2019-09-07, 10:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Japp! Vårdnadstvist tro?

Ja, det var min första tanke när jag läste artikeln.
När separerade de? Tvisten har pågått i flera år stod det.
Citera
2019-09-07, 10:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
https://www.expressen.se/nyheter/krim/kvinnan-forlorade-tvist-bara-dagar-innan-dadet/
Här är nog motivet

Märkligt att media inte kan kläcka ur sig vad rättegången rör sig om.

1. Pengar?

2. Boenderätt Norr Mälarstrand?

3. Vårdnad?

Gissar 2 o 3 eftersom media uppenbarligen inte vill att "frun" skall kunna identifieras.

Vore det bara pengar hade nog (allmän)media skrivit detta - Karin har tydligen gott om pengar
själv - om hon inte förstört dem - skilsmässopengarna borde dessutom vara reglerade
Citera
2019-09-07, 10:05
Medlem
Är det vanligt att jurister umgås och anlitar kriminella?
Citera
2019-09-07, 10:06
Medlem
Gunnar Falk har avböjt att vara kvinnans advokat. Alla känner varandra i det skrået. Blir spännande detta.
Citera
2019-09-07, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Endast alkoholism kan ju omöjligen vara orsaken till hennes agerande. Det måste finnas någon sorts psykisk sjukdom också. Mycket sorgligt att man inte ha kunnat tvångsvårda henne. Nu kanske barnen misstar sin pappa pga mammans psykiska ohälsa.

Det finns mängder med kvinnor som misshandlats, och därefter hotas och trakasseras av sina ex-män efter separation. Inte f-n "tvångsvårdar" man dessa "psykiskt sjuka" män. Samhället vaknar inte förrän det händer något allvarligt, som i det här fallet. Det finns alltför många exempel på att Polisen inte gjort någonting alls trots upprepade anmälningar.

Här rör det sig dessutom om en överklasskvinna med ordnat boende som inte ligger samhället till last i övrigt. Förmodligen har hon väl knappast sökt vård själv heller. Så länge som det inte rör sig om ren terrorism så finns inga funktioner i samhället som kan förhindra den här typen av våldsdåd. Om det är så vi vill ha det vet jag inte. Men det är så det är.
Citera
2019-09-07, 10:07
Medlem
Om hon är anstiftare så får hon svårlösta problem

Hon bör rimligen betala för utfört uppdrag, men hur.

Har hon inte betalat i förskott måste hon ju göra det efteråt. Hittas pengar vid husrannsakan så blir det frågor. Värre ändå är dock att pengarna ska överlämnas till gärningsmannen. Gör hon det själv åker båda dit eftersom hon sannolikt kommer att bli föremål för spaning.

Överhuvudtaget så finner jag problem, för till och med om hon deponerat pengar innan hos en vän så begår denne ju medhjälp till mord om han överlämnar pengarna till gärningsmannen.

Men det kanske finns utvägar?
Citera
2019-09-07, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Ja nu e alla inne på denna kvinnan. Men killen va ju helt värdelös om asaps advokat. Han va väl bara intresserad och skicka faktura så han har som penn8nggirig byggt upp fiendeskap mot en mängd människor som han skulle försvara men han har bara skickat faktura och folk har blivit fällda pga att de saknat försvar. Så fiender har han ju en mängd av.

Han har väl tyckt det livet e coolt med att skicka fakturori lagens namn. Asapsynade honom iom att han inte ens kunde engelska. Hur fan kan man ta ett sånt fall utan att kunna engelska om man inte e faktura o kändiskåt? Ja nu ligger han med kula i huvudet och kan fundera på sina fakturor.

Det stämmer mkt bra. Henrik Lilja är ett rövhål med många farliga fiender. han är inte särskilt intelligent vill jag säga, då han blåst fel folk på stora summor pengar. Dessa personer sitter på långa straff +10 år och det har pratats en hel del bland tyngre kriminella (även utanför 08-området) om att skjuta ner Lilja pga flera olika orsaker. Motievt till skjutningen är rena spekulationer här
Citera
2019-09-07, 10:09
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Eftersom inga bilder tycks finnas frågar jag. Är det en träskpadda.

Åter igen då; Hon ser ut som en tio år äldre version av skådisen Kirsten Dunst. Ganska på pricken.

Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Ok, vad fick du för uppfattning om henne?

Hon är oftast flummig/släpig men i hög grad "vaken", tar gärna kommandot över dialog, bär en stor offerkofta, oftast mycket begåvad och klipsk när hon uttalar om lag & rätt.
Ganska genomskinligt manipulativ - uppenbart att hon söker allierade och försöker prata till sig folk.
Hon är också social och modig, ställer sig gärna i centrum.
Citera
Avstängd
Ammofråga till jägare o vapenfanatiker.

Låt oss säga att det är helt klart att HOL är skjuten med kal 22.

Vad skulle skillnaden vara i skada om kulan skulle vara

Omantlad

Halvmantlad

Mantlad

Pistoler verkar vara kal 22 (short) o gevär kal 22 long

Finns det pistoler med 22 long

O vad skulle skillnaden i skada vara mellan 22 o 22 L
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
På mrkoll.se så står de på samma adress fortfarande. Om det nu inte är ny kvinna med samma förnamn.

(oj, vad många gånger det tittats på mrkoll på dessa personer senaste dygnet)

Ja hon står skriven där. Avhandlats redan. Hon har bara inte skrivit sig någon annanstans trots att hon borde gjort det för flera år sen.
Citera
2019-09-07, 10:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Att hon fortfarande är skriven på adressen tror jag beror på läget, läget och läget - en av Sveriges absolut finaste adresser. Den ger man inte upp så lätt.
Citera
2019-09-07, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Korrekt såvitt jag vet. Främst Fridhemsplan, men även en del längs Norr Mälarstrand.
Caféer på dagarna och barer på kvällarna är ständigt återkommande.
Sällskapet är lite olika, men jag väljer att nämna Kaukasier igen (inte utseendet, utan folkgruppen)
Kaukasier? Ryssar, turkar m.fl? Förmodligen i de kretsarna som GM kommer att hittas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in