu?

Salmonella. Men vänta till nästa video, nu när de läser det här så kommer de googla symptom och ha det också.
Citera
2019-09-07, 07:48
Medlem
Tror mamman lider av Münchhausen by proxy syndrom 😳😳
Citera
2019-09-07, 10:56
Medlem
Din argumentation är så vansinnigt haltande. Ungefär som att säga "Hallå, om nån har jordnötsallergi, hur kan den då äta andra livsmedel???? HALLÅ DET FINNS INTE JORDNÖTSALLERGI FÖR JAG SÅG ATT PERSONEN ÅT ETT PÄRON FÖRUT, ELLER EN HASSELNÖT hallå!!!".

Dom har väl dock sagt att dom får ont i hårbotten av hårfärg osv, och i andra hårfärgningsvideor dom gjort förut har dom ju tydligt visat att dom tycker det är jobbigt att den luktar mycket.

Saker som skiljer hårfärg och exempelvis "industrilukt" är bland annat följande:

1) Hårfärg luktar under en kort tid.
2) Hårfärg sker under kontrollerade former.
3) Hårfärg är nånting personen själv kan bestämma över/låta bli.
4) Innehållet i hårfärg och "industrier" är med största sannolikhet olika.
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Men hallå! Vi har inga hjärnceller sa Oliver nyss.
Han blir såååå irriterad på personer här.
Hårfärg är något dom tål och inte alls är allergiska mot.
Som sagt igen
Den här tråden är inte nyttig för Jewels och Oliver.
Citera
2019-09-07, 11:00
Medlem
Tror inte Olivers läsning behöver varken bekräfta eller dementera vem som skrivit det. Om du har sett tidigare videor där dom fått brev av tittare så läser Oliver på liknande sätt. Tror det bara är hans sätt att högläsa på. På vilket sätt är det som står 0.56 ett "bevis", om jag får fråga? Jag varken säger emot dig eller håller med dig, jag undrar bara vad du baserar dina slutsatser på.
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Den senaste videon där Oliver läser upp ett manus i början är ju en helt ny nivå av galenskap. Det är utan rimligt tvivel Jewels som har skrivit eller varit med och bestämt vad som ska stå i manuset. Oliver hade inte ens repeterat det innan vilket man märker tydligt när han läser. Hade han skrivit det själv hade han inte stammat fram orden så mycket som han gör. Att det står "NU TILL ALLA ER PÅ FLASHBACK SOM SÄGER "DET ÄR JU JEWELS SOM SÄGER VAD HAN SKA SKRIVA" NI HAR FEL!!!!!!!" mitt på videon vid 0:56 bevisar ju att det är Jewels som bestämmer vad som ska sägas. Hur jävla korkad kan man vara? Endast en narcissist kan vara så dum och tro att den lyckas lura något. Hur som helst, VAR ÄR SOC?
Citera
2019-09-07, 12:24
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urvf
Tror inte Olivers läsning behöver varken bekräfta eller dementera vem som skrivit det. Om du har sett tidigare videor där dom fått brev av tittare så läser Oliver på liknande sätt. Tror det bara är hans sätt att högläsa på. På vilket sätt är det som står 0.56 ett "bevis", om jag får fråga? Jag varken säger emot dig eller håller med dig, jag undrar bara vad du baserar dina slutsatser på.

Varför blir du så känslomässigt engagerad att försvara dem? Kan du förklara det för jag har svårt att förstå dig. Hur som helst så läser Oliver inte alls så där. Har man skrivit en text själv så stammar man inte fram orden så där. Om det inte fanns någon sanning bakom det att Jewels är den skriver manus så hade Jewels aldrig blivit så defensiv och skrivit så där i caps. Det är precis samma beteende som du har ibland här i tråden. Ni själva kanske tror att ni lyckas lura någon. Men det är så uppenbart vad som är sant och alla med lite innanför skallen skrattar bara åt hur patetiska ni är.
Citera
2019-09-07, 13:40
Medlem
Acevixens avatar
Citat:
Din argumentation är så vansinnigt haltande. Ungefär som att säga "Hallå, om nån har jordnötsallergi, hur kan den då äta andra livsmedel???? HALLÅ DET FINNS INTE JORDNÖTSALLERGI FÖR JAG SÅG ATT PERSONEN ÅT ETT PÄRON FÖRUT, ELLER EN HASSELNÖT hallå!!!".

Dom har väl dock sagt att dom får ont i hårbotten av hårfärg osv, och i andra hårfärgningsvideor dom gjort förut har dom ju tydligt visat att dom tycker det är jobbigt att den luktar mycket.

Saker som skiljer hårfärg och exempelvis "industrilukt" är bland annat följande:

Men hur tänker du nu? Dem klagar på allt men hårfärg går utmärkt. Blekningsmedel luktar extremt mycket och starkt och inner allergiframkallande ångor. Kan både påverka huden, andning och ögon osv. Lite intressant också hur dem tigger pengar hela tiden men köper massa hårfärger hela tiden. En hårfärg kostar väl 70-100kr? Det är rätt mycket pengar för nån som ej tjänar pengar. Varför spendera pengar på något som gör dem allergisk när dem kan spara för o ”komma ifrån sina problem”
Citera
2019-09-07, 14:34
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Kanske skulle dom satsa på att spara ihop till en luftrenare till lägenheten?
Från 3 till 4000 får dom en bra.
Då mår dom iaf bra inomhus.

Vi tar detta med hårfärgen igen då..

Forskare kommit fram till att..
Höga halter av kemikalier tränger in i kroppen vid en vanlig hårfärgning. Det visar ett test som Kalla faktas reporter utfört på sig själv med hjälp av forskare i Lund.
Efter att ha färgat håret hos en frisör samlade reportern urinprov under två dygn som sedan skickades till Skånes Universitetssjukhus Lund för analys. Det kraftfulla utslaget förvånade forskarna:

(Tänk då på att frisörenas hårfärgning medel oftast är bättre och mindre skadliga än dom man köper)

– Det är fruktansvärt höga halter som kommer ut i urinen. Jag tror knappt att jag någonsin under mina 20 år som analytisk kemist sett sådana här halter, säger Bo Jönsson, professor i kemi.

En ny tysk studie visar också att höga halter av kemikalierna i hårfärg tränger in i hårbotten och sprids i kroppen. I den tyska studien, utförd av Thomas Schettgen med flera vid den medicinska fakulteten på universitet i Aachen, mättes halterna av ämnet 2,5 TDA i urinen 48 timmar efter hårfärgning.

-Studien visar att det är den som färgar håret som får i sig de högsta halterna, inte frisören, säger Bo Jönsson.

Kan ge kraftiga allergier

2,5 TDA är ett starkt allergiframkallande ämne som är vanligt i mörka hårfärger. Vad det kan göra inne i kroppen vet man inte riktigt. Men dess molekyl är väldigt lik det förbjudna cancerframkallande ämnet 2,4 TDA

– Vi vet väldigt lite om 2,5 TDA och det är oroande när man hittar sådana här halter. säger Bo Jönsson, professor i kemi i Lund.

Danmark striktare

I Danmark avråds gravida från att färga håret, men i Sverige finns inga motsvarande rekommendationer:

-Vi tycker inte att det finns någon anledning till det. Vi förutsätter att företagen har gjort sin uppgift och ska varna för produkterna om det finns risker, säger Monica Tammela, enhetschef på Läkemedelsverket.

Avråder gravida

Professor Bo Jönsson säger i Kalla fakta att samma rekommendationer borde gälla i Sverige.

– Att färga håret när man är gravid skulle jag starkt avråda ifrån. 2,5 TDA är en så kallad aromatiska amin vilket är en kemisk grupp som har många kända cancerframkallande ämnen. Jag tycker att det finns all anledning att vara försiktig.

Reportaget i Kalla fakta är gjort av reportrarna Carolina Jemsby och Katarina Johansson, aktuell med boken Badskumt om kemikalierna i kosmetika och hygienprodukter, samt fotograf och redigerare Daniel Gökinan.
https://www.tv4.se/kalla-fakta/artik...bf725194009dc6
Citera
2019-09-07, 15:08
Medlem
Tror de har två luftrenare, nästan säker på en men antagligen två. Pappan donerade väl pengar för att köpa en luftrenare.
Citera
2019-09-07, 15:13
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Tror de har två luftrenare, nästan säker på en men antagligen två. Pappan donerade väl pengar för att köpa en luftrenare.

Du skriver så jävla konstigt. Du tror en massa saker som sedan blir sanningar i ditt huvud. Hur vet du att pengarna användes till det? Konstigt inlägg utan substans och utan bevis. Vad vill du åstadkomma?
Citera
2019-09-07, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acevixen
Men hur tänker du nu? Dem klagar på allt men hårfärg går utmärkt. Blekningsmedel luktar extremt mycket och starkt och inner allergiframkallande ångor. Kan både påverka huden, andning och ögon osv. Lite intressant också hur dem tigger pengar hela tiden men köper massa hårfärger hela tiden. En hårfärg kostar väl 70-100kr? Det är rätt mycket pengar för nån som ej tjänar pengar. Varför spendera pengar på något som gör dem allergisk när dem kan spara för o ”komma ifrån sina problem”

1, Hårfärg luktar väl kanske en till två timmar, alltså en begränsad period. Min syster som är allergisk mot katter kan vara hemma hos mig för middagar och andra firanden, men skulle aldrig kunna ha en katt hemma hos sig, förstår du skillnaden? Jag kan ha ont och lida mig genom det under en begränsad tid, för att jag vet att det blir bättre, men att veta att jag skulle ha ont resten av mitt liv skulle knäcka mig.
2, Hur vet du att det lagt pengar på hårfärg nu? Jag har inte så mycket pengar just nu, men dricker sprit varje fredag, trots att jag inte lägger en krona av min ansträngda budget på sprit, eftersom jag redan hade ett stort lager jag tömmer. Finns alltså flera sätt att få tag på saker än att köpa.

Och nej, de kan inte spara sig ifrån sina bekymmer, finns inte ens chans i helvetet att den där familjen kan göra något på egen hand för att få en acceptabel nivå på ekonomi. Tror inte ens, även om Jewels skaffar ett ganska välbetalt jobb, att det skulle påverka deras ekonomi det minsta, vad jag förstått har KFM en pågående utmätning på henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in