2019-09-06, 22:14
Medlem
-Mystics avatar
Trodde verkligen inte att han skulle överleva, ett skott i huvudet och på överkroppen brukar väl vanligtvis betyda en dödsdom?
Citera
2019-09-06, 22:14
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Men det är väl rätt stort att någon blir skjuten mitt på ljusa dan?!
09:00 har de flesta som har ett jobb redan lämnat hemmet. Skjutningen har skett inne i ett trapphus. Skytten måste ha fått vetskap om att BO var kvar i bostaden trots att klockan redan slagit för byggarbetarelunch.
Begreppet "mitt på ljusa dagen" är mer om det sker utomhus dagtid då många vittnen kan antas röra sig med god sikt över eventuellt dåd. Här rör det sig om ett trapphus.
Citera
2019-09-06, 22:15
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Inget fokus på torpeden alls här.
Inget vittne som såg bilen? Regskyllt.

Eftersom KL framställs som en sådan dåre så kanske hon sagt till denna torped att inte ge sig tills han lyckas?

En svart suv enligt expressen.
Citera
2019-09-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Trodde verkligen inte att han skulle överleva, ett skott i huvudet och på överkroppen brukar väl vanligtvis betyda en dödsdom?

Jo men vart på huvudet tog skottet? Kan ju vara käken, örat osv
Citera
2019-09-06, 22:16
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Men det är väl rätt stort att någon blir skjuten mitt på ljusa dan?!

Glöm aldrig de Von Sydowska morden som utspelade sig på en liknande fashionablel adress.

Dramer med dödliga eller nära på dödliga resultat är alltid lite kittlande för mig och för kreti och pleti. Även mitt på ljusa dagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
En svart suv enligt expressen.

Ja precis mer än så har väll ej kommit ut
Citera
Medlem
Skarpt läge; hon ville få HOL död, det misslyckades torpeden med och nu kommer KL få skaka galler i många år och skadestånd på det. Det var hennes liv, det.

Torpeden måste varit en av dom sämsta tänkbara - träffar 3 gånger och misslyckas med dödandet.

Tror ni KL golar till polisen vem torpeden är?
Vad tror ni ett liv kostar?
Senast redigerad av Long-Gone-Day 2019-09-06 kl. 22:19.
Citera
2019-09-06, 22:18
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NecessaryEvil
Han hade fått ensam vårdnad om deras barn, tänker att det måste gå rätt långt innan en mor blir av med vårdnad i Sverige.

I detta fall kanske inte så konstigt:

(FB) Kvinnlig rådman slogs med polis
Citera
2019-09-06, 22:22
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Skarpt läge; hon ville få HOL död, det misslyckades torpeden med och nu kommer KL få skaka galler i många år och skadestånd på det. Det var hennes liv, det.

Torpeden måste varit en av dom sämsta tänkbara - träffar 3 gånger och misslyckas med dödandet.

Läxan att lära är att man alltid avslutar med två skott i huvudet.

Då kan man välja kaliber på mordvapnet efter egen skön.

Detta är redan diskuterat i tråden.
Citera
2019-09-06, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day

En hitman som använder .22?
Citera
2019-09-06, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Och i vilken ordning skedde detta?
Om hon har hjärnskador pga våld från barnens far, kan jag ha bättre förståelse för situationen men psykisk ohälsa är förövrigt inte en orsak till att legitimera dödligt våld. Man kan sympatisera med människor för deras situation men nej, jag har svårt att tycka att det föreligger något särskilt sympatiskt i att försöka mörda personen man skaffat barn med. Om det är ett monster på psykopatisk nivå okej. Då kan jag förstå att man kan gå toklångt för att skydda sina barn. En kvinna gick nyligen in i ett brinnande hus om och om igen för att bära ut sina barn. Men att det slagit runt, är inte skäl nog för att tycka att det är hjärtskärande, tvärtom. Det kan ju varit fadern som snarare skyddade barnen från en oberäknelig människa han fruktade deras liv för. Ibland är det inte mannen som är boven i dramat. Låt oss inte fixera oss vid kön nu.
Citera
2019-09-06, 22:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
1) Att hon lejt en torped, att hon ens hittat en.
2) I deras hem där deras dotter bor.
3) Kvinnan kommer hem självmant ca 1t efter dådet.
4) BO och GM ska tydligen haft något gruff och i samband med det ska skott ha gått av. Alltså inte varit en torped med ett direkt mål att döda BO.
5) Vapnet som GM använt.

Säger inte att det inte är en kontakt anlitad av frugan men eftersom BO är advokat kan det finns många som vill honom illa.

Exakt. Och det är kanske så gärningsmannen eller anstiftaren också tänkt : att de inte kommer att åka fast på grund av mängden av potentiella GM. Tycker man ska kolla upp fler målsäganden. Det här är ofta rättshaverister som tycker att straffet inte är tillräckligt hårt om det ens utdöms något straff, m.m. Plus att det bland de flesta målsägande finns en hög andel personer som tidigare tilldömts höga skadestånd (detta är deras försörjningsplanka) och personer som av hämndkänsla ger sig på personer de inte tycker motsvarar deras förväntningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in