2020-02-19, 17:06
Medlem
Jag måste säga att jag gillar Jewels vissa gånger. Nu i senaste videon till exempel, bara att göra en sådan grej att videon blir 10 minuter +. Och kommentaren om pappan, "steppa upp i såna fall".

Hon vet att folk kommer hänga upp sig på det, men hon bryr sig inte.

Me like that.
Citera
2020-02-19, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Det vi pratar om angående polisen är att de troligen följt med som handräckning, eftersom soc hade en misstanke om att antingen Jewels eller Issy skulle obstruera och med sparkar/slag/motstånd vägra låta Issy följa med socialtjänsten trots ett av rätten fastställt LVU-beslut. Då kan poliserna som medföljer behöva att fysiska ta med barnet till bilen/hålla fast en skrikande aggressiv förälder/ta loss barnets händer om det håller sig fast i en dörrkarm eller försöker springa iväg eller dylikt. Detta händer först efter en lång stund av samtal, försök till övertalning och förklarande om att rättens beslut står fast och att barnet skall med i bilen därifrån idag oavsett vad. Det kan mycket väl vara detta "våld" som Jewels menar att Issy fått blåmärken av. Blåmärken kan man såklart få om man sparkas när polis försöker ta med en till bilen och de behöver hålla fast ens vilt sparkande ben till exempel.

Verkar finnas två spår när det kommer till ämnet polisen.

Jag började prata om polisen, och att polisen har gjort en orosanmälan. Jag undrade när/var/hur som polisen haft kontakt med familjen. Efter det började andra surra om polisen varit med eller inte. Som sagt så finns det ingen polis som gör en orosanmälan till soc för saker som framkommer vid ett verkställande av ett LVU-beslut, varför skulle man göra en sådan orosanmälan? För övrigt har det väl inte sagts varken här i tråden eller utav de inblandade att polisen var med. Det kanske den var, det kanske den till och med alltid är när ett LVU-beslut ska verkställas. Men det jag var nyfiken på var som sagt om någon visste hur polisen blivit uppmärksammade på familjen, och det var inte när LVU-beslutet skulle verkställas.
Citera
2020-02-19, 17:41
Medlem
esetts avatar
Men va Jewels ska ljuga hela jäkla tiden. Påstå att domar som vi redan läst bara är rykten.

Jewels video:Mitt svar på all drama kring mig och oliver 2020-02-19
https://www.youtube.com/watch?v=N4GyFdwJJEM
Citera
2020-02-19, 17:42
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag måste säga att jag gillar Jewels vissa gånger. Nu i senaste videon till exempel, bara att göra en sådan grej att videon blir 10 minuter +. Och kommentaren om pappan, "steppa upp i såna fall".

Hon vet att folk kommer hänga upp sig på det, men hon bryr sig inte.

Me like that.

Vi vet att du gillar Jewels. Vi andra ser ett mönster hos Jewels som skriker psykopat, men du kan inte se det verkar det som. Det är väl en intelligensfråga så det är ju inte ditt fel egentligen. Men snälla, Jewels har absolut noll empati och hon har förstört liv. Ändå sitter du och snackar om hur bra du tycker att hon är och kommer med efterblivna teorier om hur hon kanske, trots alla bevis, inte har gjort fel. Det enda jag inte förstår är... hur orkar du?
Citera
2020-02-19, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Men va Jewels ska ljuga hela jäkla tiden. Påstå att domar som vi redan läst bara är rykten.

Det är så himla konstigt bara, hon gjorde samma sak i rättens LVU-prövning. I domen är hela hennes utsaga bara rena lögner om att hon bett om hjälp och soc har vägrat hjälpa, att Oliver varit i skolan fastän skolan meddelat att hon inte har en enda dags närvaro under höstterminen, etc. Alltså rena fakta som är hur lätta som helst att slå hål på - det går liksom inte att hävda att Oliver börjat gå i skolan när skolan meddelar att ungdomen ifråga bokstavligen inte haft närvaro en enda dag under hösten. Detta är liksom myndigheter hon ljuger om, myndigheter som utifrån lagen journalför noga på vilka insatser som gjorts eller försökt göras, kontaktförsök, skolnärvaro, hurvida familjen öppnat vid hembesök, etc etc.
Citera
2020-02-19, 17:54
Medlem
Citat:

Nu drar hon upp pappan igen. Det vet väl vi här i tråden att han knappast kan beskyllas för att vara passiv eller ointresserad. Om hon vill att han ska "dra sitt lass" kan hon väl ge honom fullmakt om saker rörande Oliver alternativt ge honom delad vårdnad på pappret så han kan vara med och driva på för Olivers bästa.

"Jamen om han anser att jag är en så dålig mamma, jamen steppa in då och hjälp till" - ja det har han väl försökt göra i flera flera år nu, men utan fullmakt eller delad vårdnad så har han absolut NOLL möjlighet att "steppa in" på något sätt överhuvudtaget, han får inte ens ta emot information om barnet, för så ser våra sekretesslagar ut.

"En femtonåring har blivit attackerad" - av vem? Eftersom hon inte går in på det utgår jag ifrån att "attacken" som avses är polisens handräckning (som jag skrev tidigare idag).

Synd förresten att Oliver hamnat på ett HVB-hem. Är lättad över att han blivit omhändertagen, men synd att han inte hamnade i ett familjehem hos en familj eller en ensamstående vuxen istället för ett HVB-hem.
Senast redigerad av Malin.Nilsson 2020-02-19 kl. 18:00.
Citera
2020-02-19, 18:13
Medlem
Vill förresten påminna övriga i tråden som tog sig tiden att göra orosanmälan till socialtjänsten om att vara lite stolta ändå över att ni tog er tiden och att det till slut gjorde skillnad för barnet ifråga. Även om omhändertagandet borde skett flera år tidigare så står det klart utifrån domen att det togs i beaktande att sex orosanmälningar inkommit från allmänheten (dvs som inte var från skola/myndigheter) och att dessa var bidragande när beslut togs kring att inleda ännu en utredning avseende barnets situation. Nu kan Oliver få en chans att upprätthålla ett vardagsliv med skolgång, dygnsrytm med läggningstider, aktiviteter och kamrater de sista tre åren av sitt liv som minderårig. Även om det är för sent att reparera skadorna hon åsamkats under 15 år av dysfunktionalitet i vardagen har han ändå en förbättrad prognos nu när han kommer få erfarenhet av vardagsrutiner, vuxna som begränsar tex sociala medier eller annat som kan vara destruktivt ur vissa hänseenden, och ett liv där han inte behöver ta ansvar för en förälders mående, familjens ekonomi och att "vara den vuxna" i hushållet när föräldern bryter ihop av inbillade allergier och skov av sammanbrott.
Citera
2020-02-19, 18:22
Medlem
esetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Nu drar hon upp pappan igen. Det vet väl vi här i tråden att han knappast kan beskyllas för att vara passiv eller ointresserad. Om hon vill att han ska "dra sitt lass" kan hon väl ge honom fullmakt om saker rörande Oliver alternativt ge honom delad vårdnad på pappret så han kan vara med och driva på för Olivers bästa.

"Jamen om han anser att jag är en så dålig mamma, jamen steppa in då och hjälp till" - ja det har han väl försökt göra i flera flera år nu, men utan fullmakt eller delad vårdnad så har han absolut NOLL möjlighet att "steppa in" på något sätt överhuvudtaget, han får inte ens ta emot information om barnet, för så ser våra sekretesslagar ut.

"En femtonåring har blivit attackerad" - av vem? Eftersom hon inte går in på det utgår jag ifrån att "attacken" som avses är polisens handräckning (som jag skrev tidigare idag).

Synd förresten att Oliver hamnat på ett HVB-hem. Är lättad över att han blivit omhändertagen, men synd att han inte hamnade i ett familjehem hos en familj eller en ensamstående vuxen istället för ett HVB-hem.

Jewels måste leva i en oroväckande bubbla som hon inte kan ta sig ut ifrån. Att hela tiden skylla på sin ex-man. Inte se sin brister fast dem är så uppenbara för alla utom för henne själv.

Den senaste videon spär bara på ännu mer av vad vi redan vet av henne, och därmed gör henne till en ännu större förrvirad psykist sjuk människa.

Hon påstår även i videon till skillnad av vad som framgår av domen att Oliver skulle må jättedåligt på HVB-hemmet, fast det vittnas att det är tvärtom, och skolan fungerar bra nu.
Citera
2020-02-19, 18:40
Medlem
Imsdal93s avatar
Tack Malin, har saknat dina upplysande ord här i tråden.

And I'll write this in English so Dad can understand as well.
Jewels said that there is something called "email", and by that she indicated that the two of you hadn't had any kind of conversation due to all of this, what so ever.
You should upload some of the conversation the two of you had, so she can't get away with that lie.
Citera
2020-02-19, 18:57
Medlem
Paulabrauns avatar
Haggan skulle tydligen plocka bort senaste videon så passade på att ladda ner den. HA-HA där fick du kärring.
Citera
2020-02-19, 19:02
Medlem
Offentliga handlingar finns ju: domen mot morsan, LVU-beslut osv.

Hon är en psykopat och ljuger och förstör för sitt eget barn. De som gillar den typen av människa har nog inte alla indianer i kanoten.
"Modifierad fakta" = offentliga dokument?

Hon är en rättshaverist och psykopat. Den typen som inte ska ha hand om barn. Vi pratar alltså om kvinnan som snattade läsk och godis för 1000 kr (tillsammans med dottern) för ett par år sedan. Vad ska pappan göra? Återigen försöker mamman vända skulden mot pappan, man ser att hon blir varm i själen när hon lite himlande vänder fokus till pappan (som bor på andra sidan jordklotet, försökt hjälpa till men blivit avvisad, som inte vill att dottern ska exponeras på sociala medier).

Snacka om värdelös människa mamman är, och morfar verkar ju vara lika värdelös. Jävla parasiter alltså. Finns en anledning till varför de varit JV tidigare. Lågt IQ och WT.
Senast redigerad av Pezten 2020-02-19 kl. 19:07.
Citera
2020-02-19, 19:21
Medlem
storfittans avatar
Citat:
Jewels måste leva i en oroväckande bubbla som hon inte kan ta sig ut ifrån. Att hela tiden skylla på sin ex-man. Inte se sin brister fast dem är så uppenbara för alla utom för henne själv.

Den senaste videon spär bara på ännu mer av vad vi redan vet av henne, och därmed gör henne till en ännu större förrvirad psykist sjuk människa.

Hon påstår även i videon till skillnad av vad som framgår av domen att Oliver skulle må jättedåligt på HVB-hemmet, fast det vittnas att det är tvärtom, och skolan fungerar bra nu.

Tack Malin för riktigt bra ord!!
Att sitta o förneka sin oskuld i allt är faktiskt sjukt... Hon kan ju inte ta att det är på grund av henne detta har hänt!! Hade människan fungerat som en riktig förälder så hade hon haft Oliver hemma. Bara detta att flytta runt som de gjort... Ungen får ju INGEN möjlighet att rota sig någonstans!! Att ha en fast punkt är något som varje människa behöver. Att hela tiden slita upp och flytta med ett barn är förbannat jävla upprörande!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in