2019-09-06, 22:38
Medlem
DaMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jovisst. Det sägs ju också att hon ärvt en hel del pengar, om det var någon som stod henne verkligt nära som dog så kan det nog också göra sitt till att lasta på bagaget.
Enig. Det blev till slut en så stor psykisk belastning att ta pappan (HOL) av daga istället för att ta sitt eget liv var den enda lösningen.
Citera
2019-09-06, 22:39
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du tänker på Piper-fallet?
Mm.

Citat:
Där gick det ju inget vidare trots åklagarens alla ansträngningar, satan vad jag grämde mig över att hon gick loss, det var inte roligt.
Nä. Men dels var åklagaren lite trött och på väg att gå i pension (han utnyttjade t ex inte Hednings bekännelse i rätten) och dels och framför allt var det jäkliga att det fanns två precis lika troliga anstifterskor.

Det får vi hoppas att det inte gör den här gången.
Citera
2019-09-06, 22:40
Medlem
rotesaus avatar
Då kastar vi ut ett litet tips även här;
Man bör söka efter en Kaukasier som skytt. Någon ur en lite lösare sammansatt maffia/gäng-konstellation, 30-40års-ålder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Om man avslutar med två skott i huvudet då offret redan ligger ned räcker oftast 0.22 mer än väl. Annars blir det som det blev. BO överlever och kan peka ut de som ligger bakom.

Detta har redan avhandlats i tråden.
Fast nu skedde ju inte så. Det verkar mest skjutits lite random. Och ingen seriös yrkesmördare skulle använda .22. Det vågar jag påstå.

Antingen världens sämsta torped eller så faller ”hitman-teorin”. Kan ju vara så enkelt att gruff uppstod, dåren kanske bara skulle skrämma honom eller så, han råkar ha en picka på sig och sköt sen vilt i panik när offret gjorde motstånd och de började brottas.
Citera
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Läxan att lära är att man alltid avslutar med två skott i huvudet.

Då kan man välja kaliber på mordvapnet efter egen skön.

Detta är redan diskuterat i tråden.
Ok, du verkar ha goda kunskaper inom området? Är det något du lär ut? Eller brukar du själv utöva det rentav?
Citera
2019-09-06, 22:44
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Piper-fallet?

vad har detta för anknytning till ifrågavarande fall och vilket fall avses?
Anknytningen är att det (med all sannolikhet) gällde ett anstiftat mordförsök på ett ex, vilket det verkar göra den här gången också. Du kan läsa i tråden (FB) Två personer skjutna i Gamla Stan
Citera
2019-09-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Man bör söka efter en Kaukasier som skytt. Någon ur en lite lösare sammansatt maffia/gäng-konstellation, 30-40års-ålder.

https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Fredrik+olafsen&Sea rch%5Bpersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&
Citera
2019-09-06, 22:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMonkey
Enig. Det blev till slut en så stor psykisk belastning att ta pappan (HOL) av daga istället för att ta sitt eget liv var den enda lösningen.

Någon lösning är det ju inte, men man må väl kollapsa ganska rejält mentalt för att tasig för något sådant tänker jag. Eller att man tycker "allt" redan gått så åt h-e att man inte bryr sig i konsekvenserna?
Citera
2019-09-06, 22:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Samma gata men många år emellan.

Citat:
Glöm aldrig de Von Sydowska morden som utspelade sig på en liknande fashionablel adress.

Dramer med dödliga eller nära på dödliga resultat är alltid lite kittlande för mig och för kreti och pleti. Även mitt på ljusa dagen.

Inte lång från den adressen där HOL blev skjuten inträffade trippelmordet.

Norr Mälarstrand 24.
Citera
2019-09-06, 22:49
Medlem
TattooedFuckers avatar
Altså vart han skjuten med luftpistol eller en .22a måste nog nämna skytten till årets sämsta skytt som skjuter 3 skott och offret överlever ... och är talbar vid medvetande
Citera
2019-09-06, 22:53
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Morgan.. vad har han med denna tråden att göra? Vad svamlar du om??

Morgan Alling? Var kommer han in i ekvationen?

Citat:
Ursprungligen postat av DaMonkey

Hm. Outar du exet här?

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Mm.

Nä. Men dels var åklagaren lite trött och på väg att gå i pension (han utnyttjade t ex inte Hednings bekännelse i rätten) och dels och framför allt var det jäkliga att det fanns två precis lika troliga anstifterskor.

Det får vi hoppas att det inte gör den här gången.

Är det långsökt att peka ut utpekad anstifterska menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Bra tips. Men varför avslutar inte uppdragsgivaren med två skott i huvudet enligt dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Mulekick
Fast nu skedde ju inte så. Det verkar mest skjutits lite random. Och ingen seriös yrkesmördare skulle använda .22. Det vågar jag påstå.

Antingen världens sämsta torped eller så faller ”hitman-teorin”. Kan ju vara så enkelt att gruff uppstod, dåren kanske bara skulle skrämma honom eller så, han råkar ha en picka på sig och sköt sen vilt i panik när offret gjorde motstånd och de började brottas.

Det torde vara allmänt känt att man bör avsluta med två skott i huvudet då det tilltänkta offret redan ligger ned.

Se slutsatser i tråden ang detta!

Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Kära Morgan Alling, a la handelsresande i Snyft, vi är många från Västra Götaland som efter att ha dödat ex antal pomperipossor gärna tog vår lilla tillflygt till Norge, där vi lever så i godan ro, vi så kallade mördare. I din snyfthistoria saknas jag. Huhu, jag lider inte för jag har ju miljarder och åter miljarder av oljepengar att luta mig tillbaka på, men ändå. Din historia haltar. Liksom ni som säger att det inte var OK att dränka tyskhoror i tjära och fjädrar (jag har alltid tyckt det var OK och sen sätter man fyr på spektakelet så att tyskhoran dränks i eld m.m) Det är bara en gammal go norsk tradition som man faktiskt ska vara stolt över när det gäller tyskar (tyskar är världens avskum och dritt på jorden, det är skummet innan dinos fanns till och med )

Oljepegar? Dritt? Tyskhoror?

Kan du specificera lite hur du tänker.
Citera
2019-09-06, 22:55
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Altså vart han skjuten med luftpistol eller en .22a måste nog nämna skytten till årets sämsta skytt som skjuter 3 skott och offret överlever ... och är talbar vid medvetande
Tja träffar du i käken, ögat ut och i örat, är det ingen som dör...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in