2019-09-07, 11:10
Medlem
Ola Salomonsson och Slobodan Jovicic är delägare i samma adv.firma. Slobodan var den som försvarade ASAP Rocky.
Citera
2019-09-07, 11:13
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tycker gott att KL kan få försvara sig själv, jurist som hon är.

Det får hon inte eftersom hon sitter inlåst...
Citera
2019-09-07, 11:13
Medlem
Citat:
Ja, den som tar på sig att försvara henne lär ju ses som en förrädare mot sina egna kollegor i skrået.

Tror jag inte. Givetvis tycker alla vettiga advokater att ALLA har rätt till ett försvar. Sedan är det ju så om jag förstått det rätt att kvinnan nekar - Och en advokat skall ju tillvarata sin klients intresse och följa dennes linje. Så Ola Salomonsson som fått detta fallet försvarar ju bara en oskyldig människa, i sin värld...

Däremot var jag faktiskt förvånad att dom tog en advokat från Stockholm i detta fallet...
Citera
2019-09-07, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det är nååågooot väääldiiiigt sjuuukt med allmänmedia i ankdammen.

Här är det hemligt vem som är den skjutne advokaten - man måzztte således läsa
USA tidningar för att hitta sannningen - åthelvete med ankdammsmedia - lägg ner dem
ta bort allt jävla presstöd - sluta annonsera.

"The Swedish Bar Association has confirmed the victim is Henrik Olsson Lilja, CBS News reported.
Mr Lilja is reported to be in a serious but stable condition and one suspect has been arrested."

https://www.nytimes.com/2019/07/05/arts/music/asap-rocky-sweden-assault-charge.html

https://www.bbc.com/news/world-europe-49616941

Eftersom Nytimes är paywall länkar jag google

https://cse.google.com/cse?cx=partner-pub-2698861478625135:3033704849&ie=UTF-8&q=herik%20olsson%20lilja

Har det förresten kommit ut på advokatbyråns website att HOL är sjukskriven på obestämd tid?
Det handlar ju att om man outar advokaten outar man i princip kvinnan, hon är ännu inte åtalad.
Citera
2019-09-07, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Det får hon inte eftersom hon sitter inlåst...
Hon får försvara sig själv, men vore en idiot om hon valde att göra det.
Citera
2019-09-07, 11:15
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och en torso-bild, som jag förmodar är på hennes, efter LOB:en och bråket med polisen vid gripandet, förmodar jag. "Foto: privat", heter den bilden.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/gripna-juristen-slog-en-polis-vet-vad-jag-gjort/
Nu är det mycket knepigt att döma en person efter en bild på dess armar men faktum är, att tittar man på armar, händer, fingrar och naglar så kan man ibland läsa ut mer av en persons leverne än att se ett ansikte. Detta grundar jag på egna erfarenheter av människor i min omgivning i den åldern. Det jag ser på bilden är en sliten och trasig människa i 62 års åldern som umgås med fel människor och råkar i trubbel konstant (Blåmärken). Jag har en kvinnlig bekant i nästan samma ålder som KL med grava alkoholproblem sedan många år, så hur en sån här människa fungerar eller snarare inte fungerar framförallt mot ex och barn det vet jag mkt väl. Tyvärr så hamnar denna typ av människor lätt i klammeri med rättvisan, framför allt om dom har en bra utbildning som har med rättsväsendet att göra.

Tragiskt 50 år gammal råkat ut för en allvarlig hjärnblödning, då ska man absolut inte inmundiga starka drycker som i sig förstör hjärnan ännu mer, oavsett om hon är skyldig eller oskyldig till brott i detta fall så hoppas jag att hon får vård och omsorg inbakat i sitt eventuella straff. Ingen människa föds ond, människor blir onda på grund av yttre påverkan i livet.
Citera
2019-09-07, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Bara för Olsson Liljas målsägarbiträde att hävda Jäv så blir han utbytt..

Advokatjäv är helt annat än vanligt jäv...Korkat av denne O S att ens ta det, brist på omdöme skulle jag vilja säga

Varför skulle det vara jäv??
Citera
2019-09-07, 11:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag tycker gott att KL kan få försvara sig själv, jurist som hon är.

Alla har rätt till ett försvarDet är inte lätt att vara saklig i egen sak. Det finns åtskilliga fall där det gått åt pipan där en jurist representerar sig själv i diverse tvister.
Med ditt synsätt har inte vårdpersonal rätt till vård heller? Eller en psykolog kanske är immun mot psykisk sjukdom?

Det kan ju förvisso också vara så att hon är i denna situation om hon blivit besatt av sitt tvistande och skött det själv (eller tack vare detta). Om de separerat 2013 är det ju ganska lång tid, även för en infekterad tvist.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-09-07 kl. 11:24.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon får försvara sig själv, men vore en idiot om hon valde att göra det.

Hon blir så illa tvungen om ingen advokat tar uppdraget om de bestämmer sig för göra ett statement att det är fan inte OK att försöka döda en advokat m.a.o. deras kollega.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det är nååågooot väääldiiiigt sjuuukt med allmänmedia i ankdammen.

Här är det hemligt vem som är den skjutne advokaten - man måzztte således läsa
USA tidningar för att hitta sannningen - åthelvete med ankdammsmedia - lägg ner dem
ta bort allt jävla presstöd - sluta annonsera.

"The Swedish Bar Association has confirmed the victim is Henrik Olsson Lilja, CBS News reported.
Mr Lilja is reported to be in a serious but stable condition and one suspect has been arrested."

https://www.nytimes.com/2019/07/05/arts/music/asap-rocky-sweden-assault-charge.html

https://www.bbc.com/news/world-europe-49616941

Eftersom Nytimes är paywall länkar jag google

https://cse.google.com/cse?cx=partner-pub-2698861478625135:3033704849&ie=UTF-8&q=herik%20olsson%20lilja

Har det förresten kommit ut på advokatbyråns website att HOL är sjukskriven på obestämd tid?
Varje tidning har sina egna pressetiska regler.
Citera
2019-09-07, 11:19
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Tror jag inte. Givetvis tycker alla vettiga advokater att ALLA har rätt till ett försvar. Sedan är det ju så om jag förstått det rätt att kvinnan nekar - Och en advokat skall ju tillvarata sin klients intresse och följa dennes linje. Så Ola Salomonsson som fått detta fallet försvarar ju bara en oskyldig människa, i sin värld...

Däremot var jag faktiskt förvånad att dom tog en advokat från Stockholm i detta fallet...

Jag också eftersom hon nästan på personlig basis måste känna alla adv i Stockholm....
Citera
2019-09-07, 11:19
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Gunnar Falk har avböjt att vara kvinnans advokat. Alla känner varandra i det skrået. Blir spännande detta.

Det är nog inte lätt att vara hennes advokat då hon är kunnig i rättsväsendet och har fullkoll. Sedan är hon ju med säkerhet en psykopat och vill köra sitt race. Vill säkert bestämma och köra över allt och alla.
Hon blir nog inte lätt att jobba med.
Jag förstår honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in